Magnutz skrev:Det många är rädda för är att konflikten påverkar vår förenings chanser att ta klivet upp igen. Att detta kan vara det lilla som får vår klubb att förlora de poäng som i slutänden skulle avgjort vårt öde. Om ingen tar tag i jubel-tifo-arbetet så att kvalserien kantas av våra sånger/ramsor.. kan det vara skillnaden mellan katastrof och succé?
Att föra detta "krig" när föreningens vara eller icke vara ligger i vågskålen är djupt olyckligt och tragiskt.
Blir vi kvar i HA kommer fler personer i vår klubb att mista sina jobb. Det står så mycket på spel. Jag fattar inte att Djurgårdare väljer att äventyra klubbens existens. Det är fullkomligt främmande för mig. Ofattbart.
Jag ställer mig positiv till alla initiativ som tas med klubbens bästa i tanke och hjärta.
EDIT: Jo, jag VET att många blivit trampade på. jag förstår den biten.
Nu kommer du få ett längre svar som garanterat går att summera inom en par korta meningar:
Om anteckningsblocket svarar: "Du är en äcklig jävla bonde som inte begriper någonting alls. Dra åt helvete idiot!" (Kall-el nickar instämmande och får medhåll av diverse testosteron-gossar med seriösa hävdandeproblem)
Eller lite mer sofistikerat från exempelvis SirDIFalot: "Med all respekt ni förstår inte det här"
Nu får du ge dig, jag höll med om innehållet i texten inte formulering av densamma.
Personligen anser i alla fall jag att långt viktigare än någora idrottsliga resultat är att hockeyn tar fansen på allvar istället för som nu när de antingen skiter fullständigt i dem eller bara tar dem för givet.
Om jag måste välja mellan de två är fasen i mig återvunnen respekt långt mycket viktigare än något annat.
Jag fattar ingenting. Är det viktigare för Djurgården Hockey att respektera sina fans än att prestera bra idrottsliga resultat? Är det ordagrant det du menar?
Så Hockeyn är bara ett "Särintresse" för hockeylaget, kärnuppgiften är att älska sina fans?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:
Jag fattar ingenting. Är det viktigare för Djurgården Hockey att respektera sina fans än att prestera bra idrottsliga resultat? Är det ordagrant det du menar?
Så Hockeyn är bara ett "Särintresse" för hockeylaget, kärnuppgiften är att älska sina fans?
Oj nu har du öppnat "a can of worms" minst sagt...
Givetvis finns det dom som tycker att det är viktigare att DIF upprätthåller en god relation till sina supportrar än att presterar sportsliga resultat. Det är ju trots allt fansen som håller klubben vid liv genom att ta sig till arenan och köpa biljett så klubben har råd att ens försöka uppnå sportsliga resultat.
minalman skrev:
Givetvis finns det dom som tycker att det är viktigare att DIF upprätthåller en god relation till sina supportrar än att presterar sportsliga resultat. Det är ju trots allt fansen som håller klubben vid liv genom att ta sig till arenan och köpa biljett så klubben har råd att ens försöka uppnå sportsliga resultat.
A can of Worms eller hönan och ägget?
Bägge sätten att se på det kan förstås respekteras och diskuteras, men jag föredrar nog att inte förvänta mig kärlek från en hockeyklubb, snarare sportsliga resultat.
Där har vi verkligen ett par hönor av en fjäder. Kan inte mena allvar när du säger att klubben "skiter" i sina fans. Är nästan lite bortskämt att påstå något sådant då vi har det fantastiskt mycket bättre än de andra klubbarna. Om inte annat är detta ett bra experiment att testa då, blir denna tifogrupp lika illa behandlade så har vi uppenbart ett problem. Men ni i avdelningen "det var bättre förr", är rädda för lösningar och gillar istället att älta gamla problem. Jag tror verkligen på möjligheten att DIF Hockey har läst sin läxa och kommer sköta det bättre om de får chansen. Säger inte att det är så, men att det finns en klar möjlighet.
Sen att vissa supportrar tror sig vara större än något annat är ju bara sorgligt. Ditt mellanstycke blir bara jobbigt att läsa men du har väl dina speciella värderingar. "Oj nu skriker en klick av publiken att vi ska sparka Abbe, då gör vi väl det då", "Oj nu skriker en annan klick att Linkan spelar dåligt, vi får nog sparka honom", "O nu är det bruden i Kiosk 2 som serverat en ledsen korv, ajaj"...
minalman skrev:
Bägge sätten att se på det kan förstås respekteras och diskuteras, men jag föredrar nog att inte förvänta mig kärlek från en hockeyklubb, snarare sportsliga resultat.
Jag har större förståelse för att sportsliga resultat kanske inte går vägen än att klubben inte sköter sin relation till fansen i alla fall.
