Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
palmqvist
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av palmqvist »

Fy van vad tråkigt med dagens Dif. :( :(
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jeremy Roenick skrev:
Jockmaniac skrev:Visst, han har räddat oss förrut men försvarar det vad han presterat denna säsongen? Herregud!
Jösses! Du antar att du ville ha Södergren på bänken hela den sista säsongen han lirade för oss och att han också skulle be om ursäkt samt att Jensa och Thomas Eriksson, under sina sista säsonger i DIF, inte kunde lämna DIF fort nog!

Tar mig för pannan! Sicken virrig kille!
Vad fan snackar du om? Platsar man inte så platsar man inte. Och Bremberg platsar inte just nu. Och är det här Brembergs sista säsong? Linkan har mycket kvar att ge innan han är slut. Han kan fortfarande, vilket syns stundtals. Jag anser att om man kan bättre men helt enkelt inte "orkar" så ska man be om ursäkt eller lämna illa kvickt. Han verkar ha tankarna någon helt annanstans när han spelar. Glider runt och petar med pucken. Han har helt enkelt blivit för bekväm. Han och framförallt vi skulle nog må bra av att skiljas åt redan efter denna säsongen. Vill han vara kvar längre så får han be om ursäkt och ta sig i kragen och göra nåt åt sin svacka. Detta är min åsikt angående Linkans nuvarande situation.
100% DJURGÅRDSJ***L
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Fricke==========)

Du och jag verkar ha samma syn på mkt här inne. Jag blev också förbannad när man kickade Dicken. Ölve och Lill-Honka gör inte många mål, Dicken gjorde 5 på sina få matcher,

Många snackade om att "det gäller inställning" när dicken försvann. De verkar ha glömt bort att hockey går ut på att göra mål vilket dicken gjorde. inställning som kanske Ölve har gäller till en viss gräns men sporten går ut på att göra mål. Ölve gör aldrig mål, Lilla honka sparsmakat.

Sen blev jag ännu mer förbannad när jag hörde att Dicken drog p.g.a. av samarbetsproblem med tränarna. Vem borde man kicka först? Soptränarna som inte har lyckats ett skit men en hyfsad trupp eller enskilda spelare? Tror nog att dicken har dragit fler strån till stacken med sina 5 kassar på 18 matcher ärn Montén iaf.
Jeremy Roenick

Inlägg av Jeremy Roenick »

Jockmaniac skrev:Vill han vara kvar längre så får han be om ursäkt och ta sig i kragen och göra nåt åt sin svacka. Detta är min åsikt angående Linkans nuvarande situation.
Ler lite överseende åt ungdomen och loggar ur!

"Be om ursäkt"

HAHAHA!
Senast redigerad av Jeremy Roenick den 2008-12-30 23:47:57, redigerad totalt 1 gånger.
saamer

Inlägg av saamer »

Ja de är väl klart som fan att vi skulle vunnit idag. Men de är ju så jämt så slutspels chans finns ändå, även fast vi inte lyckas vinna idag. Sen har vi väl knappst nånting och göra i ett slutspel, men de är ju nå annat..
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:
Jeremy Roenick skrev:
Jockmaniac skrev:Visst, han har räddat oss förrut men försvarar det vad han presterat denna säsongen? Herregud!
Jösses! Du antar att du ville ha Södergren på bänken hela den sista säsongen han lirade för oss och att han också skulle be om ursäkt samt att Jensa och Thomas Eriksson, under sina sista säsonger i DIF, inte kunde lämna DIF fort nog!

Tar mig för pannan! Sicken virrig kille!
Vad fan snackar du om? Platsar man inte så platsar man inte. Och Bremberg platsar inte just nu. Och är det här Brembergs sista säsong? Linkan har mycket kvar att ge innan han är slut. Han kan fortfarande, vilket syns stundtals. Jag anser att om man kan bättre men helt enkelt inte "orkar" så ska man be om ursäkt eller lämna illa kvickt. Han verkar ha tankarna någon helt annanstans när han spelar. Glider runt och petar med pucken. Han har helt enkelt blivit för bekväm. Han och framförallt vi skulle nog må bra av att skiljas åt redan efter denna säsongen. Vill han vara kvar längre så får han be om ursäkt och ta sig i kragen och göra nåt åt sin svacka. Detta är min åsikt angående Linkans nuvarande situation.

Håller med!

Jag tycker att om Linkan stannar ytterligare en säsong efter denna så ska han säga förlåt i samband med att han skriver på det nya kontraktet. Eller kanske till och med ha inskrivet i kontraktet att han måste be om ursäkt i högtalarna för att han vann poängligan säsongen 08/09(för de kommer han göra..igen) under nästa säsong första hemmamatch?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så fruktansvärt jävla besviken på det här. Förbannat jävla piss att vi skall ha den absolut sämsta målvakstduon i hela elitserien. Satans jävla sumprunk.

Satt på vägen hem och funderade på vart i tabellen vi hade huserat om vi hade haft kvar Daniel Larsson, kom fram till att vi ÅTMINSTONE skulle haft 10 poäng till. Jag är tämligen övertygad om det, snarare uppåt 15... känns ju roligt. Eller nåt.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jeremy Roenick skrev:
Jockmaniac skrev:Vill han vara kvar längre så får han be om ursäkt och ta sig i kragen och göra nåt åt sin svacka. Detta är min åsikt angående Linkans nuvarande situation.
Ler lite överseende åt ungdomen och loggar ur!

"Be om ursäkt"

HAHAHA!
Man undrar ju hur gammal du är när du gör sådana inlägg som ditt senaste du mästare av big size-verktyget. Eller jag kanske ska skriva: "ler lite överseende åt ålderdomen". Pinsamt var ordet :shock:

Jag är en person som gärna vill fylla varje inlägg med något nyttigt till skillnad från käre Roenick här så jag måste säga att Anger måste få förlängt nu. Han har nu bevisat vilken kapacitet han har och han leder sin kedja mer än Otto för närvarande. Så detta tycker jag ska vara topp-prioritet inför nästa säsong.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-12-31 00:12:37, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
palmqvist

Inlägg av palmqvist »

Nu får det faktiskt vara nog med våra dåliga Målvaktinsatser.Jag har sett alla hemmamatcher live och alla bortamatcher på canal+och ppv.Och ingen absolut ingen kan med bästa vilja påstå att vi inte har Elitseriens sämsta målvaktspar.Jag kan garantera att med vilken annan målvakt som helst från vilken annan Elitserieklubb Modos Krizan inräknad så hade vi haft minst 10poäng till i tabellen och då hade det varit ett fasiken så mkt bättre läge.
Riddarn har ju faktiskt gett T-je 5poäng.3 poäng i höstas på Hovet när han släppte ett långskott från halva plan när det var ngn sekund kvar på period 1.Sedan läckte han som ett såll och den matchen var körd.Och idag likadant.Mål nr 1 ett litet instick till Pakkaslahti som med en liten fjösare får den mellan benen på Riddarn.Knappast elitserieklass på det ingripandet.Mål 2 nästan likadant ett liten styrning ganska långt ifrån mål och Riddarn helt borta.Puck in mellan benen för andra gången i kväll.Sedan 3an katastrof.En backhand ifrån Kla´sen i och för sig svårt men han lyckas fibbla in den i armhålan och sen nästan slänga in den själv i kassen.Dert hör också till saken att han nästan på varje skott vänder sig om och tittar in i målet ocg undrar vart pucken är.Snacka om att ha noll koll.Och Tyvärr det spelar ingen roll vem som står för att Wesslau är lika dålig fast på ett annat sätt.Han lägger sig på knä och blir kvar där tllls det antingen blir mål eller ny tekning.Och han lägger sig bara någon andas om att ett skott kommer.
Våra erkänt duktiga Målvaktstränare har inte lyckats överhuvudtaget att få ngn stabilitet i dessa herrar och då måste det antingen vare de som är dåliga eller så är materialet dåligt.
Döm själva.
Sedan Monten,vad skall man säga om honom.Jo att han kan ju inte i mina ögon få vara kvar.
Karln får ju inte ngt att stämma med laget och hans taktik är under all kritik.
Idag leder vi med3-1 och vad gäller då i period 3.Jo lägg oss på försvar och försvara 3poäng.
Vad händer,Södertälje svärmar som bålgetingar i våran zon och alla ser ju att det bara är en sekund eller minutfråga innan 3an sitter och den kommer som på beställning.Efter det tar han Time-Out och försöker återgå till det frammgångsrika spel de hade i period 2.En gåta att han nu mött T-je så många gånger och inte ser och har lärt sig att tälje ger sig aldrig de vill framåt framåt hela tiden.En Tränare som inte ser eller kan annpassa sig efter hur motståndarna speler om man inte själv är för överlägsen och det var många år sedan der var så han skall inte lägre vara ledare för MESTA MÄSTARNA så der så.
Så Montén Ta nu och tänk efter under nyårsnatten för vad det bästa för Dif är.
Jag kan tänka mig Leffe Strömberg för han har egen intigritet och sätter krav på spelarna eller så blir de bänkade.Kan även tänka mig Harry Rindell som jag tror passar oss.
Tyvärr så har Dif-Ledningen en tradition att vara ryggdunkare och låta all löpoa på
Återkommer med fler synpunker senare
Gott Nytt År alla kära Dif supporters
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jensa85:

