Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/10 2009 - Stöd Fabriken!

Inlägg av -daniel- »

Oj, detta var bländande skönspel från vårt kära Djurgården och 3 viktiga poäng vunna!!!

Eller, inte. Att förlora mot Rögle på hemmais är nästintill skandalöst dåligt. Första perioden var så dålig att jag satt och skämdes.
Rak Rygg tack!

Inlägg av Rak Rygg tack! »

Jag skäms å spelarnas vägnar, herrejävlar så viljelöst!?
Vi hänger redan på linan o 2 raka torskar till så får vi börja undvika kvalspel.

Gonatt
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Vem fan är kapten på djurgårdsskeppet. Detta var det sämsta jag sett på väldigt länge. Efter en sådan här värdelös match skall hela laget avstå lönemedel och sova under bar himmel till lördag morgon. Vakna för FAN DIF. Den enda som har lite heder i behåll är Ölvestad och Tim Eriksson ni kan få övernatta i en riskoja. Usch o Fy.
ReikMax

Inlägg av ReikMax »

Sorgligt att se. Vart finns viljan?! Endast M. Holmqvist och Tim får godkänt av mig idag. Hoppas för övrigt att Nicky D får fortsätta spela med Josefson och Engqvist. Det såg ju hyffsat ut på försäsongen, så att säga. Det verkar lite som att verkligheten har kommit ikapp Marcus Krüger...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har man Gustaf Wesslau i mål så vinner man inga elitseriematcher om man inte spelar absolut på topp. INSE DET FÖR FAN!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Detta är Oacceptabelt av DIF, att uppträda så på hemmaplan, på HOVET, det är helt åt helvete!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vi fortsätter på samma väg som ifjol och skämmer ut oss på hemmaplan. Var fan finns viljan?

Vem sa förresten att vi inte skulle behöva Linkan den här säsongen? Marcus Nilson som ersättare är ett skämt. Hade glömt att han faktiskt inte är någon spetsspelare.

ÅH!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Nu saknar man Linkan, även om han hade varit som latast hade han ändå spelat fram eller gjort mål och då kanske vi hade fått fart på laget... Fan, måste vinna emot Timrå nu!
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Med Tjärnqvist och Nilson i laget trodde man ju att karaktären skulle följa med, men icke. Så här jävla lamt såg det knappt ut ens förra året. Pinsamma nötter. Rögle kunde gott tagit med sig Tjärnqvist och hans 200 000 i månaden hem till Ängelholm.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bedrövligt idag på de allra flesta spelare.

Faktum är dock att hade vi bytt målvakt tror jag vi vunnit.

Frågan är hur många poäng vi kommer tappa denna säsong pga att våra måvakter inte riktigt räcker till.

Toppmålvakt i januari annars kan vi glömma slutspel och i värsta fall bli indragna i den verkliga bottenstriden...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Då var botten nådd. Allt var värdelöst idag. Absolut allt förutom vårt BP som fungerade bra som vanligt.
Till och med tv skärmen inne på Hovet hade tekniska problem idag... Det förklarar väl ungefär den här dagen.

Stora minus i matchen:

- Gustaf Wesslau: Jag som normalt sett är tålmodig har nu börjat tröttna på att varenda puck slinker in i mål. Det håller inte!
Låt Ridderwall få stå nu i två matcher, så att Wesslau inser att han måste rycka upp sig. Sen efter det ska han återigen vara första målvakt... Men om inget händer så är det dags att byta förstamålvakt. Men den frågan får vi ställa oss då, om det blir aktuellt.

- Powerplay: Fem mot fyra, fem mot tre.... Vad krävs egentligen för att den förbannade pucken ska in i mål?

- Domaren: Det sägs att man bara ser det man vill se... Vilket i och för sig till en stor del stämmer. Men dagens domare var nog det värsta jag har varit med om på ett bra tag. Sådana skandalösa misstag han gjorde. Friade den ena hakningen från Rögles sida efter den andra. Det måste garanterat ha varit gnagarsvinet dömde idag, och vilket hata-DIF humör han var på.

- Klacken: VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED? Jag blir så jävla äckligt förbannad. Det är ju skandalöst dåligt, IGEN!
Vad håller på att hända med Sveriges "bästa klack"? Jag tycker snart fan i mig inte att vi är det, med tanke på att alla verkar fokusera på allt annat än matchen. Jag stod långt upp i klacken idag, i det området där de som inte vill sjunga brukar befinna sig. Men problemet var ju att den övre delen av klacken fullständigt körde över den nedre. Vi sjöng som galningar, hjälptes åt att få igång ramsor, och väntade på respons från den nedre delen... Men näe, det fick man ta mig fan inte... Jag har skrikit bort hela min jävla röst idag, med förhoppningen om att stämningen skulle bli bättre successivt. Men näe, tjocka feta klacken var inte så villiga och sjunga idag... Samma scenario som mot Brynäs... och mot Linköping. Men idag nådde vi botten, och ni som stod där nere i klacken och sjöng med i "Vi ger aldrig upp Djurgårn" och "Djurgårn tills jag dör" ska ta er ett antal minuter och tänka igenom vad fan ni höll på med idag. För man kan fan inte klaga på att spelarna har gett upp när man själv gjorde det så fort vi kom i underläge.... Och att endast öppna munnen för att sjunga "Djurgårn tills jag dör" är ju skrattretande. Om ni nu älskar DIF så mycket, bevisa det då för i helvette.

Nu glömmer vi det här, och det fort som fan.
Aldrig mer i år ska jag behöva lämna Hovet så här besviken och frustrerad.

