Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
Mitt i allt denna "krissäsong" får vi inte glömma att vi varit i betydligt värre situationer för bara några säsonger sedan.
Glöm inte att det är 7 p som skiljer från plats 4 till 11.
Vi har 2p upp till 6:e plats.
Det är fler lag än oss som har "usla" säsonger bakom sig.
Min syn på saken är självklart ett resultat av att jag inte trodde att laget skulle bli något topplag i år.
Trodde på plats 6-8 och det står jag fast vid.
Är man ett lag på den undre halvan ser spelet ofta ut att vara dåligt eftersom man möter bättre lag som gör en sämre.
Men visst, helt klart är spelet alldeles för dåligt emellanåt. Men att vi ska kunna vara det spelförande laget mot flertalet lag i denna serie med det manskap vi har är en utopi. Vi får snarare vara bredda på det motsatta då merparten av lagen har klart bättre lagbyggen.
Glöm inte att det är 7 p som skiljer från plats 4 till 11.
Vi har 2p upp till 6:e plats.
Det är fler lag än oss som har "usla" säsonger bakom sig.
Min syn på saken är självklart ett resultat av att jag inte trodde att laget skulle bli något topplag i år.
Trodde på plats 6-8 och det står jag fast vid.
Är man ett lag på den undre halvan ser spelet ofta ut att vara dåligt eftersom man möter bättre lag som gör en sämre.
Men visst, helt klart är spelet alldeles för dåligt emellanåt. Men att vi ska kunna vara det spelförande laget mot flertalet lag i denna serie med det manskap vi har är en utopi. Vi får snarare vara bredda på det motsatta då merparten av lagen har klart bättre lagbyggen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hardy är nog inte rätt man för detta jobb längre, MEN jag tycker att spelarna har ett ansvar att prestera på en nivå som är mycket mycket högre än denna som dom nu spelar på även med Hardy i båset.
Det är ju så jävla pinsamt att se alla bjudningar och ett jävla uselt spel av backarna är det, det är backspelet som har orsakat att vi ligger där vi ligger tycker jag.
Det är ju så jävla pinsamt att se alla bjudningar och ett jävla uselt spel av backarna är det, det är backspelet som har orsakat att vi ligger där vi ligger tycker jag.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag har inte dragits med i hypen och vill fortfarande inte ha Challe som tränare nästa säsong.
Expert.
- Jim Morrison
Brevid Sam Hallam/Peter Andersson, gärna. Tror han kan vara otroligt bra för spelarna i omklädningsrummet bland annat.SirDIFalot skrev:Jag har inte dragits med i hypen och vill fortfarande inte ha Challe som tränare nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Jag har väldigt svårt att prata om tränarkonstellationer. Man har ju ingen aning om vilka tränare som skulle komma överens med varandra och komplettera varandra bra. Till och börja med måste de passa ihop som människor, sedan förstå sin roll och acceptera den rollfördelningen som ges, och inte minst ha samma filosofi från grunden. Det är fullständigt omöjligt för oss att sitta och gissa om. Samma sak när det kommer till sportchefer som ska funka ihop med tränaren. Det är inte direkt som att avgöra om en kedjekonstellation kommer funka eller inte.Jim Morrison skrev:Brevid Sam Hallam/Peter Andersson, gärna. Tror han kan vara otroligt bra för spelarna i omklädningsrummet bland annat.SirDIFalot skrev:Jag har inte dragits med i hypen och vill fortfarande inte ha Challe som tränare nästa säsong.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Jättesvårt det där. Mitt hjärta skriker efter Challe Berglund, men kanske är det bäst med någon helt ny utifrån? Vi behöver uppenbarligen en total makeover. Bara inte någon nämner Herr Ander**on igen, jag tål bara inte honom som tränare i DIF. Avgång direkt på mig.
Ska bli intressant att se hur det blir. En, två eller rent av tre nya i båset? Challe ligger nog nära till hands av flera skäl och jag tror nog man inte ska bortse från personen Challe.
Denne Hallam, finns det något intresse från vår sida enligt något rykte eller är det någon sorts forumhype som börjat snurra?
Denne Hallam, finns det något intresse från vår sida enligt något rykte eller är det någon sorts forumhype som börjat snurra?
- DIF_Soldier
Hade gärna sett Challe som en injektion den här säsongen. Men nästa? Njae. Svårt att tro att han skulle lyckas bättre för att han håller på DIF.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Största anledningen till att jag vill se Challe i båset är att jag kräver en ny tränare som visar engagemang... där är Challe verkligen 250 stepp upp från Hardy. Sen tycker jag han lyckats tämligen väl vid hans tidigare tränarsejourer (trots rätt svåra grupper att bygga ett lag utav), tror han kommer passa Djurgården betydligt bättre faktiskt. Även nästa säsong.
Sen hänger det som vanligt till 90% på spelarmaterialet...missar vi slutspel så får vi väl skära i spelarbudgeten inför nästa säsong ganska friskt antar jag. Kvalserien och hotet om Hockeyallsvenskan orkar jag inte ens formulera några tankar kring.
Sen hänger det som vanligt till 90% på spelarmaterialet...missar vi slutspel så får vi väl skära i spelarbudgeten inför nästa säsong ganska friskt antar jag. Kvalserien och hotet om Hockeyallsvenskan orkar jag inte ens formulera några tankar kring.
Challe vore ett väldigt bra tränarval. Han förespråkar en spelande ishockey där man, istället för att hela tiden söka dump och tacklingar, ska vårda pucken och passningsspela sig framåt. Dessutom är hans lag alltid skridskostarka.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag är nog av samma åsikt.SirDIFalot skrev:Jag har inte dragits med i hypen och vill fortfarande inte ha Challe som tränare nästa säsong.
Vi ska nog inte glömma, när challe tränade DIF 2005-2006
och 2006-2007 så kom DIF på 10:e plats båda gångerna.
Men det största problemet är trotts allt, ska Challe ha en chans så måste han få en nystart och en hel del förändringa måste göras, och det skulle i så fall betyda att hela nuvarande tränartrojkan också får gå. och de vet jag inte om DIF tänker göra.
Jag tror att det är lätt å börja gripa efter halmstrån, speciellt nu när laget spelar som dom gör.
Nu var det Säcken som hade huvudansvaret båda dom säsongerna och truppen under dom säsongerna var inte direkt den bästa, vi hade väl typ Linkan och Hörnqvist, som f.ö. Challe tog med till DIF från Väsby.janne08 skrev:Jag är nog av samma åsikt.SirDIFalot skrev:Jag har inte dragits med i hypen och vill fortfarande inte ha Challe som tränare nästa säsong.
Men det största problemet är trotts allt, ska Challe ha en chans så måste han få en nystart och en hel del förändringa måste göras, och det skulle i så fall betyda att hela nuvarande tränartrojkan också får gå. och de vet jag inte om DIF tänker göra.
Jag tror att det är lätt å börja gripa efter halmstrån, speciellt nu när laget spelar som dom gör.
Backsidan under som säsongerna var fan horribel. Ronnie var typ kung.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Ronnie spelade PP en av de säsongerna. Förklarar väl läget rätt braludde- skrev:Nu var det Säcken som hade huvudansvaret båda dom säsongerna och truppen under dom säsongerna var inte direkt den bästa, vi hade väl typ Linkan och Hörnqvist, som f.ö. Challe tog med till DIF från Väsby.janne08 skrev:Jag är nog av samma åsikt.SirDIFalot skrev:Jag har inte dragits med i hypen och vill fortfarande inte ha Challe som tränare nästa säsong.
Backsidan under som säsongerna var fan horribel. Ronnie var typ kung.

Ser gärna challe som ass nästa säsong hans attityd är ju helt rätt han kan nog få laget att spela mer energiskt! Andersson eller Albelin som Huvud tycker jag då! Hoppas bara Micke J förvinner alltså orkar inte med han!
Här dröms det 
Tveksam faktiskt v.g. Challe (fast det luktar lång väg att han i princip redan är klar), lyssnar faktiskt på de som säger att hans teoretiska sida är så spektakulär, och klubbkänsla kan bara ge så mycket. Dock gjort det bra i Timrå. Nån som vet hur det ser ut med Kenta JOhansson? Han fick ju oförklarligen sparken ("ej förlängt") 2002, för er unga var det på den tiden det var underkänt att "bara" ta sig till kvarten utan att slicka streck först... Skulle själv lätt välja Kenta.

Tveksam faktiskt v.g. Challe (fast det luktar lång väg att han i princip redan är klar), lyssnar faktiskt på de som säger att hans teoretiska sida är så spektakulär, och klubbkänsla kan bara ge så mycket. Dock gjort det bra i Timrå. Nån som vet hur det ser ut med Kenta JOhansson? Han fick ju oförklarligen sparken ("ej förlängt") 2002, för er unga var det på den tiden det var underkänt att "bara" ta sig till kvarten utan att slicka streck först... Skulle själv lätt välja Kenta.