Allsvenskan 2012/13
Re: Allsvenskan 2012/13
"Lodisar", gurra? Så lät det inte när du hyllade Mackan i vintras. 

Jag tror du läste mitt inlägg felnevyn skrev:"Lodisar", gurra? Så lät det inte när du hyllade Mackan i vintras.

Jag menar, var vi inte favorittippade till toppen av allsvenskan av tidningar och spelbolag när vi enbart hade Adam signad som målvakt? Har för mig att det var så. Det säger ju en del.
Nevyn, jobbar inte du nu? Då borde du inte ha tid att sitta och kritisera mina inlägg

Allsvenskan 2012/13
Verkar gå tungt för malmö nu, istället för att få ackord på 75% av sina fordringsägare (som de flesta godkänt) så hittar Skatteverket en till skuld som gör att de hamnar under 75%spärren, närmare bestämt på 74.1%. Detta gör att istället för att betala 25% till fordringsägarna som mif räknat med ska de nu betala 50%.
2014-04-07, vad hände?
Jepe skrev:Verkar gå tungt för malmö nu, istället för att få ackord på 75% av sina fordringsägare (som de flesta godkänt) så hittar Skatteverket en till skuld som gör att de hamnar under 75%spärren, närmare bestämt på 74.1%. Detta gör att istället för att betala 25% till fordringsägarna som mif räknat med ska de nu betala 50%.
Men de lär la klara licensen iaf va?
Allsvenskan 2012/13
Inte en aning om jag ska vara ärlig. Vet inte hur detta påverkar mif faktiskt. Är tydligen sista pausen nu i tingsrätten innan ett beslut kommer. Följ mrmadhawk på twitter han sitter och uppdaterar.bastis7 skrev:Jepe skrev:Verkar gå tungt för malmö nu, istället för att få ackord på 75% av sina fordringsägare (som de flesta godkänt) så hittar Skatteverket en till skuld som gör att de hamnar under 75%spärren, närmare bestämt på 74.1%. Detta gör att istället för att betala 25% till fordringsägarna som mif räknat med ska de nu betala 50%.
Men de lär la klara licensen iaf va?
Kan ju tycka att om mif redan fått sin licens godkänd så bör den ju inte påverkas. Blir ju samma som i Borås fall i det läget fast åt andra hållet (om man ska hårdra det) . Har noll koll på mifs ekonomi, eget kapital osv.
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker det är extremt beklämmande att man som Hockeyklubb går ut och hoppas på att få sänka skulderna mot sina fordringsägare, samtidigt som man går ut och värvar tämligen dyra hockeyspelare. Konstig logik att det får fortgå. Om jag vore fordringsägare åt Malmö Redhawks skulle jag vara GANSKA upprörd när de precis dagen innan går ut och signar en hyfsat dyr importspelare...
Hoppas av hela mitt hjärta att de inte får mer sänkta betalningsförelägganden, utan att de minst blir tvingade att betala de där 50% av ursprungsbeloppen. Sänder hyfsat dåliga signaler annars... sjabbla till det, låt andra ta smällen och fortsätt trumma på i samma gamla fotspår.
Kan nämna att jag i övrigt verkligen inte avskyr Malmö som hockeyklubb eller skåne som region (förutom det där konstiga språket som pratas där), men det här är inte schysst hanterat.
I övrigt så tror jag inte att deras elitlicens är i farozonen.
Hoppas av hela mitt hjärta att de inte får mer sänkta betalningsförelägganden, utan att de minst blir tvingade att betala de där 50% av ursprungsbeloppen. Sänder hyfsat dåliga signaler annars... sjabbla till det, låt andra ta smällen och fortsätt trumma på i samma gamla fotspår.

