Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Honken »

Det här är en icke fråga.
Kvartsfinalserien är avgjord efter femte matchen hemma.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Honken skrev:Det här är en icke fråga.
Som jag förstått från och med sjunde kvartsfinalen som gäller, alltså kommer alla eventuella semifinal/finalmatcher att spelas på Globen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Honken skrev:Det här är en icke fråga.

Hmm, nu börjar du låta misstänkt lik mupparna strax norr om dalälven.
Är nästan säker på att vi kommer få användning av globen, dvs 4-3 till DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Intervju med Magnus Öhrman angående globenflytten: http://www.hockeykanalen.se/1.1556213/2 ... iv_for_oss

Inget ont om Magnus, men jag tycker att han tar i så han nästan spricker.

Jag håller med om att Globen är en arena som passar bättre för hästhoppning än vad den gör för ishockey, men faktum är ju att Djurgården är en fattig förening som måste ta varje chans den får att tjäna lite extra pengar.

Jag har varit på Globen och sett Djurgården spela 2-2 mot Mora inför 3000 åskådare, och det var en hemsk upplevelse, men nu är det Slutspel och fullsatt som gäller.

Dessutom är det väl bra att fler Djurgårdare får chansen att se sitt favoritlag lira slutspelshockey, eller?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:Intervju med Magnus Öhrman angående globenflytten: http://www.hockeykanalen.se/1.1556213/2 ... iv_for_oss

Jag håller med om att Globen är en arena som passar bättre för hästhoppning än vad den gör för ishockey, men faktum är ju att Djurgården är en fattig förening som måste ta varje chans den får att tjäna lite extra pengar.

Jag har varit på Globen och sett Djurgården spela 2-2 mot Mora inför 3000 åskådare, och det var en hemsk upplevelse, men nu är det Slutspel och fullsatt som gäller.

Dessutom är det väl bra att fler Djurgårdare får chansen att se sitt favoritlag lira slutspelshockey, eller?
Han liksom många andra är väl rädda för att det ska bli många "Jag vill ha Globen istället för Hovet" tankar. Men man märker ju också hur media vill överdriva det här, "supportrarna rasar mot ledningen". Nja, så farligt är det väl inte direkt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev:
Edin skrev:Intervju med Magnus Öhrman angående globenflytten: http://www.hockeykanalen.se/1.1556213/2 ... iv_for_oss

Han liksom många andra är väl rädda för att det ska bli många "Jag vill ha Globen istället för Hovet" tankar. Men man märker ju också hur media vill överdriva det här, "supportrarna rasar mot ledningen". Nja, så farligt är det väl inte direkt.
För att förtydliga så spyr jag galla på ett Globen som inte är slutsålt, men ledningen har väl garanterat lärt sig att Globen inte är något att ha i serielunken.

Intressant är ju att Globen är byggt i första hand för ishockey, så vi kan ju konstatera att det blivit en jätteflopp, vad jag förstår så är det fortfarande en förlustaffär för Stockholm Stad.

Men men, vi kan alltid stoltsera med att ha världens största sfäriska byggnad i våran stad... :roll:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Blir irriterad på alla spånhjärnor som inte kan se vinningen med att spela ett par matcher i Globen.

JA - alla vill vi att Hovet för alltid skall vara vår borg men det går trots allt bara in 8000 och rent allmänt är arenan riktigt jävla sunkig (underbar på sitt sätt, dock). Att förlägga lite slutspelsmatcher i Globen är självfallet det enda rätta, när vi väl har Hovet upprustat och utbyggd för ca 10.000 åskådare så är det väl ganska uppenbart att samtliga kommer vilja förlägga ALLA matcher där.

Handlar inte om att spela DIF vs Rögle inför 4326 åskådare i ett Globen som ekar lika tomt som det gör i Lasse Anrells hjärna. Detta handlar om ett slutspel som har potential att bli en ruskig framgång för DIF Hockey och snacket att det inte går att få någon stämning i Globen är rent jävla bullshit. Har sagt det förut, men spelar noll roll för stämningens skull vart man spelar. Stämning är en inställningsfråga och har man den rätta inställningen kan man skapa en magisk stämning på en parkeringsplats. Går man in med inställningen att "BLÄH VARFÖR SPELAR VI I GLOBEN FÖR, FÖRLORAR VI ÄR DET PÅ GRUND AV ATT VI OCKSÅ SPELAR PÅ BORTAPLAN!" så är vi ganska rökta redan från början. Skärpning JK.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Väl rutet

Det enda negativa jag kan tänka mig med globen är att det finns mer platser för inflyttade bönder.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:
Men men, vi kan alltid stoltsera med att ha världens största sfäriska byggnad i våran stad... :roll:
För att göra saken bättre så har man även satt upp två klot som färdas upp och ner för några miljoner. Men lyssna noga, även här ska det efter några år ge vinst. Den har vi aldrig hört förut.

Stockholm Stad - Den enda staden som har 3 klot med större förluster än intäkter. That's how we roll!

Men för att klargöra, så har jag ingenting emot Globen i matcher där det garanterat är fullsatt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Blir irriterad på alla spånhjärnor som inte kan se vinningen med att spela ett par matcher i Globen.

