Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
poGDI
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 14/11 2009

Inlägg av poGDI »

Wessula räddar oss många gånger i dag slut klaga för fan, speciellt ni som inte ens tog er ner till Södertälje i dag!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Det blir bra stämning i deras hall trotts lite folk (4800 något), konstigt bara att dom sjunger så lite, DIF klacken gjorde bra ifrån sig. Zigomanis verkar ha väldigt bra speluppfattning och kommer nog gå en del på mål när han blir varm i kläderna i den stora rinken. När alla är friska är vi ett topp 4 lag. Sen måste jag bara säga vilken jävla förvandling A. Holmqvist har gjort från förra säsongen nu är han stabil hemåt och väldigt bra uppåt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Stocky skrev:Det blir bra stämning i deras hall trots lite folk (4800 något)
Ja, jag måste säga att jag gillar Axa skarpt. En riktigt trevlig liten hall. Stort fett jävla minus till planlösningen vid parkeringen...tar alltid minst en halvtimme att komma därifrån när det bildas gigantiska bilköer pga felkonstruerade utfarter från parkeringen.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Var det mycket djurgårdssupportrar där?!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
poGDI

Inlägg av poGDI »

Leijon skrev:Var det mycket djurgårdssupportrar där?!
Vi var ett gäng, ståplats var väll slutsålt dvs 200 pers sen var vi ett gäng som satt precis brevid klacken med så låt mig chansa på 300 kanske? Kan ha fel där med. Men för att vara 3 mil från Stockholm så tyckte jag själv att det kvar katastrof att inte fler åkte ner och stöttade vårt lag. Men men vi vann det är väll det viktiga!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

poGDI skrev:
Leijon skrev:Var det mycket djurgårdssupportrar där?!
Vi var ett gäng, ståplats var väll slutsålt dvs 200 pers sen var vi ett gäng som satt precis brevid klacken med så låt mig chansa på 300 kanske? Kan ha fel där med. Men för att vara 3 mil från Stockholm så tyckte jag själv att det kvar katastrof att inte fler åkte ner och stöttade vårt lag. Men men vi vann det är väll det viktiga!
Tror nog att det var runt 200 totalt. Kan omöjligt ha varit mer än 150pers på ståplats, var flera rader som var halvtomma. Fast det kanske är så det är tänkt? Jag skulle inte tro det var slutsålt iallafall.
Men, Bjurling fick det jobbigt med alla kommentarer mot honom. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Stocky skrev:DIF klacken gjorde bra ifrån sig..
Fan idag ska jag va lite elak. Jag håller nämligen inte med Stocky riktigt. Tycker DIF-klacken var stundtals svag, visserligen är det inte samma sak borta med tanke på mängden folk o.s.v. Men det jag reagerar på var hur neutraliserad DIF-klacken blev när SSK-klacken föll in i "Södertälje förut till Beirut". Fan det va ju inte första gången de gjort så där, det behövs nytt material som tar dem på sängen!

Sen stod det en herre strax ovanför DIF-klacken och försökte dra igång den genom att helt ensam stå och skrika "Djurgårn". Va fan, där måste ju klacken svara upp direkt. Hur ofta är det en person på sittplats vågar ställa sig upp på bortaplan och bjuda så där? Första gången jag såg det iaf, tyckte det va starkt!

Men som sagt med tanke på DIF-klackens lilla "bås" och lilla antal så är insatsen godkänd såklart!!!

Matchen då, jo det var en kul match, men det kändes som vi var illa ute ett tag, men Wesslau, Printz var stabila bakåt och Brodin och Nilson framåt!
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

Slutspel skrev:Sen stod det en herre strax ovanför DIF-klacken och försökte dra igång den genom att helt ensam stå och skrika "Djurgårn". Va fan, där måste ju klacken svara upp direkt. Hur ofta är det en person på sittplats vågar ställa sig upp på bortaplan och bjuda så där? Första gången jag såg det iaf, tyckte det va starkt!
Vi svarade ju direkt dom första 10 gångerna men sen vart det segt att sjunga samma sånger hela tiden..
Skriv svar