Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/1 2010

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:Fruktansvärt usel insats, men vi vinner och det är huvudsaken.

Jag börjar ledsna rejält på Andreas Engqvist nu. Han är inte bra i någon del av spelet, och trots att han lyckas göra nåt skitmål ibland så är han enligt mig vår sämsta forward. Klen, seg, dålig puckhantering och veka skott. Han är sämre än förra säsongen och det känns som att han tar nån annans plats bara.

Idag var annars Mackan bäst (som vanligt). Även Riddarn och Zigomanis kommer undan med godkända betyg.
Herregud. Ser du verkligen matcherna?
Hade köpt det om du sagt de efter Omgång 15 för just då var Ante helt under isen. Men om det är någon som verkligen lyft sig senaste 10-15 matcherna så är det ju Andreas Engqvist.
Duktig defensivt, bra på att hålla i puck. Bra tekare. Och 21 poäng varav 10 mål.
Så att han är våran sämsta forward är en grov överdrift.
Honken Sr och Fimpen tillför ju isf betydligt mindre.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

sthlm_dif skrev:
Marcus Nilsson var bäst på isen. +++++ till dig idag.
Sämst på isen var Niklas Andersson i Frölunda! Den jäveln kostade mig 12 poäng på matchquizen. Skäms!
Ja men Niklas Andersson är en j*vla fi**a oxå :wink:
Har hatat den stollen sen incidenten med Knutsen, nä usch och fy för den tomten.
Senast redigerad av Hawk den 2010-01-21 22:39:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Helt sjukt hur vi kan vinna idag, som vi spelar.

Nilson är grym just nu såklart, och även Printz tycker jag förtjänar ett plus.

Överlägset sämst är som vanligt Oscar Eklund. Dom som sett honom spela vet vad jag pratar om.
Även den där patetiska aprpaprparparpraprpapa-ramsan som gör att måste skämmas lite drar ner helhetsbetyget på matchen.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

För att lägga till en spelare som lyft sig flera klasser under säsongen så måste ju bara Nicklas Danielsson tas upp. En helt ny spelare har han blivit i år. Jobbar stenhårt, spelar småfult skjuter i alla lägen och lite så där lagom "tjurig" på isen.
Underbart att se.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Vad är grejen med DIF, orkar dom bara spela 1 bra period per match. 1:a perioden idag var riktigt bra (där avgjordes matchen), sedan så gör dom två riktigt dåliga perioder, tur att Riddarn var skärpt i målet. Detta måste DIF ta tag i, det håller inte i längden att göra en bra period per match.

Hur många mål har Mackan gjort i det där krysset?

Sedan måste jag säga att J. Holmqvist i Frölundas mål är inte alls bra, han är riktigt osäker & sprider returer omkring sig. Att han har spelat i NHL & landslaget är idag svårt att förstå.

Men, det blev tre viktiga poäng idag & det var viktigt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

*Knirre skrev:Helt sjukt hur vi kan vinna idag, som vi spelar.

Nilson är grym just nu såklart, och även Printz tycker jag förtjänar ett plus.

Överlägset sämst är som vanligt Oscar Eklund. Dom som sett honom spela vet vad jag pratar om.
Även den där patetiska aprpaprparparpraprpapa-ramsan som gör att måste skämmas lite drar ner helhetsbetyget på matchen.
Hundraprocentig summering av matchen Knirre. :wink:
På tal om Oscar Eklund. Har han någonsin lyckats få ut pucken ur egen zon när det behövs? Hade han bara valt att spela enkelt i vissa lägen hade han bara varit högst medioker och inte en ärkesopa som nu är fallet.
Senast redigerad av jensa85 den 2010-01-21 22:43:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Vilka egenskaper anser du att han besitter då? I defensiven är han hyfsad... ligger rätt och så, men slarvar ofta när han ska lägga ut pucken, exempelvis i boxplay.
Han är duktig att hålla i pucken, hittar ofta spelalternativ i trängda lägen, sätter alltid defensiven först och JOBBAR alltid hemåt (som en center ska göra). Hyfsat bra skott. Tycker faktiskt han är lik Otto i sin spelstil på många sätt.

Märks dessutom tydligt att han trivs att spela tillsammans med Danielsson och Josefson. Hoppas de får fortsätta säsongen ut, Krüger får hoppa in på vingen i Ziggy & Tjärnqvist linan sen (som jag förövrigt har stora förhoppningar kan bli Elitseriens vassaste 3:e lina om det blir verklighet). Och Tim får tyvärr droppa ner till 4:e linan med Fimpen och Holmqvist / Brodin.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

*Knirre skrev: Även den där patetiska aprpaprparparpraprpapa-ramsan som gör att måste skämmas lite drar ner helhetsbetyget på matchen.
Klacken var absolut inte bra idag, var alla 750 där eller varför hördes den så dåligt. Eller var jag kanske tillfälligt döv :?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev: Vilka egenskaper anser du att han besitter då? I defensiven är han hyfsad... ligger rätt och så, men slarvar ofta när han ska lägga ut pucken, exempelvis i boxplay.
Han är duktig att hålla i pucken, hittar ofta spelalternativ i trängda lägen, sätter alltid defensiven först och JOBBAR alltid hemåt (som en center ska göra). Hyfsat bra skott. Tycker faktiskt han är lik Otto i sin spelstil på många sätt.

Märks dessutom tydligt att han trivs att spela tillsammans med Danielsson och Josefson. Hoppas de får fortsätta säsongen ut, Krüger får hoppa in på vingen i Ziggy & Tjärnqvist linan sen (som jag förövrigt har stora förhoppningar kan bli Elitseriens vassaste 3:e lina om det blir verklighet). Och Tim får tyvärr droppa ner till 4:e linan med Fimpen och Holmqvist / Brodin.
Tim är alldeles för bra för fjärdekedjan. Han bidrar med en jävla massa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa85 skrev: På tal om Oscar Eklund. Har han någonsin lyckats få ut pucken ur egen zon när det behövs? Hade han bara valt att spela enkelt i vissa lägen hade han bara varit högst medioker och inte en ärkesopa som nu är fallet.
Jag måste för en gångs skull försvara Oscar Eklund; tyckte han gjorde en av sina bättre matcher. Tyckte han lyckades just med det som du skriver om i den här matchen faktiskt, t.om flera gånger... Men han måste minimera sina misstag kapitalt om han skall bli en hållbar ES-back.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev: Tim är alldeles för bra för fjärdekedjan. Han bidrar med en jävla massa.
Möjligt, men är inte Krüger / Ziggy / Tjärnqvist för bra för att vara en 3:e lina? Vi har "överskott" på bra forwards i år, så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev: Tim är alldeles för bra för fjärdekedjan. Han bidrar med en jävla massa.
Möjligt, men är inte Krüger / Ziggy / Tjärnqvist för bra för att vara en 3:e lina? Vi har "överskott" på bra forwards i år, så enkelt är det.
Det måste dom bevisa att dom är för bra för att vara en 3:e lina, just nu så tycker jag att det är precis vad dom är, en 3:e lina.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
Det måste dom bevisa om dom är för bra för att vara en 3:e lina, just nu så tycker jag att det är precis vad dom är, en 3:e lina.
Ja, eftersom 2 av dom är långtidsskadade så är det svårt att bevisa något just nu... :wink:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:
jensa85 skrev: På tal om Oscar Eklund. Har han någonsin lyckats få ut pucken ur egen zon när det behövs? Hade han bara valt att spela enkelt i vissa lägen hade han bara varit högst medioker och inte en ärkesopa som nu är fallet.
Jag måste för en gångs skull försvara Oscar Eklund; tyckte han gjorde en av sina bättre matcher. Tyckte han lyckades just med det som du skriver om i den här matchen faktiskt, t.om flera gånger... Men han måste minimera sina misstag kapitalt om han skall bli en hållbar ES-back.
Tyvärr säger det inte så mycket. Är alltid totalt livrädd när vi sätts under press och Oscar E är inne. Kanske just därför man märker hans misstag mest, vad vet jag. Hursomhelst så tror jag aldrig att den eviga talangen Eklund någonsin kommer bli annat än en utfyllnadsback i ES som mest.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa85 skrev:Hursomhelst så tror jag aldrig att den eviga talangen Eklund någonsin kommer bli annat än en utfyllnadsback i ES som mest.
Så är det, och jag ser fortfarande större potential i Deilert.
Skriv svar