Du kan ju inte säga att du kan vara överraskad precis, finns inte en kommentator på C+ som på något sätt kan prata positivt om DIF utan att nämna något negativt. T Johansson är ju så anti DIF som man kan bli, samma sak med Rönnqvist. Tror båda har mindervärdeskomplex gentemot DIF då ingen av de båda platsade här!Magnutz skrev:Där tog jag bort ljudet. Får kommentatorerna skriva upp sig på en "jag vill kommentera __________"-lista?! makabert dålig rapportering.Capcash skrev:Ja så är det ju tyvärr alltid.. alla kommentatorer hatar DIF av någon anledning... :/Magnutz skrev:Jag tycker det är otroligt synd att det inte rapporteras objektivt. FHC har "dragkedjor" och annat najs. oavsett vad de gör. Och alldeles nyss grymtade de i extas fram att ".... och däääär kommer nästan 2an..."
Trist att behöva stänga av ljudet på de flesta Canal+-sändningar.
Frölunda HC - Djurgårdens IF, 8/10 2011
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 8/10 2011
2014-04-07, vad hände?
Ja men det är väl att man hör/känner att kommentatorerna alltid låter lite gladare och mer i extas när alla DIF's motståndare hittar på något... man får ju en liten känsla att de alltid håller på motståndet och det är lite drygt att lyssna på match efter match. Är ju som att ha en AIK:are som kommenterar för oss.... föga kul.... Denna kommentator idag har ju inte ens koll på DIF-spelarnas namn (Filip Åberg osv), medan han har järnkoll på Fisklunda och låter överlycklig så fort de gör något bra!Lee Harvey Oswald skrev:Tycker du är känslig i överkant.Magnutz skrev:Jag tycker det är otroligt synd att det inte rapporteras objektivt. FHC har "dragkedjor" och annat najs. oavsett vad de gör. Och alldeles nyss grymtade de i extas fram att ".... och däääär kommer nästan 2an..."
Vad ska han säga om DIF då? finns inte så mycket att komma i extas över där.
Möjligen då Nilsons och #78:s interntävling i sirapsåkning
JAG retar mig iallafall mycket på detta, extra salt i såren när man redan sitter o lider över vårt pissiga spel!
Synd. Nej jag är inte förvånad. Jag blir bara trött.Jepe skrev:Du kan ju inte säga att du kan vara överraskad precis, finns inte en kommentator på C+ som på något sätt kan prata positivt om DIF utan att nämna något negativt. T Johansson är ju så anti DIF som man kan bli, samma sak med Rönnqvist. Tror båda har mindervärdeskomplex gentemot DIF då ingen av de båda platsade här!Magnutz skrev:Där tog jag bort ljudet. Får kommentatorerna skriva upp sig på en "jag vill kommentera __________"-lista?! makabert dålig rapportering.Capcash skrev:Ja så är det ju tyvärr alltid.. alla kommentatorer hatar DIF av någon anledning... :/Magnutz skrev:Jag tycker det är otroligt synd att det inte rapporteras objektivt. FHC har "dragkedjor" och annat najs. oavsett vad de gör. Och alldeles nyss grymtade de i extas fram att ".... och däääär kommer nästan 2an..."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det är ju bara Wesslau som måste spela bra... Om han gör sitt jobb kan ju många andra ta det lite easy.
Mer fart nu tack.. Det måste gå. Bänka de som ite har fart och spela de som har fart.
Och återigen funkar tidtagningen i Göteborg.
Mer fart nu tack.. Det måste gå. Bänka de som ite har fart och spela de som har fart.
Och återigen funkar tidtagningen i Göteborg.
Japp, hamstern i deras "jumbotron" är bytt!Magnutz skrev:Och återigen funkar tidtagningen i Göteborg.
-
- Säsongskort: Ja
Är det någon publik alls i Göteborg?! Man hör ju grillornas skär, man hör ju Ölvestads antetag.Capcash skrev:Japp, hamstern i deras "jumbotron" är bytt!Magnutz skrev:Och återigen funkar tidtagningen i Göteborg.
