Landslagshockey
Re: Landslagshockey
Inte ofta jag tycker VFHC är rätt ute, men nu är man det.
Går en spelare sönder i landslaget ser jag det som självklart att landslaget skall pröjsa spelarens lön under frånvaron.
Landslagen kan inte bara spela massa plojmatcher, håva in pengar och sedan inte ta något ansvar för om spelare går sönder.
Klubbarna borde kräva att landslagen skall stå för alla "kostnader" som uppstår vi skador i landslagssammanhang. Att klubbarna dessutom borde ha rätt att stoppa spelare från meningslösheter som Sweden Hockey Games känns också självfallet. VM och OS är en sak. Plojturneringar som helt saknar betydelse något helt annat. ( Detta blir än mer viktigt nu då Mårts går runt på mycket färre spelare i landslaget. De som plockas ut kommer alltså att slitas betydligt mer än tidigare
Går en spelare sönder i landslaget ser jag det som självklart att landslaget skall pröjsa spelarens lön under frånvaron.
Landslagen kan inte bara spela massa plojmatcher, håva in pengar och sedan inte ta något ansvar för om spelare går sönder.
Klubbarna borde kräva att landslagen skall stå för alla "kostnader" som uppstår vi skador i landslagssammanhang. Att klubbarna dessutom borde ha rätt att stoppa spelare från meningslösheter som Sweden Hockey Games känns också självfallet. VM och OS är en sak. Plojturneringar som helt saknar betydelse något helt annat. ( Detta blir än mer viktigt nu då Mårts går runt på mycket färre spelare i landslaget. De som plockas ut kommer alltså att slitas betydligt mer än tidigare
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Faktum är ju att Ahdrian har helt rätt i detta påstående. Skulle detta exempelvis ha hänt en tongivande utländsk spelare i DIF så hade jag garanterat varit minst lika förbannad som honom.
Även om Mårts kanske inte direkt uppskattade detta uttalande så är det ändå befriande med en hockeypamp som - utöver Percy - äntligen vågar säga vad han tycker och tänker. Det är något som vi supportrar sannerligen inte är bortskämda med i svensk hockey.
Finns ju ändå ingen som bryr sig om dessa EHT-turneringar längre. Inte ens på hemmaplan i en premiärmatch mot tjeckerna (med tio världsmästare i laget) så man lyckas man locka fler åskådare än en vanlig elitseriematch. Nej, pinsamt var ordet...
Även om Mårts kanske inte direkt uppskattade detta uttalande så är det ändå befriande med en hockeypamp som - utöver Percy - äntligen vågar säga vad han tycker och tänker. Det är något som vi supportrar sannerligen inte är bortskämda med i svensk hockey.
Finns ju ändå ingen som bryr sig om dessa EHT-turneringar längre. Inte ens på hemmaplan i en premiärmatch mot tjeckerna (med tio världsmästare i laget) så man lyckas man locka fler åskådare än en vanlig elitseriematch. Nej, pinsamt var ordet...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-02-12 16:53:47, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Snacka om smakstart mot Ryssarna.
2-0 efter fyra minuter.
Och Krüger har mål och assist
2-0 efter fyra minuter.

4-0! Galet!warrant skrev:Snacka om smakstart mot Ryssarna.
2-0 efter fyra minuter.

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Krüger i all ära men ingen som såg Brodins tackling på Rysslands kapten i deras zon? Jävlar va han flög.
Fan vad Ryssarna filmar..
Haha "låt han stå där" "fan heller sa ja", Brodin !
Chicagos scout i studion, han lär ju vara ganska nöjd med Krüger idag 

Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
"Om någon undrar varför Tjärnqvist inte spelar så är det ingen skada, utan han vilar. Ledningen ville se mer av Hjalmarsson."
DIF!
Och Kronwall.
Och Brodin.
Och Kellerstam.
Konstigt att Kronwall kom med men inte BomBom. Om man kollar på dagsform.
Och Brodin.
Och Kellerstam.
Konstigt att Kronwall kom med men inte BomBom. Om man kollar på dagsform.
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
Hörde på radion att Widing (!) är uttagen. Det var tydligen nån som tackade nej.
Visst var det så:
http://hockey.expressen.se/trekronor/1. ... n-avvaktar
Visst var det så:
http://hockey.expressen.se/trekronor/1. ... n-avvaktar
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-03-23 18:35:38, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar