Djurgårdens IF - Hv71, 25/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 25/1 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Torpedo Novgorod skrev:
darthchubby skrev:Ridderwall hade säkert tagit 2 av deras mål suck.......
....och släppt in 6 andra skott. Ridderwall har ju inte ens lyckats få över 90% i räddningsprocent dom senaste matcherna. Wesslau slog ju den Svenska OS-målvakten på den andra sidan iaf...

Problemet är att vi har 2 andramålvakter, kommer inte räcka långt i slutspelet.
Så är det, tyvärr. Ridderwall har en bit kvar till att vara en bra förstamålvakt. Han har inte varit säker senaste matcherna. Inga jättetavlor som Wesslan men likväl saknas de avgörande räddningarna. Det stora problemet är att vare sig vi ställer Riddarn eller Wesslan i mål så släpper de in 1-2 diskutabla puckar/match. Höjer ingen av dem spelet kommer slutspelet bli en kortvarig upplevelse.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fattar faktiskt förresten inte vad folk har att gnälla på i den här matchen. Vi kämpar oss tillbaka efter ett blytungt 0-2 underläge mot serieledarna, kämpar ner dem och får verkligen äckel-bönderna i brygga och har chans att avgöra mot slutet.

Sen finns det alltid individuell spelarkritik, sämst på isen var utan tvekan Zigomanis som gav bort pucken vid minst 3 tillfällen idag. Sen förstår jag alltså att han så gärna så gärna vill göra mål men han kan fan inte sluta spela och nästintill börja grina när han missar mål med sitt skott från nära håll i 1:a perioden.

Wesslau gör en bra match var min spontana reaktion, kan väl knappast lastas för något av målen? Gör dessutom en hel del riktigt vassa ingripanden. Falk gjorde sin bästa match på flera säsonger (och det var jag beredd att säga innan han gjorde målet). Micke Holmqvist gör sin bästa match på ett bra tag också.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-01-25 22:07:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag blir trött av att läsa allt målvaktsgnäll när det åtminstone 90% av gångerna är försvarsspelet som brister...allvarligt talat så är det till stor del det usla backspelet emellanåt som satt målvakterna i hyfsat prekära situationer.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag har nu gett upp med att försöka förstå folk här inne. Finns inte ett jäkla skit att gnälla på efter den här kanonmatchen som antagligen var det mest underhållande att se så här långt i år. Ok, att folk är bittra för att de inte är på plats, men att börja gnälla på enskilda spelare för att vi får en tung start mot seriens 1:a.. nja, hitta på något annat istället.

En kämpainsats av samtliga och jag vill passa på att speciellt lyfta fram oscar eklund idag som gjorde sin bästa match i år.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Jag har nu gett upp med att försöka förstå folk här inne. Finns inte ett jäkla skit att gnälla på efter den här kanonmatchen som antagligen var det mest underhållande att se så här långt i år. Ok, att folk är bittra för att de inte är på plats, men att börja gnälla på enskilda spelare för att vi får en tung start mot seriens 1:a.. nja, hitta på något annat istället.

En kämpainsats av samtliga och jag vill passa på att speciellt lyfta fram oscar eklund idag som gjorde sin bästa match i år.
Håller med på samtliga punkter. Dessutom, chockerande nog, angående Oscar Eklund.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Håller med om Oscar. Han var jävligt stark idag!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Helt okej match... ville bara se DIF köra över dem, men man får inte alltid som man vill ;)

