Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
Acke83 skrev:Hoppas att det var en fördel att vi klappade ihop i lördags, hellre då än nu.

4-2..wesslan sätter sista i tom kasse
Jag tror det var bra att vi smälldes mot MODO även fast det sög just då (och nu). Nu går vi in i Derby-fasen med hornen utåt, framåt. Vi kör! Fan vad jag är taggad!!!
Håller inte med er. När det vankas match mot gnaget ska laddningen per automatik vara 100% oavsett tidigare resultat. Tror snarare matchen mot Modo satte en del griller i huvudet när det gäller den egna tron på spelet.

Är jävligt orolig över att vårt spel inte kommer att räcka till imorgon. Det usla anfallsspelet från senast måste genomgå en metamorfos om vi ska lyckas slå gnagarna.
Jag hoppas att vi väljer att spela pucken till en spelare i fart imorgon och inte som mot Modo, där vi mottagaren stod still/stannade upp och sökte annan medspelare.

Otroligt härligt med seger ikväll i varje fall.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mash

Inlägg av Mash »

ludde1 skrev:Tjena. Ska på mitt första derby imorrn med en kompis och undrar om det finns någon liksom säker väg att ta sig därifrån och hem? Man vet ju aldrig var man stöter på aikare
Åk in tidigt.
Förra säsongen åkte jag till Globen med tunnelbanan från Slussen, var en viss del sorkar i Slussen men inget allvarligt. Dock så åkte jag in tidigt, väl vid Gullmarsplan var det enbart Djurgårdare. Vill du ha trevligt och ladda inför matchen så rekommenderar jag samlingen vid Gamla Stan, där är du garanterad Djurgårdsatmosfär och inga sorkar ;)
(Info om samlingen!)

Sjung för Djurgår'n!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Bäst-i-stan två år i rad i fotbollen nu ska det även bli Bäst-i-stan två år i rad i hockeyn! (MINST!)
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Faan vad skönt att det viktiga derbyt är vunnit.

Spenderar en del av jinx-vinsten senast på seger för råttorna imorgon så borde vi alla fall ha en god chans på seger, fast då krävs det ju självfallet en viss inställning kanske skall tilläggas.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Minns att Carlsson har ett ganska bra facit i matcherna mot aik när det gäller mål och assist.
Bara hoppas att det håller i sig.

Det känns jävligt bittert och inte kunna se matchen utan bara följa någon form av liveuppdatering. Men men, det kanske är mer hälsosamt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

http://difhockey.se/diftv.php?news=8545

Vad fan är det han frågar honom vid 0:45?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rallarn skrev:http://difhockey.se/diftv.php?news=8545

Vad fan är det han frågar honom vid 0:45?
Ja, är Mattias inte Djurgårdare? Det lär han visa upp ikväll. Lite störd av frågan blev han väl verkade det som. Det var lite svårt att höra vad som menades men jag tror att Jimmy menade något i stil med: "Eftersom att du inte är Djurgårdare sedan barnsben, är det svårt för dig att tagga till inför ett sånt här derby?"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

Jävligt konstig fråga i så fall.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Rallarn skrev:Jävligt konstig fråga i så fall.
Ska lyssna igen!

Jo, det måste vara det Jimmy menar. "Glider man ner här [med] lite extra känslor än mot just Aik även fast man kanske inte är Djurgårdare." Jo, det kan ha varit en icke repeterad fråga.

"Eftersom att du är ny i klubben måste jag fråga - är du lika taggad som de andra när vi möter just aik, känner du av rivaliteten?"

Det var nog så det menades men det kom ut annorlunda.

On Topic: Snart smäller det! Jävlar vad jag är taggad. Det liksom bultar inombords! Fan vad skönt! Nu blir det en dagslång taggning sen match.

Jag tippar Mattias Carlsson som förste målskytt för DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Nog för att frågan kanske kunde ställts på ett annat sätt men en sån fadäs tyckte jag nog inte att det var. Man blir ju inte djurgårdare bara för att man spelat några matcher för oss.
Djurgårdsspelare - visst men för att kalla sig djurgårdare tycker jag väl att man ska ha mer än en handfull försäsongsmatcher och två ES-matcher i bagaget, där handlar det ju om enormt starka känslor för klubben.
Tellquist spelar för Modo men är inte Modoit och håller på Djurgården och är därmed djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Nog för att frågan kanske kunde ställts på ett annat sätt men en sån fadäs tyckte jag nog inte att det var. Man blir ju inte djurgårdare bara för att man spelat några matcher för oss.
Djurgårdsspelare - visst men för att kalla sig djurgårdare tycker jag väl att man ska ha mer än en handfull försäsongsmatcher och två ES-matcher i bagaget, där handlar det ju om enormt starka känslor för klubben.
Tellquist spelar för Modo men är inte Modoit och håller på Djurgården och är därmed djurgårdare.
Bla. tar bort. Nu slutar min OT-medverkan för idag.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Blir csports-stream idag, hinner inte ta matchen live... suger en aning men bättre än inget!

Sovit som en printz (lol?) sen fotbollsvinsten igår och hoppas att DIF även inatt kan ge mig en riktigt god sömn!

Ska man tippa så får jag nog säga 4-2 till oss (sista i tom kasse), men vet fan inte alls var varken DIF eller AIK står så här tidigt in på säsongen (borde vara förbjudet med derby innan match 10, måste ju hinna komma igång med hockey:n lite innan man "wastear" ett derby då halva lagen knappt kommit upp i tempo).

Nåja, illamående och yrsel börjar sätta sig in nu... fokus på jobbet kan man glömma... Kom igen nu för fan DIF, en riktigt härlig dubbelmacka hade suttit fint här! Kan bli bästa veckan på riktigt länge om vi spöar AJK idag också!
Mash

Inlägg av Mash »

Sjukt laddad, en förlust ikväll och jag går av. Råttslakt x2 vore så jävla härligt, och jag kommer må så förbannnat bra fram till nästa derby. Kan knappt fokusera på annat än derbyt idag.

KÄMPA!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

1 av 2 avklarade. Snart är det dags.

Jävlar vad nervös jag är, studsar i stolen på kontoret. Folk tror jag knaprat amfetamin...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:1 av 2 avklarade. Snart är det dags.

Jävlar vad nervös jag är, studsar i stolen på kontoret. Folk tror jag knaprat amfetamin...
Jag ser matchen från hemmasoffan också. Blir knivigt för nerverna men fan så kul också! VABar idag så jag går hemma med barnen som är sjuka. Det är också en långsam dag. Snart är klockan 19.00!!
Skriv svar