Nu, paus, och dags att laga mat.
Gustafsson gör ganska heltokiga val ibland, dom får han slipa lite på.
Bättre fart, mer in på mål, skjut mer, ja det där grundläggande.
Bättre fart, mer in på mål, skjut mer, ja det där grundläggande.
- Lee Harvey Oswald
Modo, Luleå, BIF, SAIK gör alla rätt så mediokra matcher mot oss men vinner utan att förta sig.
Nu är frölunda på god väg trots en minst sagt saggig hemmamatch från deras sida.
DIF är så impotent och oskickligt i offensiven att det gör ont ända in i själen.
Vi åker & åker & åker, allt enligt Hardys bok.
Vad faan hjälper det att Wesslau är stabil då?
Nu är frölunda på god väg trots en minst sagt saggig hemmamatch från deras sida.
DIF är så impotent och oskickligt i offensiven att det gör ont ända in i själen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
+1Mindrocker skrev:Fy fan vad det här laget är rövdåligt!
Tror inte NÅGOT lag är rädd för oss när vi anfaller eller har numerärt överläge. Tamare har jag ALDRIG sett. Förut hade vi i alla fall en Linkan som var farlig framåt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lägg av mod. Censur är våldtäkt.Salas skrev:Nu sitter dom jävla Canal + fi**orna och snackar om Kyles tackling som respektlös och som en blind side hit. För i helvette, se på damhockey era patetiska jävlar. Tacklingen är klockren, och det är inte en enda spelare på isen eller i båsen som ens överväger att klaga lite.
Rönnqvist är fan tragisk. En pinsam fjolla är vad han är.
Försök hålla könsorden borta. Visa att ni kan mer Svenska än så. //Mod.
Ingen speciellt rolig match. Ingen skymmer Andersen och skridskotempot är lågt. Sömnpiller.
Säg den glädje som varar
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Trots att vi inte direkt spelar på topp så är Frölunda egentligen inte ett dugg bättre än oss. Och det är ju just DET som är så sjukt frustrerande att se, dvs. att våra motståndare (som t.ex. SAIK i tisdags) inte längre behöver göra topprestationer för att kunna slå oss. Tragiskt, men sant.
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-10-08 16:33:55, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Åker vi så mycket grillor?Lee Harvey Oswald skrev:Modo, Luleå, BIF, SAIK gör alla rätt så mediokra matcher mot oss men vinner utan att förta sig.
Tycker vissa spelare sköter sig som kedjan med Åberg och Kempe samt Brodin och Cehlin men i övrgit är det inte mycket att hänga i granen.
Har Ölvestad synts till annat när han drog på sig en utvisning t ex?
De äldre spelarna är bedrövligt osynliga i min mening och det råder inte nu längre någon större förvåning från min sida varför SSK åkte ur förra säsongen för Carlson och Almtorp imponerar inte inte alls på mig.
Behöver det nämnas mer än att Mackan och Bombom var inne på målet?
Pinsamt spel. Enmans attacker. Inge tryck i anfalls zone. Lammt spel i power play o över hela matchen!
- Lee Harvey Oswald
Kall-El skrev:
Åker vi så mycket grillor?
Tycker vissa spelare sköter sig som kedjan med Åberg och Kempe samt Brodin och Cehlin men i övrgit är det inte mycket att hänga i granen.
Har Ölvestad synts till annat när han drog på sig en utvisning t ex?
De äldre spelarna är bedrövligt osynliga i min mening och det råder inte nu längre någon större förvåning från min sida varför SSK åkte ur förra säsongen för Carlson och Almtorp imponerar inte inte alls på mig.
Behöver det nämnas mer än att Mackan och Bombom var inne på målet?
Med DIF-mått mätt, JA.
Men otroligt låååååååååångsamt, förmodligen det temposvagaste laget i ES, det dubbelt olyckliga i det är att det är just högt tempo som är grundbulten i Hardys hockeytänk.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan