IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Inlägg av Sjöwall »

Tvärsäker jävla förlust. Vi torskar denna matchen med 6-2 där vi är totalt utspelade i första perioden. Orkar inte ens kommentera mer.
Användarvisningsbild
Högdalen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Högdalen »

Idag vinner vi. Så är det bara. Kan ge mig fan på att Jimmie mosar någon så att han får 5+20 också =)
Staten

Inlägg av Staten »

När en förlust är som mest uppenbar är då vi börjar dödssprattla och vinna. Sen har ju fredagsmatcher, speciellt på bortaplan, fungerat mycket bra för vår del än så länge.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

@difhockeyse: Inför IKO-DIF: Fimpen är skadad, Ölvestad är sjuk, Timmy har ryggskott och spelar alltså inte i kväll.
2014-04-07, vad hände?
Staten

Inlägg av Staten »

Ännu mer som talar för seger alltså.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

så jävla skönt att man ska på Bajen - Broberg på Zinken och dricka pilsner. Slipper LIDA framför TV:n. Härligt med Bajens sattsning i bandy, bygger på en våning på öltältet :D Nej, jag håller inte på vare sig Bajen eller Brobeg. Här skall det drickas pilsner med Bajen polare :mrgreen:

Så jävla dåligt om Challe bänkar Ljungh igen när vissa andra presterar en packe baj som bäst.

Kom igen nu DIF!!
Rix

Inlägg av Rix »

KYLERKYLER skrev:så jävla skönt att man ska på Bajen - Broberg på Zinken och dricka pilsner. Slipper LIDA framför TV:n. Härligt med Bajens sattsning i bandy, bygger på en våning på öltältet :D Nej, jag håller inte på vare sig Bajen eller Brobeg. Här skall det drickas pilsner med Bajen polare :mrgreen:

Så jävla dåligt om Challe bänkar Ljungh igen när vissa andra presterar en packe baj som bäst.

Kom igen nu DIF!!
Förvåningen när en som håller på DIF väljer att gå och kolla bajen lira bandy istället för att sörja med oss andra :o
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Fredag 2 nov 2012: Kommer hem idag från BB Stockholm med nyfödd dotter. Idag är det dessutom min födelsedag. Dottern, 2,5 dygn gammal, får uppleva sin första DIF-match från tv-soffan iklädd röd dräkt signerad av Linkan, Otto, Ölve, Pettersson, fimpen och några till.

Hoppas DIF levererar ikväll!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Davva skrev:Fredag 2 nov 2012: Kommer hem idag från BB Stockholm med nyfödd dotter. Idag är det dessutom min födelsedag. Dottern, 2,5 dygn gammal, får uppleva sin första DIF-match från tv-soffan iklädd röd dräkt signerad av Linkan, Otto, Ölve, Pettersson, fimpen och några till.

Hoppas DIF levererar ikväll!
Grattis!

Hoppas verkligen vi får bevittna en stor seger idag!

Vill se en Landeskog hat-trick.

Skulle vilja se Åberg - Otto - Landeskog som någon nämnde tidigare i tråden, och Murray - Arnesson backar. Tror det kan bli en riktigt riktigt vass kedja.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Drar snart till O-hamn för att bevittna kvällens drabbning, undrar om vi blir ensamma på bortastå ?
DIF Småland
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det ska smiskas Nukleär-stjärt så komposit-flisorna yr! Allt annat är tamejfan Ur-Anus. Vinner vi inte ikväll ska jag lyssna på One Direction på Spotify tills öronen och hjärnan blöder (lär ta ca 10-20 sec av låt nummer 1...) och om jag mot all innerlig förmodan skulle vara vid liv efter detta drar jag på Justin Bie..Bei.. Bibbers hits. Då vet jag att det är klippt, 100% säker död.

Så, DIF Hockey och mannarna, hör en broders stilla bön: KROSSA BÖNDERNA!!! snälla
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Ikväll får vi anledning att sjunga med Bo-Kaspers, "Det här var världens ände, det var här det vände".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Vill se minst 10 av dessa ikväll

Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jag är ju extremt bra på att tippa fel, så ikväll borde vi bli nöjda.

Någonting säger mig att det blir 5-1, 3-0 innan halva första perioden är spelad.

Vi vinner sista perioden med 1-0 efter mål i PP, det tar vi med oss!
Spela fult
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

En och en halv timme kvar tills ankomsten till Oskarshamn. Ska bli en rolig match, hoppas att spelarna gör sitt idag så det blir tre poäng. Det behövs, minst sagt.
Skriv svar