Anledningen till att Linkan vinner poängligan är faktumet att vi inte har en enda vettig poängplockare i laget i nuläget. Plocka in en som producerar hälften så mycket som Linkan gör när han är het så har vi en spelare som vinner årets poängliga med råge. Lite konstigt formulerat kanske men jag gjorde mitt bästa :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF 4 EVER skrev: Sen blev jag ännu mer förbannad när jag hörde att Dicken drog p.g.a. av samarbetsproblem med tränarna. Vem borde man kicka först? Soptränarna som inte har lyckats ett skit men en hyfsad trupp eller enskilda spelare? Tror nog att dicken har dragit fler strån till stacken med sina 5 kassar på 18 matcher ärn Montén iaf.
Hallå DIF 4 EVER! Hallå!!!! Dra ut huvdet ur arslet. Så ja, nu kanske du är mer kommunicerbar:

Dick Axelsson var nog mer demoraliserande för hela laget än vad hans (relativt) skrala poängskörd tillförde detsamma. Det skulle verkligen vara stärkande för laget om man sparkar en tränare för att en diva har samarbetsproblem. Jag har många gånger, främst tidigare den här säsongen, krävt Monténs avgång men att göra det på de boliner du framför vore rent ut sagt pinsamt.

Wake the fuck up. Alla här inne, inser ni inte att det är våra kära puckmotare som är det största problemet? Har vi vunnit NÅGON match den här säsongen pga bländande målvaktspel? Enda matchen jag kommer på som jag faktiskt, totalt sett, var imponerad av målisen var SAIK borta när Riddarn gjorde en kalasmatch. Annars har vårt kära målvaktspar avlöst varandra i något som närmast kan likna "SM i Rembrandt's".
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

========) Daniel

Dig bryr jag mig ens inte om att kommentera. Hoppas dock att du köper säsongsbiljett även nästa år oavsett ES eller AS.

Ni amdra. Vi har haft soptränare och sopmålvakter denna säsong annars är det inte så dåligt. Ragge var ett bra förvärv och som jag sagt hela tiden här så tycker jag att med normala elitseriemålvakter och elitserietränare hade detta lag varit i slutspel. det är därför jag ger underbetyg åt målvakterna och tränarna.
Användarvisningsbild
andreaa-s

Inlägg av andreaa-s »

ca 50 poäng kvar att spela om. Gå och lägg er ni som menar att det är kört till ett sluspel när det är 4 poäng till en slutspels plats.
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF 4 EVER skrev:========) Daniel
Hoppas dock att du köper säsongsbiljett även nästa år oavsett ES eller AS.
...och vad i hela helvetet har den frågan med något överhuvudtaget att göra? Fortsätter på den inslagna vägen...Så, hur lång tid tar det för dig att borsta tänderna på söndagsmornar under jämna veckor?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Alltid detta gnäll på Linkan. Han kommer att göra 50 poäng den här säsongen också.
Sjunger avgå Johnny...
Skriv svar