Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Mäklaren »

Kentta skrev:
V-sign skrev:
Mäklaren skrev:Vilken jävla turseger. Owuya gör en riktigt dålig insats men håller ändå nollan - det säger en hel del om matchens kvalité. Den enda i DIF som var riktigt bra tycker jag var Boumedienne som fortsätter att övertyga. Sämst var Oscar, Honken och Kronwall.

Dock: Otroligt skönt!!!
Nåja jag tycker ändå vi vinner rättvist! Lite tur absolut, men det var en rättvis seger!

Har du någonsin tyckt att vi gjort en bra match?
Mäklaren tycker aldrig bra om någonting vettu! 8)

Ehehehehehheehe, Mäklaren, apropå farliga skott så borde du nog se matchen en gång till. Han gjorde en ganska svettig benskyddsräddning på Hlavacs/Hlinkas skott.
Efter att ha ställt till det för sig själv, ja. Jag känner mig absolut inte trygg med Owuya i målet. Den som gör det får gärna återkomma om några omgångar när han radar upp tveksamma insatser igen.

Får dra tillbaka lite, han gör givetvis ingen skitdålig insats, men det är förmodligen den enklaste nollan jag har sett en målvakt hålla.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:
jensa85 skrev:
Mäklaren skrev:Vilken jävla turseger. Owuya gör en riktigt dålig insats men håller ändå nollan - det säger en hel del om matchens kvalité. Den enda i DIF som var riktigt bra tycker jag var Boumedienne som fortsätter att övertyga. Sämst var Oscar, Honken och Kronwall.

Dock: Otroligt skönt!!!
Eh, okej....
Han hade inte ett enda farligt skott mot sig på hela matchen om man bortser från Zackrissons stolpskottt... tycker att han tappade väldigt många puckar och var nära att schabbla in den ett antal gånger. Han är inne i flytet just nu och då går dessa schabbel inte in i mål... om tre omgångar ser det förmodligen annorlunda ut...
Fast det hade han väl ändå? Trippelchansen när han först gör en jätteräddning och dessutom tar returen ser jag som en skaplig farlighet minst sagt.
Säger inte att jag är nöjd med målvaktssituationen på det stora hela. Men när dom gör nått bra känns det onödigt att såga bara för sågandets skull.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Ryktas om attt det var en av de sämsta hockeymatcher som har spelats på hovets is, iaf den sämsta sedan annandagen :wink:
Riktigt bra att Tim fick göra mål mot LHC...igen. Skiter också blanka fan i om Owya är bra eller dålig, håller han nollan så är jag nöjd, då räcker det med att en forward sprattlar till en gång så vipps har vi 3 ENORMT viktiga poäng.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Nåja jag tycker ändå vi vinner rättvist! Lite tur absolut, men det var en rättvis seger!

Har du någonsin tyckt att vi gjort en bra match?[/quote]
Mäklaren tycker aldrig bra om någonting vettu! 8)

Ehehehehehheehe, Mäklaren, apropå farliga skott så borde du nog se matchen en gång till. Han gjorde en ganska svettig benskyddsräddning på Hlavacs/Hlinkas skott.[/quote]
Efter att ha ställt till det för sig själv, ja. Jag känner mig absolut inte trygg med Owuya i målet. Den som gör det får gärna återkomma om några omgångar när han radar upp tveksamma insatser igen.

Får dra tillbaka lite, han gör givetvis ingen skitdålig insats, men det är förmodligen den enklaste nollan jag har sett en målvakt hålla.[/quote]

Är inte heller helt trygg med honom! Men idag kan man inte klaga tycker jag.

Men väldigt viktig seger!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren: Är det något fel på dig? Owuya tar det han ska ta. Vill du att han ska schabbla till dig det för sig själv och göra 20 jätteräddningar bara för att du ska kunna säga att han är bra?
Varför ska det ens klagas på Owuya? Han tar det han ska ta-och håller nollan. Vad mer kan man begära?

Riktigt skön seger förövrigt, dock en riktigt usel hockeymatch. Stort av klacken att hålla igång så pass bra när matchen är så urusuel som den är och det är verkligen en riktig jävla serielunk match i Januari. Det är nu vi visar att vi är som bäst.

Bäst idag:
-Zibanejad( Såg ni hans speed när han kom in eller?)
- Tim Eriksson-gör man mål och inte står för några misstag så får man alltid en hyllning
-Owuya, tar det han ska-håller nollan.

Har säkert glömt någon men å en sådan härlig dag!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Klacken var bedrövlig.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Mäklaren skrev:Klacken var bedrövlig.
Klart den var!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Nån mer än jag som tror att matchen i tisdags mot gnaget fanns kvar i huvudet hos DIF spelarna ?
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Hehe, jag tyckte den blålinjen närmast klacken inte var riktigt lika blå som den andra. Fy fan va dåligt. Man såg ju knappt att det var en blålinje ens. SKANDAL.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

warrant skrev:Nån mer än jag som tror att matchen i tisdags mot gnaget fanns kvar i huvudet hos DIF spelarna ?
Tim trodde ju att det kunde vara en baksmälla från derbyt, så ja, det var nog lite av den matchen i både huvudena och benen tror jag i alla fall.

Mäklaren är bedrövlig.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Du är bedrövlig. Du gnäller mer än min flickvän. Ta dina tabletter för fan.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Fricke skrev:
Du är bedrövlig. Du gnäller mer än min flickvän. Ta dina tabletter för fan.
Hoppas och tror att Mäklarn var lite ironisk när han skrev det där.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Kentta skrev:
warrant skrev:Nån mer än jag som tror att matchen i tisdags mot gnaget fanns kvar i huvudet hos DIF spelarna ?
Tim trodde ju att det kunde vara en baksmälla från derbyt, så ja, det var nog lite av den matchen i både huvudena och benen tror jag i alla fall.

Mäklaren är bedrövlig.
Hahahaha, snälla människor, ni måste kunna förstå att jag driver med er nu. Varför skulle jag tycka Owuya var skit och att klacken var bedrövlig en dag som denna? :)
andregus

Inlägg av andregus »

Mäklaren skrev:
Kentta skrev:

Mäklaren är bedrövlig.
Hahahaha, snälla människor, ni måste kunna förstå att jag driver med er nu. Varför skulle jag tycka Owuya var skit och att klacken var bedrövlig en dag som denna? :)
Att du driver är solklart, frågan är bara med vilket inlägg, det här eller de tidigare?
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

+Printz
+Fimpen
+De flesta forwards som jobbar stenhårt i forechecking och backchecking
+Ooooowuya
+Att Lassen inte spelade en minut

Fan va skönt att Norrena tappar in den pucken. Jämtin var riktigt grinig i slutet, riktigt skönt att se.

Stabil match. Fan va skönt med 3 poäng!!
Skriv svar