Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:3 dyngsköna bonuspoäng väldigt få räknat med, än lever liket (iaf ett tag till)
Sedan tycker jag kanske inte att vi ska vara för elaka med Emil, efter 1:a perioden hade nästan kunnat stå 5-0 till luleå

Men aldrig får man vara riktigt glad, som alla redan nämnt så var det en FET skandal att rögles 6-5mål blev godtjänt.
3 poäng som kan bli helt avgörande i slutändan.

Som Lill-Kenta sa
-hur ska man kunna lita på måldomarna efter det här?
Tänk om det varit i en avgörande slutspels/kvalmatch.
Amatörmssigt är bara förnamnet
Vadå hade kunnat stå nästan 5-0, vad hindrade dom? Menar du för att skottstatistiken som var 16-5 i Luleås favör? Så illa var det inte, så många farliga chanse hade dom inte! DIF vann med 2-6 & det var väl 6:e raka mot dom, det räcker så. Men en del bara måste....
Ok, sorry, säg 3-0 då.
Hade inte möjlighet att se själva matchen, har bara sett ett litet sammandrag.
Såg ut som om luleå trummade på bra i första
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:3 dyngsköna bonuspoäng väldigt få räknat med, än lever liket (iaf ett tag till)
Sedan tycker jag kanske inte att vi ska vara för elaka med Emil, efter 1:a perioden hade nästan kunnat stå 5-0 till luleå

Men aldrig får man vara riktigt glad, som alla redan nämnt så var det en FET skandal att rögles 6-5mål blev godtjänt.

Som Lill-Kenta sa
Vadå hade kunnat stå nästan 5-0, vad hindrade dom? Menar du för att skottstatistiken som var 16-5 i Luleås favör? Så illa var det inte, så många farliga chanse hade dom inte! DIF vann med 2-6 & det var väl 6:e raka mot dom, det räcker så. Men en del bara måste....
Ok, sorry, säg 3-0 då.
De hade nog kunnat göra 5 baljor om vår målvakt spelat uselt (dvs utan att ta ett endaste skit...som det varit i några matcher tidigare).

Aja skit samma. 3 riktigt viktiga poäng.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

hade luleå haft rögles videodomare så hade vi väl inte kvitterat i första och då vetetusan vad som hänt. så viktig kan en videodomare va. Tänkvärt.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:

Som Lill-Kenta sa
Ok, sorry, säg 3-0 då.
Linkan hade 2 framspelningar till fria Djurgårdare mitt i "slottet" utan att dom ens träffade mål, detta i 1:a perioden. Luleå hade 3 PP.. så jävla mycket trummade dom inte på..
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Remy Lebeau skrev:
rollejunior skrev:
Nånting som faktiskt oroar mig är Marcus Ragnarssons spel för tillfället, han är inne på bra mycket baklängesmål och i stort sett alla farliga lägen bakåt idag. Är han skadad eller allmänt långsam? Han måste upp många snäpp om han ska fortsätta ha denna speltid.
Han gjorde ett mål och en assist, och hade även +3 i dagens match..

Vet inte om han spelar på smärtstillande fortfarande, men tycker inte han var sämre än någon annan.

Fel. Ragnarsson gjorde inget mål idag. Anger 2, Tim 2 och Holmquist 1 var målskyttarna. Ragnarsson var dock habil men kan bättre!

Dumstrutar delas dessutom ut till de som dissat Tim, Anger och även Holmquist. Skrattretande okunnigt!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Volker T. skrev:
Remy Lebeau skrev:
rollejunior skrev:
Nånting som faktiskt oroar mig är Marcus Ragnarssons spel för tillfället, han är inne på bra mycket baklängesmål och i stort sett alla farliga lägen bakåt idag. Är han skadad eller allmänt långsam? Han måste upp många snäpp om han ska fortsätta ha denna speltid.
Han gjorde ett mål och en assist, och hade även +3 i dagens match..

Vet inte om han spelar på smärtstillande fortfarande, men tycker inte han var sämre än någon annan.

Fel. Ragnarsson gjorde inget mål idag. Anger 2, Tim 2 och Holmquist 1 var målskyttarna. Ragnarsson var dock habil men kan bättre!

