Välkommen hem Staffan!
Re: Välkommen hem Staffan!
Kronwall slår sönder en gris
Tacklar som brorsan
Tacklar som brorsan
-daniel- skrev:Förstår verkligen inte vad folk ser i Claesson. Ja han har rätt storlek och är tuff men går ju bort sig X antal gånger per match... Fredrik kan säkert växa in i rollen om han får spela lite mer (kanske utlånad?) men inget jäkla snack om att Oscar är klasser bättre i nuläget. Han har knappast varit felfri heller i säsongsinledningen men tycker ändå att han varit tämligen stabil.Jockmaniac skrev: Hur fan kan ni försvara Eklunds insatser. Sitter ni och onanerar till fjolårets slutspelsbilder därhemma istället för att kolla på denna säsongs matcher, eller vad är det frågan om? Mäklaren har helt rätt när det gäller Oscars minst sagt tveksamma rundeldumpande i egen zon. Ingen potential och är långt ifrån elitserieklass. Tyvärr bortkastande av resurser att satsa på den killen såpass som DIF gjort. För mig går både Claesson och Deilert före honom. Framförallt den förstnämnda.
Det är ok att man går bort sig ibland när man är 17 år och lirar i ES enligt mig. Jag menar han har ju en del tid på sig att lära... Skottet är inte det sämsta jag har sett heller för övrigt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Visst är det så, men det är trots allt viktiga poäng vi spelar om. Vi kan inte matcha in spelare bara för att de skall växa in i kostymen...bättre att utvecklas i exempelvis Allsvenskan så fall.diffarn1 skrev:
Det är ok att man går bort sig ibland när man är 17 år och lirar i ES enligt mig. Jag menar han har ju en del tid på sig att lära... Skottet är inte det sämsta jag har sett heller för övrigt.
- Lee Harvey Oswald
Välkommen Staffan!
Intressant & spännande att se hur Staffan utvecklat sitt spel senaste säsongerna.
Har inte sett honom spela sedan lockout-säsongen 2004/2005.
Då satt iaf jag & var lite nervös varje gång Staffan behandlade puck i egen zon.
Ett inte allt för bra spelsinne.
Ganska långsam.
Inte alls så fysisk i spelet som kroppsstorleken kanske antyder.
Hoppas på en positiv överraskning...
Intressant & spännande att se hur Staffan utvecklat sitt spel senaste säsongerna.
Har inte sett honom spela sedan lockout-säsongen 2004/2005.
Då satt iaf jag & var lite nervös varje gång Staffan behandlade puck i egen zon.
Ett inte allt för bra spelsinne.
Ganska långsam.
Inte alls så fysisk i spelet som kroppsstorleken kanske antyder.
Hoppas på en positiv överraskning...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Välkommen hem Staffan! Grymt skön och viktig värvning!
Dessutom är Kronwall 5 kg lättare enligt spelarpresentationen på difhockey än enligt Eliteprospects, och jag antar att man får lita på difhockey i den frågan. Printz ligger ju också över 100 pannor enligt EP men inte enligt difhockey.
Enligt spelarpresentationerna är ju Honken störst i truppen.starvin_marwin skrev:Printz är inte längre störst/tyngst i truppen
Dessutom är Kronwall 5 kg lättare enligt spelarpresentationen på difhockey än enligt Eliteprospects, och jag antar att man får lita på difhockey i den frågan. Printz ligger ju också över 100 pannor enligt EP men inte enligt difhockey.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med om att Claesson går bort sig med jämna mellanrum, men annars ganska lugn och hyfsat stabil, stark i egen zon . Men sen går han ju aldrig före Eklund , men frågan är om han inte ska gå före Deilert !-daniel- skrev:Visst är det så, men det är trots allt viktiga poäng vi spelar om. Vi kan inte matcha in spelare bara för att de skall växa in i kostymen...bättre att utvecklas i exempelvis Allsvenskan så fall.diffarn1 skrev:
Spela fult
Motte han bli den fräslare till backsidan som man hoppas på, Snart får det vara slut på alla panikrensningar!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja