Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alexander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Inlägg av Alexander »

20002001 skrev:SÅJA! SÅJA! SÅJA! SÅJA!

Så jävla overkligt att vi fortfarande lever.

Ska just sätta mig i bilen och bege mig tillbaka mot Stockholm. Enligt mina beräkningar är jag hemma mellan 02.30-03.00 och ska upp och jobba runt 06.30 imorgon. Reserapport kommer då!

KÖP biljetter tills på Onsdag för i helvete! Vi ska ge Örebro en match! Det är inte över
Oerhörd respekt från min sida! Såg inte hela matchen, var det många fler Djurgårdare där nere?
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:SÅJA! SÅJA! SÅJA! SÅJA!

Så jävla overkligt att vi fortfarande lever.

Ska just sätta mig i bilen och bege mig tillbaka mot Stockholm. Enligt mina beräkningar är jag hemma mellan 02.30-03.00 och ska upp och jobba runt 06.30 imorgon. Reserapport kommer då!

KÖP biljetter tills på Onsdag för i helvete! Vi ska ge Örebro en match! Det är inte över
Köpte playoffkortet i onsdags. Nu är det garanterat att jag går mot Örebro. Hade såklart gjort det ändå, men nu finns det ju anledning i varje fall.

Men jag bör nog införskaffa nervmedicin.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Dagens resultat gör mig bara förbannad. Det hade alltså räckt med en poäng i en av Karlskoga-matcherna för att det här skulle leva på riktigt. Så jävla irriterande.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

jensa öhling skrev:Dagens resultat gör mig bara förbannad. Det hade alltså räckt med en poäng i en av Karlskoga-matcherna för att det här skulle leva på riktigt. Så jävla irriterande.
Japp, piss-DIF klarade inte ens av att ta en enda poäng i två matcher. Man var inte ens nära.

Skitlag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
jensa öhling skrev:Dagens resultat gör mig bara förbannad. Det hade alltså räckt med en poäng i en av Karlskoga-matcherna för att det här skulle leva på riktigt. Så jävla irriterande.
Japp, piss-DIF klarade inte ens av att ta en enda poäng i två matcher. Man var inte ens nära.

Skitlag.
Exakt som BIK med andra ord? Förutom att vi såklart var mycket närmare poäng i våra två förlustmatcher än vad BIK var i sina två. Dom torskade med tre mål i båda.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:

Skitlag.
Exakt som BIK med andra ord? Förutom att vi såklart var mycket närmare poäng i våra två förlustmatcher än vad BIK var i sina två. Dom torskade med tre mål i båda.
BIK förlorade de två första matcherna. Gav sig sedan fan på att vinna tre i rad, gjorde det och har nu saker och ting i egna händer.

Viss skillnad mot DIF som i stort sett kunde slå in matchbollen genom att vinna mot BIK hemma, men viker ned sig som hundar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:

Skitlag.
BIK förlorade de två första matcherna. Gav sig sedan fan på att vinna tre i rad, gjorde det och har nu saker och ting i egna händer.

Viss skillnad mot DIF som i stort sett kunde slå in matchbollen genom att vinna mot BIK hemma, men viker ned sig som hundar.
Så det är mycket bättre att gå 0p 0p 3p 3p 3p än att gå 3p 3p 0p 0p 3p ? Jag vet inte. Jag kanske missade någon matte-lektion i skolan.

Det är helt okej att du inte vill intala dig att det finns något hopp inför sista matchen. Men sluta sprid lögner och och fabricera fakta som inte stämmer här.

Edit: Sorry, vi tog två poäng i första matche.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:

Skitlag.

Så det är mycket bättre att gå 0p 0p 3p 3p 3p än att gå 3p 3p 0p 0p 3p ? Jag vet inte. Jag kanske missade någon matte-lektion i skolan.

Det är helt okej att du inte vill intala dig att det finns något hopp inför sista matchen. Men sluta sprid lögner och och fabricera fakta som inte stämmer här.
Lögner? Det handlar om att vinna rätt matcher mot rätt lag. Jag har ju bevisligen rätt eftersom att Karlskoga leder tabellen?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev: Lögner? Det handlar om att vinna rätt matcher mot rätt lag. Jag har ju bevisligen rätt eftersom att Karlskoga leder tabellen?
Ja, de gick ju in i playoff med flest poäng. Vi har tagit en poäng färre än dom. Vi är ett pisslag medan dom är ett urstarkt kollektiv som aldrig skulle förlora en avgörande match? På riktigt?
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev: Lögner? Det handlar om att vinna rätt matcher mot rätt lag. Jag har ju bevisligen rätt eftersom att Karlskoga leder tabellen?
Ja, de gick ju in i playoff med flest poäng. Vi har tagit en poäng färre än dom. Vi är ett pisslag medan dom är ett urstarkt kollektiv som aldrig skulle förlora en avgörande match? På riktigt?
De har ju uppenbarligen bevisat sig vara bäst när det verkligen gäller - att vinna tre matcher i rad med kniven mot strupen och ge sig själv chansen. Det är mer än vad DIF har klarat av.