En liten side note till det. Har verkligen blivit fel i den frågan på många olika sätt. Bara jag som tycker att det blir patetiskt när våra journalister i stort sett avbryter våra spelare mitt i en analys för att fråga: "Men du, vad tycker du om publiken? Visst är de fantastiska". "Hörde du där i andra perioden när de sjöng Hunden Leif, visst var det roligt?". För helvete vill spelaren nämna det så får han väl göra det själv, dra inte ut komplimanger ur kraken. Ytterligare ett tecken på hur snevridet allting blivit. Klackinsatsen är större än hockeymatchen!
minalman skrev:
Jag har större förståelse för att sportsliga resultat kanske inte går vägen än att klubben inte sköter sin relation till fansen i alla fall.
Och bevisligen har klubben misslyckats med bägge de senaste året.
Jag tror på ordspråket "ingen rök utan eld" så nog finns det en massa skit i relationen Ledning <-> Engagerade supportrar, men jag tror faktiskt inte en hockeyklubbs styrelse är särskilt bra på just sådant, helt enkelt. Man är mer sportsligt inriktad och hoppas att bra resultat lockar <<åskådare>>. Vete katten om ledningen inte hellre vill ha "betalande åskådare" i stället för "engagerade fans"... Fyll Globen med slipsar, det händer nog igen...
Om det händer, vilket jag innerligen inte hoppas, så kommer jag i alla fall <<sitta>> där och heja på mitt lag.
Sittplatskunder som handlar massa souvenirer är väldigt lönsamma...
Detta var några ord från en representant för den tysta majoriteten på långsidan som tycker det är ett djävla tråkigt bråk som pågår...
Manijock skrev:En liten side note till det. Har verkligen blivit fel i den frågan på många olika sätt. Bara jag som tycker att det blir patetiskt när våra journalister i stort sett avbryter våra spelare mitt i en analys för att fråga: "Men du, vad tycker du om publiken? Visst är de fantastiska". "Hörde du där i andra perioden när de sjöng Hunden Leif, visst var det roligt?". För helvete vill spelaren nämna det så får han väl göra det själv, dra inte ut komplimanger ur kraken. Ytterligare ett tecken på hur snevridet allting blivit. Klackinsatsen är större än hockeymatchen!
Ja, det är skämskudde när journalisterna vill ha påtvingade citat om klacken. Än värre när DIFTV gör det.
minalman skrev:
Så du menar att DIF Hockey kommer gå i graven utan UCS/Fabriken? Utan UCS/Fabriken kommer vi inte få intäkter nog att nå sportsliga resultat? Skjut mig.
SirDIFalot skrev:
Så du menar att DIF Hockey kommer gå i graven utan UCS/Fabriken? Utan UCS/Fabriken kommer vi inte få intäkter nog att nå sportsliga resultat? Skjut mig.
Nej, jag menar att jag har större förståelse för att de sportsliga resultaten kanske inte går vägen än att man som föreningen inte sköter sin relation till fansen, vilket är betydligt enklare att göra än att nå sportsliga resultat.
Om de sportsliga resultaten skjuter föreningen i konken då? För TV-intäkter och sponsorer drar in mer pengar till klubben än vad vi fans gör.
Nästa säsong får inte bedrivas i fel liga sett ur vårt perspektiv. Det är den allvarligaste situationen vi stått inför som klubb - att tvingas spara ännu mer pengar. I detta läge är jag villig att kasta alla tvivel, tvister och annat åt helvete, för att göra det som går för att hjälpa klubben.
Om en ny grupp vill göra ett nytt jobb med TIFOn måste det vara ok, som jag ser det. Går Djurgården Hockey i konkurs är det ju över, finito. Vad är då allt värt?
Magnutz skrev:Om de sportsliga resultaten skjuter föreningen i konken då? För TV-intäkter och sponsorer drar in mer pengar till klubben än vad vi fans gör.
Nästa säsong får inte bedrivas i fel liga sett ur vårt perspektiv. Det är den allvarligaste situationen vi stått inför som klubb - att tvingas spara ännu mer pengar. I detta läge är jag villig att kasta alla tvivel, tvister och annat åt helvete, för att göra det som går för att hjälpa klubben.
Om en ny grupp vill göra ett nytt jobb med TIFOn måste det vara ok, som jag ser det. Går Djurgården Hockey i konkurs är det ju över, finito. Vad är då allt värt?
Precis så jag tänker.. Det är så dags att komma tillbaks när Djugården harvar runt i division 3..
Magnutz skrev:Om de sportsliga resultaten skjuter föreningen i konken då? För TV-intäkter och sponsorer drar in mer pengar till klubben än vad vi fans gör.
Går Djurgården hellre i konkurs än att löser konflikten med sina supportrar så är det nog ligga bra att lägga ner just nu.
SirDIFalot skrev:
Nej, jag menar att jag har större förståelse för att de sportsliga resultaten kanske inte går vägen än att man som föreningen inte sköter sin relation till fansen, vilket är betydligt enklare att göra än att nå sportsliga resultat.
Vad fick du det där andra ifrån?
Jag tror ärligt att de som sitter i styret tycker det är enklare att nå sportslig framgång än att göra alla fans glada. De är nog så dumma att de tror det är samma sak.