Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.
Kom att tänka på en grej, vad skulle hänt om vi inte hade haft så pass bra juniorverksamhet som vi har? Då skulle vi nog varit körda i perioder som denna.. Lennhammer och Holm spelar återigen någorlunda stabilt (blir dock ibland fastcheckade alldeles för lätt i egen zon).
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Carlsson och Tjärnqvist, herreud. Så fort de är inne skapar motståndarna tryck. Tycker synd om Jonas som tvingas spela med dessa varbölder till spelare. Men Hardy ser det inte! Han slänger in Tjärnqvist på isen ändå med ett mål upp och tre min kvar. Karln har antingen fullständigt tappat konceptet eller så skiter han helt enkelt i vilket.
Stora plus till Erik, Philip och Kim som i ett kritiskt läge går in och håller misstagen på minimum.
Vill även ge KRISTOFER OTTOSSON lovord till tusen. Ingen har ännu nämnt det, men han var en jätte i defensiven. Gick ned och gav Erik Gustafsson understöd gång på gång. Han visste att Erik var junior, han visste att risken för misstag generellt var högre - så han tog sitt ansvar som kapten och hjälpte till bakom mål för att ge Eriks intåg i Elitserien tryggare.
Tack för att du finns, Otto.
Stora plus till Erik, Philip och Kim som i ett kritiskt läge går in och håller misstagen på minimum.
Vill även ge KRISTOFER OTTOSSON lovord till tusen. Ingen har ännu nämnt det, men han var en jätte i defensiven. Gick ned och gav Erik Gustafsson understöd gång på gång. Han visste att Erik var junior, han visste att risken för misstag generellt var högre - så han tog sitt ansvar som kapten och hjälpte till bakom mål för att ge Eriks intåg i Elitserien tryggare.
Tack för att du finns, Otto.
Säg den glädje som varar
Det är väl Johansson som sköter forwards och Montén som sköter backar?DIF_Soldier skrev:Carlsson och Tjärnqvist, herreud. Så fort de är inne skapar motståndarna tryck. Tycker synd om Jonas som tvingas spela med dessa varbölder till spelare. Men Hardy ser det inte! Han slänger in Tjärnqvist på isen ändå med ett mål upp och tre min kvar. Karln har antingen fullständigt tappat konceptet eller så skiter han helt enkelt i vilket.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är väl så det är uppdelat men Hardy har ju sista ordet kring allt.tomten skrev:Det är väl Johansson som sköter forwards och Montén som sköter backar?DIF_Soldier skrev:Carlsson och Tjärnqvist, herreud. Så fort de är inne skapar motståndarna tryck. Tycker synd om Jonas som tvingas spela med dessa varbölder till spelare. Men Hardy ser det inte! Han slänger in Tjärnqvist på isen ändå med ett mål upp och tre min kvar. Karln har antingen fullständigt tappat konceptet eller så skiter han helt enkelt i vilket.
Expert.
Borde vara så men tycker ofta han ser väldigt passiv ut i båset.SirDIFalot skrev:Det är väl så det är uppdelat men Hardy har ju sista ordet kring allt.tomten skrev:Det är väl Johansson som sköter forwards och Montén som sköter backar?DIF_Soldier skrev:Carlsson och Tjärnqvist, herreud. Så fort de är inne skapar motståndarna tryck. Tycker synd om Jonas som tvingas spela med dessa varbölder till spelare. Men Hardy ser det inte! Han slänger in Tjärnqvist på isen ändå med ett mål upp och tre min kvar. Karln har antingen fullständigt tappat konceptet eller så skiter han helt enkelt i vilket.
Som vanligt lika nice med 3p. Jäkligt tråkigt att man blivit personen som trots 3p väljer att dissa istället för att hissa...men fy fan vad dålig trion Almtorp, Carlsson och MT är tillsammans. Visst det är kanske inte Almtorps fel men satan vad trist att se dom tre tillsammans.
Okej en hiss klarar jag av och det är att Gustavsson var ljusår bättre än vad jag förväntat mig eller rättare sagt bävat för.
Okej en hiss klarar jag av och det är att Gustavsson var ljusår bättre än vad jag förväntat mig eller rättare sagt bävat för.
Om Tjärna bara kunde satt någon av dom många chanserna han hade, då kunde han fått ett godkänt möjligtvis. Men det går fortfarande alldeles för sakta! Fan rör lite på skridskorna, det gör ju åtminstone Carlsson.
Jag ska inte tjalla vilka de var som starta den. Men kan ge en ledtråd på gruppnamnet: ***anatics. Hoppas inte ledtråden blev allt för svår nu.SirDIFalot skrev:Förbannade idioter som startar den hela tiden. Ska börja köras efter en vinst mot gnaget.tomten skrev:Är det någon mer än jag som är jävligt trött på att klacken kör: "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" efter varje match?
Tycker det var mycket bättre förr om säsongerna när man antingen bara tackade eller när spelarna gjorde kullebyttor, kastade sig, paddlade osv...
Okej om man kör "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" på derbyna men att köra den efter varje match blir bara uttjatat...........
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
- Daniel942
Haha, årets muppar.Leijon skrev:Jag ska inte tjalla vilka de var som starta den. Men kan ge en ledtråd på gruppnamnet: ***anatics. Hoppas inte ledtråden blev allt för svår nu.SirDIFalot skrev:Förbannade idioter som startar den hela tiden. Ska börja köras efter en vinst mot gnaget.tomten skrev:Är det någon mer än jag som är jävligt trött på att klacken kör: "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" efter varje match?
Tycker det var mycket bättre förr om säsongerna när man antingen bara tackade eller när spelarna gjorde kullebyttor, kastade sig, paddlade osv...
Okej om man kör "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" på derbyna men att köra den efter varje match blir bara uttjatat...........
DIF!
Tjärna och Carlsson måste fan fått direktiv om att vara spelbara eller något liknande. För ingen av dom visar ens tendens till att gå in på mål, vilket är Tjärnas paradroll. Tycker det verkar lite konstigt, för alla hans mål förra säsongen (aja, nästan alla) var ju från styrning och störning framför mål. Tror inte på vissas teorier att han går och tror att han är en superstar, utan tror nog mer på någon form av direktiv för mer rörlighet i anfallszon.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Men hata inte för mycket, de är jättetuffa. Det har jag läst någonstans på jutjube.Daniel942 skrev:Haha, årets muppar.Leijon skrev:Jag ska inte tjalla vilka de var som starta den. Men kan ge en ledtråd på gruppnamnet: ***anatics. Hoppas inte ledtråden blev allt för svår nu.SirDIFalot skrev:Förbannade idioter som startar den hela tiden. Ska börja köras efter en vinst mot gnaget.tomten skrev:Är det någon mer än jag som är jävligt trött på att klacken kör: "den som inte hoppar är ett gnagarsvin" efter varje match?
Alltför många i vår klack förtjänar tyvärr en hurring och en lektion i mentalitet.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
- Nummer19
Jag vet att det börjar bli uttjatat, men varför envisas hardy med att spel MT, Almtorp o Carlsson i samma lina? Stark kandidat till ES sämsta lina. Almtorp tycker jag om, för han gör sitt jobb och har på senare tid börjat producera poäng. Men MT och Carlsson.... Sorry men fy fan va dom är dåliga i år, händer ingenting när dom är inne på banan!
I övrigt, grymt skön vinst! Riktigt kul att Nilson börjar producera poäng nu. Och Ölvestad kämpar som alltid som ett djur och det är alltid lika skönt att få se han göra mål. Sedan tycker jag även lina Cehlin, Norman och Kempe är riktigt intressant och skapade en hel del bra lägen idag. Om dom fortsätter såhär är jag övertygad om att poängen även börjar trilla in i den här kedjan. För vi kan inte förlita oss på att första femman + Wesslau ska ro hem alla poäng för oss.
Krossa Timrå!

I övrigt, grymt skön vinst! Riktigt kul att Nilson börjar producera poäng nu. Och Ölvestad kämpar som alltid som ett djur och det är alltid lika skönt att få se han göra mål. Sedan tycker jag även lina Cehlin, Norman och Kempe är riktigt intressant och skapade en hel del bra lägen idag. Om dom fortsätter såhär är jag övertygad om att poängen även börjar trilla in i den här kedjan. För vi kan inte förlita oss på att första femman + Wesslau ska ro hem alla poäng för oss.
Krossa Timrå!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Det är väl inte så dumt att de går i samma kedja så kanske vi kan få till tre fungerande linor i alla fall.
Kanske lite elakt, men det ligger något i det.
Hade bara Carlsson och MT åkt skridskor och tacklats och vågat gå på mål hade dessa tre tillsammans kunnat bli en checkingline kanske men nu känns det mer som rullator-linen istället.