Kan nämna att jag i övrigt verkligen inte avskyr Malmö som hockeyklubb eller skåne som region (förutom det där konstiga språket som pratas där), men det här är inte schysst hanterat.
Annars hade bolaget konkat. Fodringsägarna hade med stor sannolikhet inte fått ut en spänn från gamla fodringar och också tappat framtida intäkter. Och utan spelare går det inte att bedriva någon verksamhet...-daniel- skrev:Jag tycker det är extremt beklämmande att man som Hockeyklubb går ut och hoppas på att få sänka skulderna mot sina fordringsägare, samtidigt som man går ut och värvar tämligen dyra hockeyspelare. Konstig logik att det får fortgå. Om jag vore fordringsägare åt Malmö Redhawks skulle jag vara GANSKA upprörd när de precis dagen innan går ut och signar en hyfsat dyr importspelare...
Hoppas av hela mitt hjärta att de inte får mer sänkta betalningsförelägganden, utan att de minst blir tvingade att betala de där 50% av ursprungsbeloppen. Sänder hyfsat dåliga signaler annars... sjabbla till det, låt andra ta smällen och fortsätt trumma på i samma gamla fotspår.![]()
- -daniel-
Jaha, så man behöver dyra importspelare för att bedriva en verksamhet? Hur klarar sig Karlskrona, Tingsryd, Mora mfl då?Fricke skrev:Annars hade bolaget konkat. Fodringsägarna hade med stor sannolikhet inte fått ut en spänn från gamla fodringar och också tappat framtida intäkter. Och utan spelare går det inte att bedriva någon verksamhet...-daniel- skrev:Jag tycker det är extremt beklämmande att man som Hockeyklubb går ut och hoppas på att få sänka skulderna mot sina fordringsägare, samtidigt som man går ut och värvar tämligen dyra hockeyspelare. Konstig logik att det får fortgå. Om jag vore fordringsägare åt Malmö Redhawks skulle jag vara GANSKA upprörd när de precis dagen innan går ut och signar en hyfsat dyr importspelare...
Hoppas av hela mitt hjärta att de inte får mer sänkta betalningsförelägganden, utan att de minst blir tvingade att betala de där 50% av ursprungsbeloppen. Sänder hyfsat dåliga signaler annars... sjabbla till det, låt andra ta smällen och fortsätt trumma på i samma gamla fotspår.![]()
Usel förklaring.
Allsvenskan 2012/13
Daniel: Tror du det är första gången en rekonstruktion genomförs i Sverige?
- -daniel-
Vafan har det med saken att göra?Fricke skrev:Daniel: Tror du det är första gången en rekonstruktion genomförs i Sverige?
Nej, det är illa nog att rekonstruktioner händer ofta i Sverige, men ännu sämre är det att det har hänt tidigare i just Malmö! Varför kan man fortsätta att köpa in dyra spelare och kontrakt, misslyckas att bygga ihop ett lag och sen bara springa och gråta och be om rekonstruktion hela tiden? Pinsamt och oproffsigt.
Allsvenskan 2012/13
Det är första gången MIF rekonstrueras.
Daniel lilla hjärtat. Läs upp dig (1996:764). Du vet inte vad du pratar om. Den där livlinan kan inom kort behöva användas av en klubb som ligger oss båda närma.
Ser rekonstruktören en möjlighet att få igång ett bolag efter en dikeskörning, som tex en Allsvensk degradering eller en Hugo Stenbeck så är det bäst på sikt för alla om man kan sätta ett slagkraftigt lag på banan.
Daniel lilla hjärtat. Läs upp dig (1996:764). Du vet inte vad du pratar om. Den där livlinan kan inom kort behöva användas av en klubb som ligger oss båda närma.
Ser rekonstruktören en möjlighet att få igång ett bolag efter en dikeskörning, som tex en Allsvensk degradering eller en Hugo Stenbeck så är det bäst på sikt för alla om man kan sätta ett slagkraftigt lag på banan.
En liten rättelse där bara, det är faktiskt 2:a gången på 3år som Malmö rekonstrueras.Fricke skrev:Det är första gången MIF rekonstrueras.
Jag har för mig att man slapp undan rekonstruktion 2010 (men att man ansökte om) genom en bolagisering och att man lyckades avsluta alla kontrakt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_RedhawksStadion skrev:En liten rättelse där bara, det är faktiskt 2:a gången på 3år som Malmö rekonstrueras.Fricke skrev:Det är första gången MIF rekonstrueras.
Att bli ett bolag är fortfarande en företagsrekonstruktion vilken fall som helst? Dessutom måste jag säga att jag stör mig lite att du av någon anledning ska vara nedlåtande mot någon du på forumet så där?
Vilket fall som helst så hade jag accepterat att man går igenom en rekonstruktion, men när man tar den utvägen efter din första rekonstruktion så är det något skevt i föreningen.
Källa på första rekonstruktionen: http://www.121.nu/onetoone/foretag/h-to ... olag/press (scrolla längst ner, pressmeddelandet är från 2009)
Vilket fall som helst så hade jag accepterat att man går igenom en rekonstruktion, men när man tar den utvägen efter din första rekonstruktion så är det något skevt i föreningen.
Källa på första rekonstruktionen: http://www.121.nu/onetoone/foretag/h-to ... olag/press (scrolla längst ner, pressmeddelandet är från 2009)