Dumstrutar delas dessutom ut till de som dissat Tim, Anger och även Holmquist. Skrattretande okunnigt!
Men, DIF gjorde 6 mål, Ragge gjorde sitt i öppet mål...
Highwind

Inlägg av Highwind »

Denna match liknande förra säsongens bortaspel vädligt mycket. Skicklig målvakt och spelvändningar. Fortsätta med Anger och Bremberg?
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Visst ja...glömde det där sista målet...
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

ludde- skrev: Kan tänka mig att de är många lag som kör en del samma ramsor, men Luleå känns fan lite extra...

De gör ont att möta Lule?

Vi ger aldrig upp Lule?

Björnen vrål, björnen vrål Lule gjorde mål?

Vad kommer härnäst? Sjung för gamla Lule nu? Kyrö/Rönnbergs Snökaniner?
Reagerade också på det, det var ju mycket mer än vanligt.

Lägg till på listan:
Hejar, vi hejar på Luuuule.
Vi är Luleå Hockey tills vi dör.
När Luleå! Marscherar in! (Oh When the Saints).

Sen ett par Bajen- och gnagarramsor. Är det verkligen svårt att komma på ramsor så att man måste ta från andra konkurrenters klubbar?.

...

Djurgården spelade med självförtroende, dom vågade gå på mål och skjuta, hålla i pucken och framförallt att inte spela den längs sargen varenda eviga gång utan man åker in med pucken in i anfallszon som man ska göra (vilket resulterade i mål).
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Roenick, Roenick, Roenick! Ingen är gladare att Linkan vaknar till liv än jag. Men jag står fast vid att han var DIF:s sämsta spelare i dessa matcher som jag skrev det. Men jag börjar förstå att det är lönlöst att gång efter gång förklara det för en person som förmodligen tänker lika trögt som Leif GW Persson andas. Du säger att du är vuxen men skriver som en 12-åring som någon nämde tidigare. Antingen så är du en av dessa forumhängare som lämnar falska uppgifter om dig själv, eller så är du ett fall för dyslexivården. Jag vet inte, men för en gångs skull tänk innan du skriver. Det är bara patetiskt. Har du några mer barnsliga kommentarer ta det via PM. Jag är trött på att du smutsar ner forumet.

Nu till matchen. Jag kunde tyvärr inte ens se den på TV eftersom jag var borta igår kväll, men det verkar som om Djurgården spelade väldigt effektivt och smart. Härligt! Nästa match vill jag se Anger och Linkan med varann från start. Stekheta Anger kanska kan få Linkan att bli så stor som han kan vara. Sätt gärna Otto mellan dem. Då har vi en grym förstalina. Firma Honken-Ölve-Ahlén verkar ju funka ganska bra så de kan fortsätta. Sen Tim-Falken-Danielsson och Krisse-Fimpen-Figren. Hank the tank som extraforward. Där har vi mitt vinnande koncept om alla forwards är med 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

janne08 skrev:
Emil Svelander skrev:Här blir det dyngstryk, 6-0 till Luleå. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Expert och medgångs Djurgårdare 1 :lol:
Är man medgångare för att man tippar förlust? Kallar du mig för medgångare så är du ute och cyklar. Diskuterar gärna detta med dig, men via PM.

För övrigt sjukt skönt med vinst. Anger och Linkan kliver fram!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Som jag skrev innan matchen, jag trodde stenhårt på djurgårn och det visade sig vara rätt.
Säsongens härligaste vinst (enligt mej) och kul att Anger och Linkan kliver fram. Också att Ragge får göra ett mål.
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jag hade tippat 1-3 , 1-4 eler 1-5. jag var ju inte helt ute och cyklade :)
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ludde- skrev: Kan tänka mig att de är många lag som kör en del samma ramsor, men Luleå känns fan lite extra...

Är det här verkligen sant? Måste vara det mest patetiska någonsin sånt fall. Så fruktansvärt skrattretande... Hade de någon slags humor kunde de väl kört med "skotervrål" istället (ok, ungefär lika dåligt men då fattar man ju att de driver med sig själva) men "björnen vrål" tar priset. Skäms. :oops:
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

ludde- skrev:Anger the Sniper fortsätter skjuta mål :lol:

Kan tänka mig att de är många lag som kör en del samma ramsor, men Luleå känns fan lite extra...

De gör ont att möta Lule?

Vi ger aldrig upp Lule?

Vad kommer härnäst? Sjung för gamla Lule nu? Kyrö/Rönnbergs Snökaniner?
100 spänn på att Kyrö/Rönnbergs snökanoner alt. ismaskiner går nästa år! :D
Skriv svar