Slutspelet 2011
-
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelet 2011
Skellefteå har väl sagt att om de vinner serien ska de välja det åttonde laget oavsett vilket det är. Sedan vet man aldrig om de menar det eller om det bara är spel för galllerierna, typiskt en sådan sak som ledare älskar att säga men sedan göra något helt annat. Om vi antar att de vinner och faktiskt väljer lag nummer åtta, vilket det nu blir, så kan vi räkna bort det norra aik.
Har mycket svårt att se att vare sig Hv eller Färjestad skulle välja Djurgården om det finns andra alternativ. DIF har spelat relativt bra mot båda lagen den här säsongen. Mötet DIF-Färjestad fullkomligt osar av historia och gammalt hat, det brukar bli heta matcher. Med lite mer medstuds och lite mindre motstuds hade det varit Ragge som lyfte bucklan i våras, matcherna mot Hv brukar också vara heta historier. Jag tror att både Färjestad och Hv resonerar så att de inte vill möta DIF "redan" i kvarten just på grund av att det kan gå hur som helst. Det som talar mot det är väl i så fall det klassiska "för att vinna guld måste du kunna slå alla lag, lika bra att ta tjuren vid hornen med en gång".
Dock har både Hv och Färjestad lite halvtaskig statistik (eller i alla fall ungefär 50-50) mot både Brynäs och Linköping den här säsongen om jag inte kommer ihåg helt galet.
Kvar är då Luleå.
Jag tror att Djurgården är det lag som inte kommer att bli valt utan vara det lag som "blir över" och därmed får möta fyran. Min gissning är att vi får möta Luleå.
Jag vet inte, det är omöjligt att sia om det. Svårt att veta hur lagen som ska välja tänker och vad de baserear sina val på, statistik under säsongen, nuvarande form, reseavstånd eller ren och skär magkänsla.
Har mycket svårt att se att vare sig Hv eller Färjestad skulle välja Djurgården om det finns andra alternativ. DIF har spelat relativt bra mot båda lagen den här säsongen. Mötet DIF-Färjestad fullkomligt osar av historia och gammalt hat, det brukar bli heta matcher. Med lite mer medstuds och lite mindre motstuds hade det varit Ragge som lyfte bucklan i våras, matcherna mot Hv brukar också vara heta historier. Jag tror att både Färjestad och Hv resonerar så att de inte vill möta DIF "redan" i kvarten just på grund av att det kan gå hur som helst. Det som talar mot det är väl i så fall det klassiska "för att vinna guld måste du kunna slå alla lag, lika bra att ta tjuren vid hornen med en gång".
Dock har både Hv och Färjestad lite halvtaskig statistik (eller i alla fall ungefär 50-50) mot både Brynäs och Linköping den här säsongen om jag inte kommer ihåg helt galet.
Kvar är då Luleå.
Jag tror att Djurgården är det lag som inte kommer att bli valt utan vara det lag som "blir över" och därmed får möta fyran. Min gissning är att vi får möta Luleå.
Jag vet inte, det är omöjligt att sia om det. Svårt att veta hur lagen som ska välja tänker och vad de baserear sina val på, statistik under säsongen, nuvarande form, reseavstånd eller ren och skär magkänsla.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Och de har inget att förlora. Ett lag som kommer direkt från alsvenskan och avslutar på en nionde/tionde-plats om de förlorar har ändå gjort en gedigen insats!-daniel- skrev:Jag tror Solna vinner. Modo darrar mer än betänkligt och Aik har verkligen allt att vinna.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Japp, håller med. Tänkte gå allin på Skellefteå men gjorde en trippel med Skellefteå, AIK och DIF istället. Är nästan mest osäker på DIF och dess motivation. Får se hur det går! 

Gnaget till slutspel. Vem fan hade trott på det.
- SirDIFalot
Nu blir det intressant att se hur matcherna spelas.
DIF och gnaget kan ju inte spela sina hemmamatcher samtidigt.
Nu, direkt efter matcherna på C+.SirDIFalot skrev:När och var sker slutspelsvalen?
gnagarna har fått ett eget schema.warrant skrev:Nu blir det intressant att se hur matcherna spelas.
"Vanliga" kvartsfinaler:
K 1 Tisdag 8 mars 19:00
K 2 Torsdag 10 mars 19:00
K 3 Lördag 12 mars 16:00
K 4 Måndag 14 mars 19:00
K 5 Onsdag 16 mars 19:00
K 6 Fredag 18 mars 19:00
K 7 Söndag 20 mars 16:00
Solnas:
K1 Måndag 7 mars 19:00
K2 Onsdag 9 mars 19:00
K3 Fredag 11 mars 19:00
K4 Tisdag 15 mars 19:00
K5 Torsdag 17 mars 19:00
K6 Lördag 19 mars 16:00
K7 Söndag 20 mars 16:00
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Låt dom komma.....Luleå
Senast redigerad av jbknigts den 2011-03-05 21:25:28, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Blir jobbigt för SAIK nu, om vi förutsätter att HV väljer aik och att FBK tar Brynäs så måste dom välja på oss och LHC. Vi har spelat grymt bra mot dom under säsongen och dom fick ju rejält med smisk hemma mot Linköping.
Spännande spännande...
Spännande spännande...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
En norrlandsresa blir det. Och motståndet blir Luleå.
Senast redigerad av warrant den 2011-03-05 21:24:02, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Luleå!!! Yes!!! Eller?
Jag är riktigt nöjd utifrån förutsättningarna.
Lite respekt..ingen vågade välja oss.
Hoppades på detta, Luleå kommer vi köra över! Fan vad skönt! 
Redan biljett redo för första matchen , väl mött där vänner, vi ska skrika fram DIF till seger!

Redan biljett redo för första matchen , väl mött där vänner, vi ska skrika fram DIF till seger!