Mike Zigomanis

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Chpz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mike Zigomanis

Inlägg av Chpz »

DIF_Soldier skrev:Mike Zigomanis' kvalitéer är varken fysik eller offensiv. Han är dock

- En grym tekare (det kan väl tom. de mest urblåsta fån inse)
- Han blev positionssäker med rätt mängd matcher på stor is
- Detta positionsspel är framträdande i boxplay, där hans tekningar spelar in
- Fin lagspelare som kan de småfula tricksen för att sakta ned sina motståndare (småhaka, tjafsa, tjuvnyp...) Han är trots allt kanadensare.

Bremberg kan inte nåt av det där, men honom gillar ni...? Just det, han gör poäng och syns! Det är det som gör en hockeyspelare, right?
Precis!...Dessutom så är är han väll Stanley cup mästare också!? Var väldigt nyttosam under seriespelet för pitts och togs in ofta vid tekningar. Någon som vet om han är skadebenägen?
Mesta mästarna!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Mike Zigomanis' kvalitéer är varken fysik eller offensiv. Han är dock

- Fin lagspelare som kan de småfula tricksen för att sakta ned sina motståndare (småhaka, tjafsa, tjuvnyp...) Han är trots allt kanadensare.

Bremberg kan inte nåt av det där, men honom gillar ni...? Just det, han gör poäng och syns! Det är det som gör en hockeyspelare, right?
Alla härinne tokhyllar ju Ziggy nuförtiden. Du är ju knappast ensam om att försvara honom, som jag typ var efter hans första matcher i DIF. Nästan alla vet vad han gör bra och vad han saknar.
Syftar nog mest på alskar_dif, som på nåt sätt är smurf02:s tronarvinge. Kanske bara ett troll, men förmodligen någon som bara saknar kunskaper. Kul, ändå.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:

Alla härinne tokhyllar ju Ziggy nuförtiden. Du är ju knappast ensam om att försvara honom, som jag typ var efter hans första matcher i DIF. Nästan alla vet vad han gör bra och vad han saknar.
Jag nöjer mig med att tycka han är bra. Det räcker för mig och jag förväntar mig inte någon förlängning av hans kontrakt heller. Jag tror nämligen inte att DIF väljer att behålla honom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag nöjer mig med att tycka han är bra. Det räcker för mig och jag förväntar mig inte någon förlängning av hans kontrakt heller. Jag tror nämligen inte att DIF väljer att behålla honom.
Tror inte jag heller. Inte för att jag inte uppskattar det han gör men tror inte det är det man vill ha av en artistspelare. Boxplay och bra tekare kan man hitta lokalt. Offensiv kraft är däremot en bristsvara som jag tror är det man letar efter när man ska krydda med transatlanter.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag gillar också "Zigomanski" men tycker nog att han också ska fullfölja lite mer. Alla andra gör det och det ställs krav helt enkelt på det när vi ska mala ner motståndaren. Gärna förlängning, han verkar dessutom vara en kanonkille -- men nästa säsong så vill jag se förbättring i det fysiska spelet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Man kan inte tvinga en spelare att börja tacklas.

Han är helt enkelt född till att vara rädd på isen.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

alskar_dif skrev:Man kan inte tvinga en spelare att börja tacklas.

Du får gärna utveckla det med att han skulle vara "rädd" på isen? Har iaf jag inte märkt eller sett.
Fast du kan väl förmodligen se sånt som ett otränat öga missar.

OT: Varför är ditt nick inte "smurf03"? Med tanke på att din bror hette "smurf02" när han härjade runt med sina fantastiska inlägg här så tycker man att du kunde hedrat honom med en fortsättning på "smurfnamnen".
Bara en liten spontan tanke från min sida.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vilket jävla skitsnack. Kryp tillbaks till myrstacken.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Man kan inte tvinga en person att förstå något.

Du är helt enkelt född till att inte kunna förstå hockey.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nån som minns Bautabröl eller vad han/hon nu kallade sig?
Får såna vibbar varje gång alskar_dif är i farten

Tror inte han är på riktigt...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Lee Harvey Oswald skrev:Nån som minns Bautabröl eller vad han/hon nu kallade sig?
Han var ju en trevlig prick, kanske lite väl kritiska inlägg ibland men :cry:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Nån som minns Bautabröl eller vad han/hon nu kallade sig?
Haha jadå, om inte annat för det absolut bästa nicknamet någonsin på ett internetforum...
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Bra defensiv spelare och bra i boxplay? Javvist! Men det räcker inte.

Och tydligen är inte jag den enda som tycker att han är en riktig mes..läs på Hfboards överallt kan man läsa att han är soft.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

alskar_dif skrev:Bra defensiv spelare och bra i boxplay? Javvist! Men det räcker inte.

Och tydligen är inte jag den enda som tycker att han är en riktig mes..läs på Hfboards överallt kan man läsa att han är soft.
Men... haha. Menar du seriöst att du tycker att en spelare som inte tacklar som Ölvestad i byte efter byte inte är värda att kallas för hockeyspelare? Om du inte visste det så är ishockey en lagsport, och för att få ett lag att fungera krävs ett flertal olika spelartyper, däribland defensiva centrar som är bra på att teka och bra i boxplay. Dessa spelare är minst lika viktiga som offensivt skicklig spelare som Marcus Nilson.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sensei skrev:Jag gillar också "Zigomanski" men tycker nog att han också ska fullfölja lite mer. Alla andra gör det och det ställs krav helt enkelt på det när vi ska mala ner motståndaren. Gärna förlängning, han verkar dessutom vara en kanonkille -- men nästa säsong så vill jag se förbättring i det fysiska spelet.

Det är väl förmodligen hans axel som hindrar honom ifrån att fullfölja 100%?

Kommer man ifrån Kanada så brukar det inte vara något fel på inställningen i alla fall...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar