Vilken matchtröja skall DIF använda?
Tycker vi borde köra blå hemma tröja, mörkblå och en extra tröja som packet hade deras blåa var galet snygga
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?
Det vore galet snyggt med ett ljusblått bortaställ. Gillar verkligen tanken på 80-tals retro.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
DIF har ju Reebok som leverantör. Och tröjorna är NHL-kopior. I det här förslaget har jag fått in ljusblått. Om jag orkar så ska jag göra en ljusblå tröja också. Tröjan är NY Rangers tredjetröja.

- Jim Morrison
Snygg! Men tycker dock att siffrorna borde vara i rött och markerade med gult, för att skapa kontinuitet. Ungefär som Rangers har gjort alltså;Ola I skrev:DIF har ju Reebok som leverantör. Och tröjorna är NHL-kopior. I det här förslaget har jag fått in ljusblått. Om jag orkar så ska jag göra en ljusblå tröja också. Tröjan är NY Rangers tredjetröja.
Eller bara byta ut dom rödgula strecken till ljusblå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tycker vi ska skippa " 1891 djugården hockey Stockholms stolthet" som står runt skölden. Och bara ha skölden det är så jävla mycket snyggare och mer stilrent
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja - eller varför inte återta kransen?!XantE skrev:Tycker vi ska skippa " 1891 djugården hockey Stockholms stolthet" som står runt skölden. Och bara ha skölden det är så jävla mycket snyggare och mer stilrent
Jag gillar ringen, den är kaxig ochXantE skrev:Tycker vi ska skippa " 1891 djugården hockey Stockholms stolthet" som står runt skölden. Och bara ha skölden det är så jävla mycket snyggare och mer stilrent
knyter ihop logon på ett bra sätt.
-
Grymt snygga! Speciellt den vita. Tror inte att jag har sett laget använda någon snyggare vit variant tidigare, än den du föreslår. Skulle du, förresten, kunna ta fram den blåa i ljusblått samt rött utförande?DIF_Soldier skrev:Ja, Soldier har ju redan sagt sitt...
Hoppas att ansvariga lyssnade till mitt förslag.
- DIF_Soldier
Fy satan va snyggt! Jag gillar't enormtDIF_Soldier skrev:

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- reservjesus
Det hade varit hur grymt som helst!DIF_Soldier skrev:Något sånt här kanske, menar du?
clowns to the left of me, jokers to the right
Fan vad snyggt! Ta fram dem direkt.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Alltså herregud vilka snygga tröjor, vill ha alla fyra!DIF_Soldier skrev:Något sånt här kanske, menar du?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Jag hoppas på något likt den här, det skulle sticka ut från de tidigare tröjor vi haft. Grymt snygga!sensei skrev:Jag ser gärna en ljusblå tröja.
Detta är så jäkla skönt 80-tal. Så här såg det ut när jag lärde mig älska DIF. Alla andra trötta klubbar kör säkert vidare med sina trevande tröjdesigner. Vi skulle bli helt unika. Mumma!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Synd att ingenting blir sig likt när vi slänger enormt med reklamblaffor...
Expert.