Lite synd om Almtorp dock som är en habil center, men inte alls den centern vi behövde i somras vilket är en börda som Hardy och JJ bör få bära.
Kanske lite elakt, men det ligger något i det.
Hade bara Carlsson och MT åkt skridskor och tacklats och vågat gå på mål hade dessa tre tillsammans kunnat bli en checkingline kanske men nu känns det mer som rullator-linen istället.
Lite synd om Almtorp dock som är en habil center, men inte alls den centern vi behövde i somras vilket är en börda som Hardy och JJ bör få bära.
Kempes kedja är värda varenda hyll dom kan få! Herrejävlar vad bra dom är. Snurrar, passar, rörelse - Innehaver allt, tråkigt att det inte finns någon direkt målskytt i den kedjan men hyll ska dom ha!
Ottosson var grym igår, speciellt defensivt. Jobbade över hela banan, tog DTs jobb många gånger.
DT - Såg ut som han hade en säck på ryggen, långsamt och segt gick det. När han tappade pucken i egen zon började man fundera egentligen hur trött han är. Bänka han fram till Växjö-matchen efter nyår...
Finns inte mycket att klaga på, majoriteten av laget gjorde det bra igår. Härligt att Gustafsson får näta, otroligt snyggt! Grattis till första elitseriemålet
Upp till Timrå och hämta tre pinnar!
Ottosson var grym igår, speciellt defensivt. Jobbade över hela banan, tog DTs jobb många gånger.
DT - Såg ut som han hade en säck på ryggen, långsamt och segt gick det. När han tappade pucken i egen zon började man fundera egentligen hur trött han är. Bänka han fram till Växjö-matchen efter nyår...
Finns inte mycket att klaga på, majoriteten av laget gjorde det bra igår. Härligt att Gustafsson får näta, otroligt snyggt! Grattis till första elitseriemålet

Upp till Timrå och hämta tre pinnar!
Re: Re: Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC. 26/12, 2012.
Vilket skitsnack, som vanligt när Mäklaren är inblandad...-daniel- skrev:Jag kunde räkna till minst 3-4 solklara mål i 2:a perioden om inte Wesslau hade stått på huvet (och haft tur vid nåt som ribbskottet exempelvis).Magnutz skrev:Vet du vart fan plastcluben tog sina skott då? I helt omöjliga lägen. Varför? För att DIF pressade ut dem dit. Statistik är bajs.-daniel- skrev:Ägde vi denna match? Efter 2 perioder stod det 8-24 i skott till Linköping.Magnutz skrev:Trams. Lhc kom fan inte ut ur egen zon på 20 minuter. DIF ägde denna match i 57 minuter.Mäklaren skrev:Det är sådan fruktansvärd klasskillnad mellan dessa lag att jag vet inte var jag skall ta vägen. LHC ser ut som värsta dreamteam-laget om man jämför med DIF. Rättvisa siffror efter två perioder skulle ha varit 1-5 eller något, utan att överdriva. Vi har ingen spelare som är kreativ med pucken och ingen som kan hitta passningar, samma sak som jag tjatar om efter alla jävla matcher. Det kan inte nämnas för ofta.
Årets upplaga av DIF måste vara den absolut ofarligaste någonsin. Åtta skott på mål på två perioder på HEMMAPLAN. Det är nog bara DIF i hockeyvärlden som kan vara så patetiskt praktusla. Vi har absolut ingenting.![]()
Jag håller faktiskt med Mäklaren helt, den här matchen var riktigt pissig stora delar (men framförallt 2:a perioden som var fruktansvärt tvärusel).
Förstår inte hur du kan tycka matchen som helhet var bra från Djurgårdens sida, för det var den verkligen inte. Du lär ha jämfört med er annandagsmatch innan och då var den säkert fantastisk i jämförelse.
Kom för fan inte och säg att LHC´s 24 skott vart målchanser, dom var helt ofarliga.. Vi som kan hockey vart nöjda efter 1:a perioden, DIF var det klart bättre laget och borde haft en ledning på 2-0. 2.a perioden var inte bra, men det var inte Lhc heller.
Det börjar att gå till överdrift det här med vem som kan såga DIF mest, testa med att kolla på matcherna..
Mackan NIlsson var riktigt bra igår. KIm (som är vädelös, oduglig i Almtuna) var återigen bra.
Daniel Tjärnqvist var återigen svag....
Någon måste plocka Jämtin, vilken fitta.
Senast redigerad av Caveman den 2011-12-27 13:05:17, redigerad totalt 1 gånger.