DIF äger och det är bara att konstatera att ibland är det sådana här dagar. Grabbarna kämpade så dom var blåa i nyllet och jag tycker dom är värda ett bättre öde. Dubbljäkla trist att vi misssar Ölvestad i slutforceringen. Han är otroligt värdefull för oss då. Goren visste nog vad han gjorde då han klev fram och släckte lampan i nr 19.
Känner ändå att vi är på G. Samla ihop styrkorna nu och kriga ihop ett par pinnar mot Timrå och Brynäs så känns livet glatt igen
Dessutom har jag sett en ny Järnkamin, hur fasen kunde Cehlin fortsätta spela. Jag var övertygad om att det skulle bli bår ut.
Kanske en ny ramsa Cehlin Cehlin en Järnkamin.
Om han spelar ett par år till och fortsätter åka skridskor och smälla på som han ändå försöker göra så visst. Han har skallen av en Järnkamin i alla fall.
Dåligt av Dif att inte bjuda hemma publiken på ett mål. På hela 35 skott borde det sitta en puck iallafall. Wesslau borde ha tagit skottet som vart mål skapligt fri sikt.
roj skrev:Dåligt av Dif att inte bjuda hemma publiken på ett mål. På hela 35 skott borde det sitta en puck iallafall. Wesslau borde ha tagit skottet som vart mål skapligt fri sikt.
Han "borde" också ha släppt in de där skottet i första också. Målet han släpper in är inget att snacka om, det var inte bara perfekt placerat utan hårt också, så klaga inte på sånt. Har man spelat hockey så har man nog större förståelse för sådana där mål.
Allt jag konstaterade var att Wesslan INTE var dålig, dock var han INTE i närheten av Henrik Karlsson eller vad han heter.
Där var det en klasskillnad och hade vi bytt målvakt hade vi haft de tre pinnarna. Detta torde för övrigt säga mer om Karlssons prestation än Wesslans.
Däremot är det för mig småsvårt att begripa hur en större målvakt kan varas nabbare och kvickare jämfört med en som mindre.
Skall man släppa ett dragskott från den vinkeln med fri sikt?
Frågan jag ställer mig är alltså om Wesslan är rätt placerad i målet eller ej?
En sista avslutande fundering; Hur många matcher har Wessland vunni åt oss i år?
Allt jag konstaterade var att Wesslan INTE var dålig, dock var han INTE i närheten av Henrik Karlsson eller vad han heter.
Där var det en klasskillnad och hade vi bytt målvakt hade vi haft de tre pinnarna. Detta torde för övrigt säga mer om Karlssons prestation än Wesslans.
Däremot är det för mig småsvårt att begripa hur en större målvakt kan varas nabbare och kvickare jämfört med en som mindre.
Skall man släppa ett dragskott från den vinkeln med fri sikt?
Frågan jag ställer mig är alltså om Wesslan är rätt placerad i målet eller ej?
En sista avslutande fundering; Hur många matcher har Wessland vunni åt oss i år?
Om en av våra killar hade skjutit det skottet så hade det varit ett grymt skott.
När en av våra målvakter släpper in ett sånt skott så är det en tavla
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Alla ni som klagar på Wesslau, Bastiansens skott var klockrent. Inget att lasta Wesslau för.
Och hur skulle vi vunnit om vi haft Riddarn i mål?? Vi gjorde fortfarande inga mål framåt!
Och gör man inga mål framåt så kan man bara få 0-0 som bäst, och det är ingen vinst!
Med risk för tjat..
Laget saknar Mr Captain PP - Linkan
Då hade man vunnit med 3-2. 2 mål i PP, ett i spel 5-5 och 2 i baken. "Alla" med honom på isen. Om ni hajar vad jag menar...
Bra match från DIF, egentligen. Som borde räckt till 3 poäng om man hade ett lite mer potent anfallspel. Brukar va bedrövad efter förluster men av någon anledning så var jag inte det idag...