JA - alla vill vi att Hovet för alltid skall vara vår borg men det går trots allt bara in 8000 och rent allmänt är arenan riktigt jävla sunkig (underbar på sitt sätt, dock). Att förlägga lite slutspelsmatcher i Globen är självfallet det enda rätta, när vi väl har Hovet upprustat och utbyggd för ca 10.000 åskådare så är det väl ganska uppenbart att samtliga kommer vilja förlägga ALLA matcher där.

Handlar inte om att spela DIF vs Rögle inför 4326 åskådare i ett Globen som ekar lika tomt som det gör i Lasse Anrells hjärna. Detta handlar om ett slutspel som har potential att bli en ruskig framgång för DIF Hockey och snacket att det inte går att få någon stämning i Globen är rent jävla bullshit. Har sagt det förut, men spelar noll roll för stämningens skull vart man spelar. Stämning är en inställningsfråga och har man den rätta inställningen kan man skapa en magisk stämning på en parkeringsplats. Går man in med inställningen att "BLÄH VARFÖR SPELAR VI I GLOBEN FÖR, FÖRLORAR VI ÄR DET PÅ GRUND AV ATT VI OCKSÅ SPELAR PÅ BORTAPLAN!" så är vi ganska rökta redan från början. Skärpning JK.
Mitt andra "WORD!" på kort tid på forumet.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Magnus Öhrman kanske kan stå ut med 1 av 31 hemmamatcher i Globen, alltså 60 minuter hockey på Globen mot 1800 minuter på Hovet om det innebär att Djurgården får ekonomiska medel att behålla en spelare som exempelvis Marcus Nilson en säsong till? Eller är det alldeles för mycket begärt av en supporter att göra en sådan gigantiskt stor uppoffring?
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Börjar bli ganska trött på Bonde-DIF på det här forumet nu!

JK:s uppgift är att hjälpa oss supportrar att stötta laget på ett så bra sätt som möjligt. JK vill i så liten utsträckning som bara möjligt blanda sig i det ekonomiska och sportsliga. Stöttar DIF gör vi inte bäst på Globen utan på Hovet.

Jag ger blanka fan i om vi har råd med Mackan nästa år eller för den delen hur det går nästa år. Vi har klarat vår budget och kommer tack vare slutspelet även gör ett +. Jag går inte på DIF hockey, eller fotboll för den delen för att se DIF lira bra hockey/fotboll. Jag går dit för att jag njuter av det och tycker det är roligt, och tyvärr jag tycker inte det är roligt att se DIF i Globen.

Jag är mycket, mycket orolig för den här utvecklingen och är rädd att vi om ett par säsonger är tillbaks där vi en gång var, med 4.000 popcorntuggande slipsnissar i ett knäpptyst Globen.
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Men är man verkligen säker på att Globen blir helt slutsåld då? Det är inte jag, visst tycker jag man borde i en eventuell semifinal utan problem kunna fylla Globen. Men det kan man aldrig veta, kanske dyker det bara upp 11000, det blir alltså att ca. 2300 stolar ekar tomma, inge vidare enligt mig. Dock är jag villig att offra dessa matcher för DIFs ekonomi, men drömmar står kvar i att få se en finalmatch på Hovet, vårat hem.
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

erik_dif skrev:Börjar bli ganska trött på Bonde-DIF på det här forumet nu!

JK:s uppgift är att hjälpa oss supportrar att stötta laget på ett så bra sätt som möjligt. JK vill i så liten utsträckning som bara möjligt blanda sig i det ekonomiska och sportsliga. Stöttar DIF gör vi inte bäst på Globen utan på Hovet.

Jag ger blanka fan i om vi har råd med Mackan nästa år eller för den delen hur det går nästa år. Vi har klarat vår budget och kommer tack vare slutspelet även gör ett +. Jag går inte på DIF hockey, eller fotboll för den delen för att se DIF lira bra hockey/fotboll. Jag går dit för att jag njuter av det och tycker det är roligt, och tyvärr jag tycker inte det är roligt att se DIF i Globen.

Jag är mycket, mycket orolig för den här utvecklingen och är rädd att vi om ett par säsonger är tillbaks där vi en gång var, med 4.000 popcorntuggande slipsnissar i ett knäpptyst Globen.
Håller med dig litegrann. Dock, så är jag helt övertygad om att DIFhockeys ledning har insett allvaret att ha en dialog med JK. Vi kommer inte gå tillbaka till Globen, vi kommer fortsätta i Hovet nästa år som vanligt.
Att vi sedan spelar ett antal slutspelsmatcher i Globen för att DIF ska få lite mer pengar gör ingenting. Visst, draget kanske inte blir fullt lika mäktigt. Men kom ihåg, det handlar om att föra en dialog och klargöra hur vi stämningskåta vill att det ska vara. Inte vad vi kräver att det ska vara.

Hovet är våran borg, likväl som Stadion. Se det bara som en äcklig Råsunda visit, 2 gånger per år.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Snazzi skrev:
Hovet är våran borg, likväl som Stadion. Se det bara som en äcklig Råsunda visit, 2 gånger per år.
Skillnaden är att vi är tvingade att lira på Råsunda. Här säljer vi vår själ av egen vilja.
Skriv svar