Är du hjärndöd? Wesslau är ett skämt som hör hemma på Kiviksmarknad. Du släpper inte 4 mål på 10 jävla minuter i säsongens top 8 viktigaste matcher.Jockmaniac skrev:Wesslau är bäst på isen så håll käften. Problemet är att ingen vill tackla Foppa. Hade vi haft män på isen idag istället för några gnagare så hade vi vunnit. Sören Persson drar sitt strå till stacken också. Detta är ruggigt sorgligt och nu gäller det bara att säkra nytt kontrakt. Modo, Timrå, Skellefteå och Brynäs gick på slutspelståget och vi är kvar på perrongen. Känns pinsamt, förnedrande och riktigt jävla bedrövligt. DIF, Rögle och Södertälje är det som kommer fightas om nytt kontrakt.
Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009
Håller med, Wesslau har varit bra periodvis men absolut inte denna match.Fricke skrev:Är du hjärndöd? Wesslau är ett skämt som hör hemma på Kiviksmarknad. Du släpper inte 4 mål på 10 jävla minuter i säsongens top 8 viktigaste matcher.Jockmaniac skrev:Wesslau är bäst på isen så håll käften. Problemet är att ingen vill tackla Foppa. Hade vi haft män på isen idag istället för några gnagare så hade vi vunnit. Sören Persson drar sitt strå till stacken också. Detta är ruggigt sorgligt och nu gäller det bara att säkra nytt kontrakt. Modo, Timrå, Skellefteå och Brynäs gick på slutspelståget och vi är kvar på perrongen. Känns pinsamt, förnedrande och riktigt jävla bedrövligt. DIF, Rögle och Södertälje är det som kommer fightas om nytt kontrakt.
Domarinstatsen är sedan en jävla katastrof , sämsta jag sett i år.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
5 Luleå 49 22 9 18 0 133-123 75
6 Timrå 49 18 11 20 7 134-126 72
7 Skelleft 49 19 10 20 4 135-121 71
8 Brynäs 50 18 12 20 4 115-128 70
9 Modo 49 19 7 23 4 134-151 68
10 Djurgård 49 16 14 19 5 134-136 67
Brynäs 1 match mer spelad, vi möter brynäs, så detta är absolut inte kört, men där imot kan jag hålla med om att 3 poäng är nog ett måste mot Tik. Btw någon som vet vilka dom möter de 3 sista matcherna?
Brynäs 1 match mer spelad, vi möter brynäs, så detta är absolut inte kört, men där imot kan jag hålla med om att 3 poäng är nog ett måste mot Tik. Btw någon som vet vilka dom möter de 3 sista matcherna?
Djurgården i vått och torrt!
Timrå - FrölundaJohan Karlsson skrev:5 Luleå 49 22 9 18 0 133-123 75
Brynäs - Timrå
Timrå - Luleå
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
-
- Kontakt:
Haha, jaja men jag menade dif, hehe kanske skulle skrivit detludde- skrev:Timrå - FrölundaJohan Karlsson skrev:5 Luleå 49 22 9 18 0 133-123 75
Brynäs - Timrå
Timrå - Luleå

Djurgården i vått och torrt!
Man ska kanske inte gnälla, många av oss hade nog inte trott på 3p eller ens ett enda poäng i denna match.
Men när man leder med 3-0, 7 min in i tredje perioden. Så tror man saken ska vara klar.
Så frågan är(såg inte matchen) men gjorde Djurgården sitt klassiska misstag att spela på resultat ännu en gång?? vet inte isåfall hur många gånger DIF gått i denna fällan.
Men när man leder med 3-0, 7 min in i tredje perioden. Så tror man saken ska vara klar.
Så frågan är(såg inte matchen) men gjorde Djurgården sitt klassiska misstag att spela på resultat ännu en gång?? vet inte isåfall hur många gånger DIF gått i denna fällan.
There is no I in TEAM!!!!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Finner inga ord. Detta skall inte få hända... Så oerhört jäkla tungt, FAN FAN FAN.
Satans helvetes piss.
Snacka om tung sista period när alla konkurrenter vänder och vinner sina matcher också... just nu känns det dock jäkligt skönt att BIF vann över Rögle. 5 poäng upp, jag hoppas att luften gick ur Rögle där.
Skall det bli slutspel är 3 poäng såklart ett måste på Tisdag.
Satans helvetes piss.
Snacka om tung sista period när alla konkurrenter vänder och vinner sina matcher också... just nu känns det dock jäkligt skönt att BIF vann över Rögle. 5 poäng upp, jag hoppas att luften gick ur Rögle där.
Skall det bli slutspel är 3 poäng såklart ett måste på Tisdag.
Äsch, lugn och fin. Vi tog en poäng i Ö-vik. Det är ju en fantastisk prestation.
Får inte tappa 3-0 under några omständigheter. Finns inga ursäkter alls.
Även om tappet målmässigt kom i tredje så känns det snarast som att det hela inleds redan i andra perioden då vi drar på oss hjärndöda utvisningar. Ölvestads slashing för att inte tala om Printz crosschecking är så korkade att dessa spelare inte borde få lira närmaste matcherna. Det är tack vare dessa numerära överlägen som gör att MoDo får lite vittring på poäng. Att dra på sig en crosschecking i boxplay när pucken inte ens är i närheten är definitionen av dumhet.
Även om tappet målmässigt kom i tredje så känns det snarast som att det hela inleds redan i andra perioden då vi drar på oss hjärndöda utvisningar. Ölvestads slashing för att inte tala om Printz crosschecking är så korkade att dessa spelare inte borde få lira närmaste matcherna. Det är tack vare dessa numerära överlägen som gör att MoDo får lite vittring på poäng. Att dra på sig en crosschecking i boxplay när pucken inte ens är i närheten är definitionen av dumhet.
-
Återigen då det inte blir vinst så skyller några på målvakten.
Wesslau var det som höll oss kvar i matchen, i andra så var skottstatistiken 14-2 (!!) till Modos favör och ni reagerar inte över det? Och där så höll Wesslan, i första så gjorde han också flera bra räddningar.
I tredje så fortsätter tokdefensvien, som flera gånger förr har visat sig vara urusel. Men någon tycker bevisligen det att man ska fortsätta med det.
Och när dom äntligen får utdelning efter att få STÅ HELT FRI FRAMFÖR WESSLAU så är det våran lilla Gustav som är problemet här?
Hur kan man gå från att vinna skottstatistiken 13-6 och vara det mycket bättre laget i första perioden sen i den andra så kommer man inte ur sin egen zon och vara totalt utspelade när man förlorar skottstatistiken med 2-14?! Är det Wesslau´s fel eller?
Det SKULLE ha varit 3p till oss och 0p till Modo, men nu får vi 1p var. 1p skulle var okej mot Hv eller Färjestad, men inte mot våran slutspelskonkurrent.
Wesslau var det som höll oss kvar i matchen, i andra så var skottstatistiken 14-2 (!!) till Modos favör och ni reagerar inte över det? Och där så höll Wesslan, i första så gjorde han också flera bra räddningar.
I tredje så fortsätter tokdefensvien, som flera gånger förr har visat sig vara urusel. Men någon tycker bevisligen det att man ska fortsätta med det.
Och när dom äntligen får utdelning efter att få STÅ HELT FRI FRAMFÖR WESSLAU så är det våran lilla Gustav som är problemet här?
Hur kan man gå från att vinna skottstatistiken 13-6 och vara det mycket bättre laget i första perioden sen i den andra så kommer man inte ur sin egen zon och vara totalt utspelade när man förlorar skottstatistiken med 2-14?! Är det Wesslau´s fel eller?
Det SKULLE ha varit 3p till oss och 0p till Modo, men nu får vi 1p var. 1p skulle var okej mot Hv eller Färjestad, men inte mot våran slutspelskonkurrent.
-
Skitlagen HV och Linköping kämpar för fan inte utan lägger sig mota våra konkurrenter. Så jävla dåligt!
- Lee Harvey Oswald
Snöpligt är bara förnamnet, detta får liksom inte ske
DIF har haft hela Januari & halva Februari på sig att ta klivet upp över sträcket.
Men det känns som förgjort, vi kommer bara nära.
Att släppa in 4 mål i en 3:e period i en så viktig match, aj aj aj
Himla tur att rbk torska iaf
Man borde inte ha den här klumpen i magen efter 1p i Ö-vik, men som matchen slutade vill man ju nästan uppfylla löftet om att hoppa från balkongen....
DIF har haft hela Januari & halva Februari på sig att ta klivet upp över sträcket.
Men det känns som förgjort, vi kommer bara nära.
Att släppa in 4 mål i en 3:e period i en så viktig match, aj aj aj
Himla tur att rbk torska iaf
Man borde inte ha den här klumpen i magen efter 1p i Ö-vik, men som matchen slutade vill man ju nästan uppfylla löftet om att hoppa från balkongen....

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns trist att man vid 3-0 ändå inte kan vara i närheten av lugn, då man vet hur enkelt vi kan tappa en sådan ledning. Vi måste vara unika i hockeyeuropa med våran lägstanivå. I synnerhet Wesslau, som tyvärr "avgör" matchen med sin monstertavla. när MoDo gör 1-3 är min spontana tanke: "Nu får vi hoppas att vi tar poäng". Det ska fan inte vara så.
Är alltid roligt att se Montén när DIF blir bortdömda, som idag, då han skakar lite på huvudet och gör minen "Men? Vad tokigt!". Jag tror att domaren skulle kunna blåsa av matchen mitt i andra perioden och tilldela motståndarna segern, och våra tränare skulle nog bara acceptera det. Att bli så misshandlade som vi blev idag tror jag inte att många andra lag hade tolererat att bli. Hade jag själv stått i båset så hade jag nog inte kunnat hålla mig från att hoppa in på isen.
Är alltid roligt att se Montén när DIF blir bortdömda, som idag, då han skakar lite på huvudet och gör minen "Men? Vad tokigt!". Jag tror att domaren skulle kunna blåsa av matchen mitt i andra perioden och tilldela motståndarna segern, och våra tränare skulle nog bara acceptera det. Att bli så misshandlade som vi blev idag tror jag inte att många andra lag hade tolererat att bli. Hade jag själv stått i båset så hade jag nog inte kunnat hålla mig från att hoppa in på isen.
-
Innan den här omgången hade man ju skrivit under på de resultat som blev utan att blinka. Men såhär i efterhand så...FITTA! Nog för att Wesslau var grym i 3 mot 5, men MAN FÅR INTE göra en sån tavla som vid 3-4. Man får bara inte.
Dagens äckel är faktiskt inte Foppa, utan Persson.. häng den jäveln högt.
Dagens äckel är faktiskt inte Foppa, utan Persson.. häng den jäveln högt.