Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av jensa85 »

Magnutz skrev:
jensa85 skrev:
Stulle skrev:
jensa85 skrev:Tellqvist-Wesslau 3-0.

På tal om ingenting.....
Ja har man inga som kan placera pucken i avsluten så motståndaren ställa en säck potatis i mål.
Som sagt, på tal om ingenting.

Detta är sååååååå Djurgården säsongen 11/12. Världens läge att haka av Modo, hemmaplan, mycket folk, suverän stämning på läktarna. Resultat? Hela laget tror att dom är världsmästare och skiter totalt i att FÖRSVARA.

Så jävla besviken. Sen att vi skapat chanser för att göra minst 3 mål hjälper ju liksom inte när våra forwards är totalt inkompetenta i avsluten, som det brukar se ut med andra ord.
Har du sett Kyle och Josef så här långt i serien?! De gör inget som de inte brukar göra. Veka som brudtärnor i defensiven.. Bombom är med i offensiv zon (mer aktiv) än han är i egen zon. Jag tycker han ska bänkas.

Våra backar KAN inte spela hård defensiv.

Äh, samtliga backar är värdelösa i denna perioden. BomBom har dessutom varit snudd på riktigt stabil under en längre period på slutet.
Kyle däremot......
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sämsta jag någonsin sett. Avgå alla "backar" och "forwards" som inte kan sätta en jävla puck i mål. Tim Eriksson, NHL-material? Vilket skämt. Normans skott är det sämsta jag sett, elitseriemässigt.

Orkar inte ens.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

jensa85 skrev:Som sagt, på tal om ingenting.

Detta är sååååååå Djurgården säsongen 11/12. Världens läge att haka av Modo, hemmaplan, mycket folk, suverän stämning på läktarna. Resultat? Hela laget tror att dom är världsmästare och skiter totalt i att FÖRSVARA.

Så jävla besviken. Sen att vi skapat chanser för att göra minst 3 mål hjälper ju liksom inte när våra forwards är totalt inkompetenta i avsluten, som det brukar se ut med andra ord.
Var ju inte länge sedan DIF blev både våldtagna och förnedrade utav gnihet. DIF "ryckte upp sig" lite, snyggade till resultaten i några matcher och allt var glömt. Nu lutar de sig tillbaka och allt upprepar sig igen.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Ja, fan stackars jävla Printz.. Behöva stå där och täcka skott för de andra... "Ett par misstag på backsidan..." ."... lämnar målvakten (Wesslau) ensam (#78)..."

Jävla skit.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Åh jag HATAR verkligen Christian Andersson.

"Modo har gjort en BRILJANT period". Vilken människa som helst som någonsin sett en ishockeymatch ser väl ändå att det ENBART är Djurgårdens (brist på) försvarsspel som gjort att Modo fått göra tre mål. I övrigt är jag inte direkt imponerad av Foppalaget. Hade vi bara haft några ishockeyspelare som lärt sig det där med att göra mål kombinerat med några vettiga backar hade vi haft en tvåmålsledning.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Detta är fel lag att vända mot, med tanke på att Tellan står i Modo kassen. Han kommer verkligen att göra allting för att spika igen och visa ledningen att de gjorde fel. Det här är liksom säsongens matcher för honom.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Björn Svensson i interjuvn:
Djurgården är ett bra lag...
Snacka om att vrida om kniven i såret.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Skärp er för fan. Det är dåligt av alla spelare just nu. Det är inte bara bombom som är värdelös, det finns fler som är dåliga.
Wesslau är inte allt för het heller just nu, sista borde han tagit då den går i slowmotion in till modospelaren som skjuter efter marken. Första borde han definitivt tagit.

Vi vänder på detta i 2a nu. Jimmie gör första, sen rasar det på och tellan byter ut sig själv.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Åh herreminjävlagud.

78. AAAH!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Buford skrev:Björn Svensson i interjuvn:
Haha, ett bra lag. Ett bra lag ställer inte upp med Vägkon #1, Vägkon #2, Vägkon #3, Vägkon #4, etc, på backplats. Ett bra lag gör mål på sina chanser, så som Modo har gjort. Det må se frejdigt och häftigt ut på isen när vi snurrar runt och passar - men förutom lobben i ribban har vi nog inte haft en enda farlig målchans, egentligen. Ett bra lag spelar bra ishockey i sextio minuter och inte när det passar dom att göra det.

Kommer säkert bli sågad för detta inlägg. Men so be it. Jag kokar bara just nu, det är allt.

(Ett bra lag ligger på slutspelsplats)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jim Morrison skrev:
Buford skrev:Björn Svensson i interjuvn:
Haha, ett bra lag. Ett bra lag ställer inte upp med Vägkon #1, Vägkon #2, Vägkon #3, Vägkon #4, etc, på backplats. Ett bra lag gör mål på sina chanser, så som Modo har gjort. Det må se frejdigt och häftigt ut på isen när vi snurrar runt och passar - men förutom lobben i ribban har vi nog inte haft en enda farlig målchans, egentligen. Ett bra lag spelar bra ishockey i sextio minuter och inte när det passar dom att göra det.

Kommer säkert bli sågad för detta inlägg av alla DIF-apologister. Men so be it. Jag kokar bara just nu, that's all.
Skitsnack. Laget må spela som en kasse skit men nog fan skapas målchanser. Uselt försvarsspel i all ära men det borde snarare stå 3-1 eller 3-2.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

18 x pengarna att DIF vinner, precis så stor chans är det också att vi vänder detta. Pinsam insats på hemmaplan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Nu vet man ju precis hur det kommer bli. Modo lutar sig tillbaka på sin 3-0 ledning och spelar säkert. Vi skjuter 97 skott utifrån som är helt ofarliga och tycker efteråt att "Skjuter man 97 skott så borde man kanske vinna".

DIF reducerar i början av tredje och trycker in 2-3 med 8 sekunder kvar.

"Vi är inte riktigt med i början då samtliga backar glömde av hur man spelar backspel. Vi har otur med några ramträffar men kommer upp bra i sistaperioden och förlorar bara med ett mål. Visst hade det varit skönt att hänga av Modo i bottenstriden men vi får jobba på och komma ut bättre i nästa match"

Här har man precis tagit sig upp ur den sedvanliga "DIF-depressionen" efter klart bättre spel på slutet, nu är det bara att finna sig i att gå in i den igen om inget mirakel inträffar. Men oavsett om så blir fallet ska det bara inte få se ut så här i egen zon.

JÄVLA K**************************K va trött jag blir. Vi har verkligen DRÖMLÄGE att skaffa oss en ganska behaglig placering i tabellen och skiter då ner oss fullständigt. Jävla amatörer.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Jim Morrison skrev: Haha, ett bra lag. Ett bra lag ställer inte upp med Vägkon #1, Vägkon #2, Vägkon #3, Vägkon #4, etc, på backplats. Ett bra lag gör mål på sina chanser, så som Modo har gjort. Det må se frejdigt och häftigt ut på isen när vi snurrar runt och passar - men förutom lobben i ribban har vi nog inte haft en enda farlig målchans, egentligen. Ett bra lag spelar bra ishockey i sextio minuter och inte när det passar dom att göra det.

Kommer säkert bli sågad för detta inlägg. Men so be it. Jag kokar bara just nu, det är allt.
Du missade möjligtvis Tim Eriksson öppet mål? Tjärna jr spelar in pucken framför mål där dom ringde på de, Zibanejads friläget visserligen jävligt tamt men tycker vi har många chanser men odugliga avslut.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rirre skrev:
Jim Morrison skrev: Haha, ett bra lag. Ett bra lag ställer inte upp med Vägkon #1, Vägkon #2, Vägkon #3, Vägkon #4, etc, på backplats. Ett bra lag gör mål på sina chanser, så som Modo har gjort. Det må se frejdigt och häftigt ut på isen när vi snurrar runt och passar - men förutom lobben i ribban har vi nog inte haft en enda farlig målchans, egentligen. Ett bra lag spelar bra ishockey i sextio minuter och inte när det passar dom att göra det.

Du missade möjligtvis Tim Eriksson öppet mål? Tjärna jr spelar in pucken framför mål där dom ringde på de, Zibanejads friläget visserligen jävligt tamt men tycker vi har många chanser men odugliga avslut.
Ja, just det. Dom chanserna ja. Ja, det var bara så tamt att jag glömde bort dom direkt. Så måste det ha varit.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2011-11-29 19:48:04, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar