Var inte det i samband med att han senare vart sjukskriven pga frugan som var sjuk eller liknande? Kan minnas fel.DIF_Soldier skrev:Ottosson tackade väl nej på grund av personliga skäl när det begav sig? Det hade väl ingenting med prestationen på isen att göra om jag minns rätt?Salas skrev:Ottosson har väl dessutom tackat nej tidigare till kaptensrollen om jag minns rätt, så han känns inte ens aktuell. Jimmie är den siste som ska vara kapten, så dom båda kan vi nog stryka.Kall-El skrev:Otto och Ölvestad presterar ju bättre om de inte är kaptener så det vore nog att föredra om de inte fick denna extra uppgift.
En kapten bör ha representerat sitt lag i ett antal säsonger och bör kunna prata svenska därför känns inte Kyle aktuell, i alla fall inte för mig.
Ge Fimpen chansen, tror han växer med uppgiften.
Problemet är ju som sagt att vi inte har någon riktig kapten i dagsläget, och Kyle är inte perfekt för rollen, men han har ändå potential för att kunna bära det ansvaret känner jag.
Men det är väl egentligen dumt att spekulera i det just nu med tanke på att en till back ska in i laget, men i dagsläget så ser jag Kyle som den mest lämpade i laget att sköta snacket med domarna. Det gäller att vara respekterad av både motståndare och domare, och jag känner faktiskt inte att Fimpen är så speciellt respekterad av varken domare eller motståndare efter diverse uttalanden i media. Han är en skön kille Fimpen, men en kapten? Njae, tyvärr.
Vi får helt enkelt hoppas på att siste back in i laget är en ledare så att vi slipper fundera allt för mycket på det.
Djurgårdens nästa lagkapten
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
-daniel- skrev:Var inte det i samband med att han senare vart sjukskriven pga frugan som var sjuk eller liknande? Kan minnas fel.DIF_Soldier skrev:Ottosson tackade väl nej på grund av personliga skäl när det begav sig? Det hade väl ingenting med prestationen på isen att göra om jag minns rätt?Salas skrev:Ottosson har väl dessutom tackat nej tidigare till kaptensrollen om jag minns rätt, så han känns inte ens aktuell. Jimmie är den siste som ska vara kapten, så dom båda kan vi nog stryka.Kall-El skrev:Otto och Ölvestad presterar ju bättre om de inte är kaptener så det vore nog att föredra om de inte fick denna extra uppgift.
En kapten bör ha representerat sitt lag i ett antal säsonger och bör kunna prata svenska därför känns inte Kyle aktuell, i alla fall inte för mig.
Ge Fimpen chansen, tror han växer med uppgiften.
Problemet är ju som sagt att vi inte har någon riktig kapten i dagsläget, och Kyle är inte perfekt för rollen, men han har ändå potential för att kunna bära det ansvaret känner jag.
Men det är väl egentligen dumt att spekulera i det just nu med tanke på att en till back ska in i laget, men i dagsläget så ser jag Kyle som den mest lämpade i laget att sköta snacket med domarna. Det gäller att vara respekterad av både motståndare och domare, och jag känner faktiskt inte att Fimpen är så speciellt respekterad av varken domare eller motståndare efter diverse uttalanden i media. Han är en skön kille Fimpen, men en kapten? Njae, tyvärr.
Vi får helt enkelt hoppas på att siste back in i laget är en ledare så att vi slipper fundera allt för mycket på det.
Jo det stämmer mycket bra, frugan gick in i den berömda, och Otto var borta stora delar, till något slags dolt förtret..??
Med Falk och Krüger borta är det mest logiska att Bålsta-Nilson får behålla åtminstone ett A.
Fimpen ser jag gärna i en av rollerna, den tredje länken har jag isåfall ingen aning om vem det blir, men bli inte förvånad om någon kille född 1990 eller senare får den rollen, det är ju nästan tradition i Dif senaste åren. ;D
Nilson kan absolut få ett A, om han nu vill ha det.
Läste på en hockeyblogg att herr Fernholm faktiskt varit på tapeten för Djurgården kommande säsong. Om han kommer tillbaka så kanske han skulle bli en bra kapten!
Eller...
Kanske inte!!

Eller...
Kanske inte!!

-
C: Tjärna
A: Mackan
A: Brodin
A: Brodin
Senast redigerad av HomeOfSvenTumba den 2011-06-27 19:05:34, redigerad totalt 1 gånger.
Jag ser ett mönster...
Daniel Tjärnqvist tillbaka! Ett klockrent kaptensämne! Slut på snacket eller?
- -daniel-
Ja.Calle skrev:Daniel Tjärnqvist tillbaka! Ett klockrent kaptensämne! Slut på snacket eller?
Är han verkligen ett klockrent kaptensval? Han är en grym spelare, men har han den viljan och motivationen som krävs? Tveksamt om man frågar mig.
-
Får målvakter inte var kaptener eller assisterande?
Jag ser ett mönster...
Målvakter får bära kaptensrollen, men det är dock väldigt ovanligt. Bland annat Roberto Luongo har två år som kapten i Vancouver Canucks på sin meritlista.HomeOfSvenTumba skrev:Får målvakter inte var kaptener eller assisterande?
Kaptener ska ju sköta snacket med domaren. Lite jobbigt för en målvakt att åka runt på isen och göra det. De ska ju fokusera på sin grej i spelavbrotten med tanke på deras utsatta position, dricka och fixa med utrustningen, som de andra spelarna gör i båset. Det är ovanligt för att det är opraktisk skulle jag tro. Så här tycker jag;HomeOfSvenTumba skrev:Får målvakter inte var kaptener eller assisterande?
C: Daniel Tjärnqvist
A: Jimmie
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- -daniel-
Jag tycker Daniel har i princip allt en kapten skall ha. Viljan? Det bör han definitivt ha, annars blir jag fruktansvärt besviken.Salas skrev:Är han verkligen ett klockrent kaptensval? Han är en grym spelare, men har han den viljan och motivationen som krävs? Tveksamt om man frågar mig.
Det är en spelare som i princip hela laget ser upp till, mycket tack vare en imponerande meritlista men också på grund av hans resoluta uppträdande på isen.
Att Daniel ska vara kapten kommande säsong ser jag som skrivet i sten då han är det bästa alternativet, men jag tycker dock inte att han är ett klockrent kaptensval. Visserligen så jämför jag nu allt med Ragnarsson, så jag är väl aningen hård, men jag tycker ändå att det saknas lite för att Daniel ska vara ett klockrent kaptensval. Är det något som han just saknar så är det meriter ifrån att ha lett ett lag tidigare.-daniel- skrev:Jag tycker Daniel har i princip allt en kapten skall ha. Viljan? Det bör han definitivt ha, annars blir jag fruktansvärt besviken.
Det är en spelare som i princip hela laget ser upp till, mycket tack vare en imponerande meritlista men också på grund av hans resoluta uppträdande på isen.
Men jag tror att Daniel kommer visa sig sköta ansvaret bra om han nu blir kapten, men jag är dock inte helt övertygad.
Om jag inte tar helt fel så var Ragnarsson varken kapten eller ass innan han kom tillbaka till Sverige. Så jag ser ingen anledning till att Tjärnqvist skulle sakna rutin från att leda ett lag just pga sånna meriter. Tror han passar perfekt som kapten hos oss, men Nilson och Printz som A.Salas skrev:Att Daniel ska vara kapten kommande säsong ser jag som skrivet i sten då han är det bästa alternativet, men jag tycker dock inte att han är ett klockrent kaptensval. Visserligen så jämför jag nu allt med Ragnarsson, så jag är väl aningen hård, men jag tycker ändå att det saknas lite för att Daniel ska vara ett klockrent kaptensval. Är det något som han just saknar så är det meriter ifrån att ha lett ett lag tidigare.-daniel- skrev:Jag tycker Daniel har i princip allt en kapten skall ha. Viljan? Det bör han definitivt ha, annars blir jag fruktansvärt besviken.
Men jag tror att Daniel kommer visa sig sköta ansvaret bra om han nu blir kapten, men jag är dock inte helt övertygad.
2014-04-07, vad hände?
C: Tjärna Sr.
A: Fimpen
Bra så.
A: Fimpen
Bra så.