ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av sPTNC »

Upp med European Trophy slutspel i Berlin tråd nu!!! :) Tagga!!!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

sPTNC skrev:Upp med European Trophy slutspel i Berlin tråd nu!!! :) Tagga!!!
European trophy tråden duger väl?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Brynäs är klasser bättre (märktes framförallt i andra perioden som 75% av tiden nästintill var olidlig). Ändå lyckas vi vända på steken och vinna, jag är sjukligt imponerad över den ork som vi på något sätt lyckas hitta.

Djurgården har garanterat ett lag för första gången på flertalet säsonger, så skönt att se. Vi jobbar tillsammans och krigar tillsammans. Härliga Djurgår'n.
Jag tycker att du överdriver när du säger att Brynäs var klasser bättre, dom körde över oss efter målet i andra perioden men utöver det var jag inte direkt jätteimponerad av spelet de bjöd på.
Om man ser till bägge matcherna så tycker jag BIF är klasser bättre, men vi har en förmåga som är ovanlig att trots detta göra extremt viktiga mål i kritiska lägen i matcherna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kan hålla med streck-daniel lite. Första perioden tycker jag att vi håller jämna steg och fram tills att vi gör 1-0. Sen tar Brynäs över totalt och vi kommer undan med blotta förskräckelsen med 1-2 efter andra. Vi lyckades få in en kvittering tidigt i tredje tack vare bra PP, men hamnar direkt i brygga igen närmaste 10-11 minuterna där det känns som det ska brista när som helst, tills vi mer eller mindre från ingenstans får 3-2 och luften går ur Brynäs.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Kan hålla med streck-daniel lite. Första perioden tycker jag att vi håller jämna steg och fram tills att vi gör 1-0. Sen tar Brynäs över totalt och vi kommer undan med blotta förskräckelsen med 1-2 efter andra. Vi lyckades få in en kvittering tidigt i tredje tack vare bra PP, men hamnar direkt i brygga igen närmaste 10-11 minuterna där det känns som det ska brista när som helst, tills vi mer eller mindre från ingenstans får 3-2 och luften går ur Brynäs.
Ja, exakt så. Fast man kan också vända på det och säga att vi ger ju bort kvitteringen i andra där BIF får en energiboost och höjer sig klasser efter samtidigt som vi blir stillastående.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Vi vann ju faktiskt skotten i matchen, och jag säger helt klart att Brynäs var klart bättre igår men inte jättemycket bättre idag. I andra perioden var de helt klart bättre, men deras mål var rätt billiga tycker jag, och vi vann skotten även i andra perioden.

Men det är ju skit samma vilka som var det bättre laget, det är de som vinner som vinner, och ibland tycker man inte alls att det är kul alls, men så finns det ju såna här tillfällen då man helt klart uppskattar det... :)

Framför allt gillar jag att inte gamnackarna kommer fram varenda gång det blir ett baklängesmål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att helt bedöma spelmässigt övertag på vem som hade flest skott är ungefär som att avgöra vilka backar som är bäst genom att titta på +/-. Det ger liksom ingen korrekt bild.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Är det någon spelare som jag inte tycker har kommit in i det sådär jättebra den här försäsongen är det Dustin Johner. Han är inte tajmad, lite ovän med pucken. Lite som han var under hösten förra säsongen.

Nästan skönt att vi har ett tämligen stort sparkapital där...

Annars gillar jag verkligen våra unga backar, framförallt Norell tycker jag tar för sig och gör i praktiken det mesta rätt. Tror framförallt Lidström kommer få svårt att få istid.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Är det någon spelare som jag inte tycker har kommit in i det sådär jättebra den här försäsongen är det Dustin Johner. Han är inte tajmad, lite ovän med pucken. Lite som han var under hösten förra säsongen.

Annars gillar jag verkligen våra unga backar, framförallt Norell tycker jag tar för sig och gör i praktiken det mesta rätt. Tror framförallt Lidström kommer få svårt att få istid.
Kan hålla med om Johner. Både han och Saviano är lite slarviga med puck. Men de är också äldre spelare som inte är 100% på försäsongen. Det vet man.

Är också med dig om Lidström.

Sam, Timmy, Holm, Arnesson, Nils, Falk, Norell. Sen är det väl förhoppningsvis inte kört med Printz så länge han är osignad. Plus att vi har Ollas-Mattsson som rankas som Top 15 inför draften i sommar. Helt sjukt att en sån kille inte är riktigt nära vårt A-lag än egentligen. Ser man på den konkurrensen och ser samtidigt på Lidströms puckbehandling och skridskoåkning på försäsongen så vettefan om det blir så mycket istid i år. Förvånar mig inte om han blir 8-9:e back som man kring jul "Hittar en lösning" med då han hamnar i något annat lag.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med i allt du skriver.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Vilket krigarlag vi fått! utnyttja detta i serien också. Gäller att ladda om mentalt för detta nu.

Om matchen idag, lite annan syn på den en vissa andra:

Period ett; väldigt jämn skulle jag säga. Tycker att vi har dom något hetare chanserna, om något av lagen.

Period två; Krigar till oss ett 5-3 och gör snyggt 1-0. Sen får Brynäs en gratischans in i match när vi fumlar och deras utvisade kommer i ett 2 mot 1 läge. I förbannelsen över det pissmålet tappar vi markering i slottet och dom sätter effektivt 2:an. Inte rättvist nånstans. Därefter kontrollerar Brynäs resten av perioden.

I period 3 lyckas vi få in ett oerhört viktigt tidigt mål som ger oss energi och tro. Därefter böljar lite oordnat spel, lite mer initiativ brynäs. Inga riktigt heta målchanser skapas dock, trots deras PP.

Slutligen får vi några bra anfall som resulterar i en målvaktstavla. Så skönt att vi får ha lite flyt och stå på den vinnande sidan!!!
oskais

Inlägg av oskais »

Är rädd att Lidström dansade en vår, han hade bra siffror i Karlskoga, men de spelar å andra sidan med ganska rigorösa roller och det är lite som att köpa Ekong (inte lika dyr dock). Tror han går tillbaks till Karlskoga i vinter eller till nästa säsong.

Helt sjukt hur ung backbesättning vi har egentligen. Att man häver ur sig att DIF inte saknas eller betyder så mycket för svensk hockey är ju sinnessjukt. Åberg kommer vara bästa unga spelaren i SHL och Wennberg kommer nog verkligen visa hur jävla bra han är även i SHL under en coach som är bra med juniorer.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: ET: Djurgårdens IF - Brynäs IF 7/9 2013 | EP Trophy

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:Är det någon spelare som jag inte tycker har kommit in i det sådär jättebra den här försäsongen är det Dustin Johner. Han är inte tajmad, lite ovän med pucken. Lite som han var under hösten förra säsongen.

Väldigt stort sparkapital ja, en riktig favorit för mig sedan förra året (Dustin). Han är väl sådär segstartad som de flesta lite äldre spelare är, tror inte att vi behöver vara oroliga!

Alltså Norell, vem är han? Kan någon berätta? Även jag gillar honom starkt! Lidström har för dålig skridskoåkning, tycker jag.
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

I Lidströms fall ser man att självförtroendets saknas. Eller så är märket på bröstet en stor börda. Lidström var riktigt bra. Men antagligen för han hade stort förtroende av Sam Hall. Lidström gjorde det bra i slutet av säsongen och i playoff. Tror han hittar formen igen.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Det känns helt underbart att ha en spelare som Sörensen. Grabben ser på egen hand till att vi får momentum gång efter annan. Norell kan mycket väl bli topp 2, eller åtminstone 3 bland backarna och vi har jokrar i Krüger och flera andra spelare.

Bertilsson agerar återigen som ett respektlöst praktsvin gånger två (saviano och sedan sören) - grattis till dig din smutsiga jävel, du har verkligen hittat rätt lag att spela i.

Jävligt skön seger i dag i alla fall,
hoppas innerligt att man kan komma loss i december!
Skriv svar