Jag hade i alla fall hellre sett att vi torskat mot Oskarshamn i premiären än gånger två mot BIK...
Användarvisningsbild
Malto

Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Inlägg av Malto »

storpotäten skrev:För att avsluta denna säsong på äkta DIF-maner kommer följande hända:

Karlskoga och DIF vinner ikväll och Karlskoga får ytterligare någon nyckelspelare skadad.
Karlskoga torskar mot Oskarshamn på onsdag vilket plötsligt ger DIF chansen...
DIF blir återigen byxis i en avgörande match mot Örebro och torskar hemma på hovet.

Hoppas jag har fel angående DIF sista match men det vore så typiskt för denna säsong.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:
De har ju uppenbarligen bevisat sig vara bäst när det verkligen gäller - att vinna tre matcher i rad med kniven mot strupen och ge sig själv chansen. Det är mer än vad DIF har klarat av.

Jag hade i alla fall hellre sett att vi torskat mot Oskarshamn i premiären än gånger två mot BIK...
Va? Skillnaden är att BIK inte haft ett skit att förlora då de var hopplöst avhängda. Nu har de tagit 9p på 3 matcher och är helt plötsligt med i leken igen. Vi hade allt att förlora och det var precis vad som hände men poängmässigt är det ju ingen som helst skillnad.
Precis all jävla matcher är måstematcher, det spelar ingen roll i vilken ordning som vinsterna eller förlusterna kommer då det är den slutgiltiga poängen som räknas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rix

Inlägg av Rix »

Jag förstår ert resonemang men måste säga att jag håller med Mäklaren.

DIF började Playoff bra, vann en tuff match borta i Örebro och sen hemma mot IKO. Sen gjorde dem två riktigt dåliga matcher mot BIK och förlorar allt momentum och chansen att avgöra det själv.

BIK började dåligt, förlorade mot IKO, och gjorde det dåligt mot Örebro hemma. Men sen spöade dem DIF borta i en tuff match, spöade samma DIF hemma och sen åkte dem upp till Örebro och förstörde deras fest.
Nu har dem chansen mot playoffseriens sämsta lag i en avgörande hemmamatch. Hade bytt scenario med dem alla dagar i veckan.

På fyra dagar har BIK spöat dem största konkurenterna i playoffen och gett sig själv ett guldläge. Detta trots enormt många viktiga spelare borta. Det tyder ju på att man vill framåt och vill vinna det här. Ett tecken på ett vinnarlag.

Enda som talar för DIF på onsdag är att BIK underskattar IKO som ska göra en bra match samtidigt som vårt lag med sitt järnpsyke ska spöa Örebro hemma i en avgörande fight där alla spelare vet vad som gäller, scenariot är fan inte kul.

Det är absolut inte omöjligt att vi står där i en euforisk glädje på onsdag och DIF har gjort något helt otroligt.
Men jag är långt ifrån säker på att vi klarar det.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Rix skrev:På fyra dagar har BIK spöat dem största konkurenterna i playoffen och gett sig själv ett guldläge. Detta trots enormt många viktiga spelare borta. Det tyder ju på att man vill framåt och vill vinna det här. Ett tecken på ett vinnarlag.

Enda som talar för DIF på onsdag är att BIK underskattar IKO som ska göra en bra match samtidigt som vårt lag med sitt järnpsyke ska spöa Örebro hemma i en avgörande fight där alla spelare vet vad som gäller, scenariot är fan inte kul.

Det är absolut inte omöjligt att vi står där i en euforisk glädje på onsdag och DIF har gjort något helt otroligt.
Fast BIK hade ju precis som DIF allting i egna händer redan innan. De började med att klappa ihop fullständigt i slutet av serien för att sedan återhämta sig och knipa bonuspoängen inför kvalet. Återigen hade de allt i egna händer precis som vi hade i Fredags. Därefter får de nerver och blir kassa igen och först när det ser helt kört ut så får de luft under vingarna.
Nu har de allt i egna händer igen och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om samma mönster återupprepar sig mot IKO även om Värmlänningar generellt sett brukar se till att sabba våra fester.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Rix skrev:
Just därför kommer jag åka till Hovet på onsdag av två anledningar: Dels för att tacka av spelarna i vad som troligtvis är säsongens sista match. (Framför allt Ottosson som nu kanske lägger skridskorna på hyllan för gott)
Och dels för att det fortfarande finns en liten liten chans att det INTE blir säsongens sista.

Och jag åker dit med inställningen att det är sista matchen och att vi ska vinna den och avsluta alltihop. Att åka dit och tro att allt ska klaffa vore mentalt självmord.
Skriv svar