Go'Natt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

sthlm_dif skrev:Då var botten nådd. Allt var värdelöst idag. Absolut allt förutom vårt BP som fungerade bra som vanligt.
Till och med tv skärmen inne på Hovet hade tekniska problem idag... Det förklarar väl ungefär den här dagen.

Stora minus i matchen:

- Gustaf Wesslau: Jag som normalt sett är tålmodig har nu börjat tröttna på att varenda puck slinker in i mål. Det håller inte!
Låt Ridderwall få stå nu i två matcher, så att Wesslau inser att han måste rycka upp sig. Sen efter det ska han återigen vara första målvakt... Men om inget händer så är det dags att byta förstamålvakt. Men den frågan får vi ställa oss då, om det blir aktuellt.

- Powerplay: Fem mot fyra, fem mot tre.... Vad krävs egentligen för att den förbannade pucken ska in i mål?

- Domaren: Det sägs att man bara ser det man vill se... Vilket i och för sig till en stor del stämmer. Men dagens domare var nog det värsta jag har varit med om på ett bra tag. Sådana skandalösa misstag han gjorde. Friade den ena hakningen från Rögles sida efter den andra. Det måste garanterat ha varit gnagarsvinet dömde idag, och vilket hata-DIF humör han var på.

- Klacken: VAD FAN HÅLLER NI PÅ MED? Jag blir så jävla äckligt förbannad. Det är ju skandalöst dåligt, IGEN!
Vad håller på att hända med Sveriges "bästa klack"? Jag tycker snart fan i mig inte att vi är det, med tanke på att alla verkar fokusera på allt annat än matchen. Jag stod långt upp i klacken idag, i det området där de som inte vill sjunga brukar befinna sig. Men problemet var ju att den övre delen av klacken fullständigt körde över den nedre. Vi sjöng som galningar, hjälptes åt att få igång ramsor, och väntade på respons från den nedre delen... Men näe, det fick man ta mig fan inte... Jag har skrikit bort hela min jävla röst idag, med förhoppningen om att stämningen skulle bli bättre successivt. Men näe, tjocka feta klacken var inte så villiga och sjunga idag... Samma scenario som mot Brynäs... och mot Linköping. Men idag nådde vi botten, och ni som stod där nere i klacken och sjöng med i "Vi ger aldrig upp Djurgårn" och "Djurgårn tills jag dör" ska ta er ett antal minuter och tänka igenom vad fan ni höll på med idag. För man kan fan inte klaga på att spelarna har gett upp när man själv gjorde det så fort vi kom i underläge.... Och att endast öppna munnen för att sjunga "Djurgårn tills jag dör" är ju skrattretande. Om ni nu älskar DIF så mycket, bevisa det då för i helvette.

Nu glömmer vi det här, och det fort som fan.
Aldrig mer i år ska jag behöva lämna Hovet så här besviken och frustrerad.

Go'Natt!

Jag instämmer! Det första jag la märke till var inte spelet, utan vad händer med klacken?

Klacken är ju inte vad den har varit :?: Men hoppas att det blir fart på den ganska snart. Synd bara att man inte kan medverka.

Spelet var stundtals bra, Men rögle var flera 100 % bättre. Bara ta nya tag mot timrå!!! Och hoppas att man vinner nästa hemma match.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

sthlm_dif skrev: ...med tanke på att alla verkar fokusera på allt annat än matchen.
Det var väl just det dom gjorde :wink:
Honken

Inlägg av Honken »

Det mesta har redan sagts, så jävla dåligt.
Säsongens största förlust. Och till råga på hemmaplan. *L*
Bara hoppas Hardy radade upp nästan alla på rad och gav spelarna en riktig örfil.
Men det borde han gjort redan efter första perioden.

Bara att bänka vore s.k. stjärnor och ta upp juniorer.
Vi måste väl ändå slussa in ett par nya när de spelarna som produceat åker till JVM.
Calle t.ex. skulle inte ha kunnat vara sämre än någon av dem.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Inte orkat läsa igenom tråden, inte tidningen heller för den delen. Men är väl lite terapi att skriva av sig antar jag.

Måste ske en förändring mot Timrå för att väcka laget. Om så bara för en match. Mina förslag:

Ridderwall i mål.

Falk ner på backen istället för Eklund. Cehlin tar mackans plats.

I PP vill jag se Falk och A.holmqvist på backen. Kruger, Enqvist och Danielsson framåt. Alla kan passa alla kan skjuta. En jävla fördel i PP. Enqvist tar in pucken i zon. Han rör sig sedan mellan övre slottet och framför mål. På samma sätt som Bengan gjorde. 3-4 snabba pass. Skott som antingen är höga eller ett par decimeter över isen. Två på mål.

En känga till dom i klacken som snyltar på DIFhockey genom att köpa billiga säsongskort och sedan inte sjunga. Ni har ingen rätt att gnälla på DIFs ekonomi,tabelläge, spelare eller stämmning.
___
Bäst-i-stan skrev:
android skrev:Otto kommer inte spela. Hyfsat säkra källor.
Ingen vidare källa du har.

Äntligen match igen efter det lilla uppehållet tror att vi har bra chans att plocka tre pinnar imorn, viktigt att vi har alla spelare tillgängliga. Stöd Fabriken och DIF Hockey imorn!
Tyckte att den tyvärr skötte sig hyggligt. Men pinsamt att DIFhockey att inte ha bättre koll utan gå ut med det på sidan att han ska spela. Det var klart redan i tisdags att han inte skulle vara med.
Född till sportchef.
Skriv svar