Hemsidan

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Mash

Re: Förbättra sidan

Inlägg av Mash »

Vet inte om det är rätt tråd detta men jag kör på.

Någon (Läs:Edin) har postat en för stor bild i tråden ''Elitserien 10/11'' och boxen blir för stor när man ska skriva ett inlägg. Vänligen försök ändra detta :)

Edit: Tackar.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Jag var rätt gnällig i senaste inlägget.

Något som har blivit bättre är juniorrapporteringen, riktigt kul att se!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ta bort 2 för 1 erbjudandet kanske från headern nu eftersom det inte går att boka längre? :)
DIF!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vad är det för jävla syftningsfel i rubriken: Botteninsats i SSK-förlust. Försöker de undvika sanningen eller kan de bara inte sin svenska? Det var väl ändå inte SSK som förlorade.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

www.dif.se
www.difhockey.se

Jämför sidorna?
Då ska vi också säga att det är försäsong i fotbollen, men ändå är den hemsidan mer uppdaterad än DIF Hockeys.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Någon idiot (läs:Mash) har postat en stor bild i ''Klacktråden'' som gör så att den är helt f*cked up. Ställ det till rätta, tack :)
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Var vänlig och fixa så att när man klickar på en länk hamnar i en ny flik. Och därav inte ersätter DIF Hockey forumet med den länken man klickat på.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

hjelm skrev:Var vänlig och fixa så att när man klickar på en länk hamnar i en ny flik. Och därav inte ersätter DIF Hockey forumet med den länken man klickat på.
Håll in CTRL och klicka på länken.
DIF!
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Daniel942 skrev:
hjelm skrev:Var vänlig och fixa så att när man klickar på en länk hamnar i en ny flik. Och därav inte ersätter DIF Hockey forumet med den länken man klickat på.
Ja, eller högerklicka och välj öppna i ny flik, men jag tänkte att dom kunde fixa det ändå. Om det inte ligger massa jobb bakom för att fixa det.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

hjelm skrev:
Daniel942 skrev:
Ja, eller högerklicka och välj öppna i ny flik, men jag tänkte att dom kunde fixa det ändå. Om det inte ligger massa jobb bakom för att fixa det.
Eller bara klicka på "rullgrejjen" mellan båda musknapparna (;
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

lajjnus skrev: Eller bara klicka på "rullgrejjen" mellan båda musknapparna (;
Eller så kanske dom bara kan fixa så att man klickar som vanligt? Vad jag har förstått ska det inte ens vara ett svår grej att fixa.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

hjelm skrev:
Eller så kanske dom bara kan fixa så att man klickar som vanligt? Vad jag har förstått ska det inte ens vara ett svår grej att fixa.
Eller så kan du bara flytta ditt finger 1 cm åt höger och sen klicka, så slipper de lägga tid på det?
DIF!
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

Daniel942 skrev:
hjelm skrev:
Eller så kan du bara flytta ditt finger 1 cm åt höger och sen klicka, så slipper de lägga tid på det?
Vilken dagis nivå det vart på diskussionen.
Jag kom med ett tips om hur dom kunde förbättra sidan, för jag ser det inte som att dom försämrar sidan genom att fixa det...
Återigen: "Vad jag har förstått ska det inte ens vara ett svår grej att fixa."
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

hjelm skrev: Vilken dagis nivå det vart på diskussionen.
Jag kom med ett tips om hur dom kunde förbättra sidan, för jag ser det inte som att dom försämrar sidan genom att fixa det...
Återigen: "Vad jag har förstått ska det inte ens vara ett svår grej att fixa."
Det är väl bättre att välja själv, genom att antingen trycka CTRL eller inte, än att det ska öppnas i en ny flik varje gång, oavsett om du vill det eller ej.
Expert.
Användarvisningsbild
hjelm

Inlägg av hjelm »

SirDIFalot skrev: Det är väl bättre att välja själv, genom att antingen trycka CTRL eller inte, än att det ska öppnas i en ny flik varje gång, oavsett om du vill det eller ej.
Fast det finns väll en anledning till att i typ alla andra DIF forum öppnas länkar i en ny flik?
Man vill ju inte tappa besökare/användare, nu är det kanske lite drastiskt sagt. Men jag tänker att om du vänsterklickar på en länk och hamnar på t.ex. Aftonbladet är risken större att du fastnar där och inte går tillbaka till DIF Hockey forumet. Sen så är det ju rätt lätt att kryssa ner fliken med tanke på att man kanske är van med andra forum.
SirDIFalot skrev:"än att det ska öppnas i en ny flik varje gång"
Nu lät det ju på dig som att man öppnar 45 flikar samtidigt. Länkas det till en artikel på t.ex. Hockeyligan så kryssar man ju bara ner den när det är klart?
Det är ju mer enkelt att kryssa ner en ny flik än att scroll-klicka (då du inte ens går vidare direkt till den nya fliken utan måste klicka på den för att komma dit)
Detta är ju givetvis en sådan liten grej och inte ens något problem, men jag är van med andra forum och tänkte att det vore skönt om det var likadant här.
Skriv svar