nästa gång, då j*vlar
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fortfarande lyrisk efter den här matchen... vet inte om den härliga hockeyn (och säsongens bästa stämning efter JK-dagen) gick fram genom TV-apparaterna till alla gnällspikar som satt hemma.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Jag blir trött av att läsa allt målvaktsgnäll när det åtminstone 90% av gångerna är försvarsspelet som brister...allvarligt talat så är det till stor del det usla backspelet emellanåt som satt målvakterna i hyfsat prekära situationer.
Visst, jag tycker också gnället blir klart överdrivet emellanåt. Men de senaste matcherna har det faktiskt hamnat rätt många "lätta" puckar bakom våra målvakter.
Jag tycker faktiskt det är en rätt tydlig tendens att ingen av de utstrålar någon säkerhet för tillfället. Kanske beror det på byten mellan bänk och match. Hardy får nog ta och utse en 1:a keeper senast till matcherna efter OS. En målvakt behöver många matcher för att hålla uppe formen likväl som utespelare. Jag lovar, ingen av Wesslan eller Ridderwall är nöjda som det är nu.

Att däremot klanka på en spelare efter någon enstaka dålig insats stör mig mer. Att som någon kritisera vår klart bästa PP back Honken jr efter något mindre bra insats och börja efterfråga alternativ till honom är brist på hockeykunnande. Alla spelare gör plattmatcher under en så lång säsong. Honken är i mina ögon klart bäst i PP tillsammans med Ragge. Kyle, Timmy och Falk kan duga som backups.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Rolig match bortsett från att DIF inte fick 3p... mycket roligare match än ex förra matchen hemma mot frölunda. Mer publik och bättre drag från både spelare och klacken.

Tycker pp är väldigt dåligt nu... man kan in ha 3 min pp i 4 mot 3 och inte göra mål... dåligt.
Träna pp nu!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Jag lovar, ingen av Wesslan eller Ridderwall är nöjda som det är nu.
Hum, vi har 2 målvakter i typ top 5 i toppen av Elitserien. Jag skulle nog tro att båda är tämligen nöjda...och Hardys taktik med att spela den ena typ 3-4 matcher i rad och sen ge spaden till den andra när den förste dippar lite har ju fungerat bra hittils. Eller tycker alla här inne att Wesslau gör en dålig match idag? Förstår ingenting.

Sen att Riddarn sina senaste matcher sett mer mänsklig ut håller jag med om, men vidhåller fortfarande att han fått extremt svåra lägen att jobba med.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

tomten skrev:
Tycker pp är väldigt dåligt nu... man kan in ha 3 min pp i 4 mot 3 och inte göra mål... dåligt.
Träna pp nu!
Där har vi verkligen något att klaga på idag och den största anledningen till att vi inte tog 3 pinnar.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Skitrolig match att se. Såg den på csports. Lät som om det var bra stämning också!

Så jäkla starkt att komma tillbaka två gånger också. Starkt, DIF!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Detta var en bra match även om jag tror att Hv kan mycket bättre. Dom har väldigt spelskickliga spelare, fysiska spelare (fler än DIF) & en bra målvakt, det laget är som gjort för slutspel.

Starkt av DIF att hämta upp 0-2 & 2-3. Men det är samtidigt svagt att släppa Hv till 0-2. Dom första 10 minuterna fick inte Hv låna pucken, det måste utnyttjas.

Wesslau gör en bra match, förutom vid 2-3 målet som Hv gör i PP. Den sidledsförflyttningen han gör från ena stolpen ut till "sarghörnet" gör att han hamnar helt ur position, vilket gör att Thörnberg i kamp med 3(?) DIF-spelare kan raka in pucken i ett öppet mål.
Men sedan gör han en grym benparad när Laine är i genom i den 3:e perioden.

Det kommer antagligen straffa sig i ett slutspel att vi inte har en uttalad 1:a målvakt eller att vi inte har någon målvakt som är tillräckligt bra/stabil för att vara en 1:a målvakt. Detta påverkar självklart försvarsspelet också.

Men kämpainsatsen var det inget fel på idag och det kommer att behövas en lika bra insats borta mot ett toktaggat Ssk.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Måste bara säga att jag är väldigt imponerad över hur bra Djurgården håller pucken inom laget. Och kan döda mycket tid i boxplay på så vis.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Skriv svar