Mikael Ahlén är en av mina större DIF favoriter, efter DIFTVs intervju med honom efter matchen! Vilken jävla kille, synd att inte alla har en sådan inställning som honom...
Lite av det som sades i intervjun:
Reporter: Vad hände mellan dig och Lee Goren i tredje perioden, ni kastade handskarna samtidigt och verkade vara rätt så överens.
Ahlén: Jag försökte få igång laget lite, var kanske lite sent men bättre sent än aldrig.
Reporter: Varför just Lee Goren?
Ahlén: Ska man fightas mot någon är det lika bra att ta den största, så man kan lära sig något av det och han är ju kanadensare, så jag visste att han skulle säga ja, så det var bara att fråga.
Reporter: Lärde du dig nåt av det då?
Ahlén: Ja, jag får hålla upp huvudet lite bättre nästa gång, så vi får ta en rematch nästa match istället.
Fortsätt så Ahlén! Spelare med samma inställning som dig behöver vi alla dagar i veckan, speciellt just nu!
Färjestads BK - Djurgårdens IF, 28/12 2008
Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 28/12 2008
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
DIF:s två största problem den här säsongen. Der första är att målvakterna inte håller. Riddarn har tagit ett steg tillbaka i utvecklingen sen förra säsongen, kanske blev trycket på honom för stort när han blev förstamålis? Kanske klarade han inte av pressen?
Wesslau har varit OK ett par matcher men är ojämn. Både Wesslau och Riddarn släpper oftast in minst ett billigt mål per match och på det sättet vinner man inga matcher. Problemet för oss är de målvakter vi har inte "vinner" några matcher åt oss den här säsongen som Daniel Larsson gjorde förra säsongen.
Jag säger som nån annan sa, prova Mark in Da Park. Det kan i vart fall inte gå sämre och han har tydligen varit OK i Almtuna.
Vårt att andra stora problem är att vi inte har några bra målskyttar. Mot FBK idag skapar vi ändå en hel del chanser men ingen sätter dem. Tim Eriksson visar ruskigt dåligt målsinne när han passar fast han har öppet mål. Ölvestad har aldrig varit nån stor målskytt men i år sitter verkligen ingenting. Figren och Holmqvist som värvades som målskyttar gör aldrig mål. Danielsson som satte en del kassar förra säsongen verkar ha tappat allt. Har inget självförtroende.
Om vi nu reder ut den här säsongen och klarar oss kvar i elitserien så måste en ny förstemålvakt köpas för Wessalu och Riddarn håller inte som förstemålvakter i Elitserien. DIF måste också köpa ett par målskyttar. Vet att det är en utopi utifrån DIF:s ekonomiska läge men det vore riktigt bra om Mackan och Nisse som tydligen inte trivs så bra i RYssland kom hem. Även Daniel Tjärnqvist vore bra att få hem men tror tyvärr att DIF inte kommer att kunna matcha andra klubbar lönemässigt.
Wesslau har varit OK ett par matcher men är ojämn. Både Wesslau och Riddarn släpper oftast in minst ett billigt mål per match och på det sättet vinner man inga matcher. Problemet för oss är de målvakter vi har inte "vinner" några matcher åt oss den här säsongen som Daniel Larsson gjorde förra säsongen.
Jag säger som nån annan sa, prova Mark in Da Park. Det kan i vart fall inte gå sämre och han har tydligen varit OK i Almtuna.
Vårt att andra stora problem är att vi inte har några bra målskyttar. Mot FBK idag skapar vi ändå en hel del chanser men ingen sätter dem. Tim Eriksson visar ruskigt dåligt målsinne när han passar fast han har öppet mål. Ölvestad har aldrig varit nån stor målskytt men i år sitter verkligen ingenting. Figren och Holmqvist som värvades som målskyttar gör aldrig mål. Danielsson som satte en del kassar förra säsongen verkar ha tappat allt. Har inget självförtroende.
Om vi nu reder ut den här säsongen och klarar oss kvar i elitserien så måste en ny förstemålvakt köpas för Wessalu och Riddarn håller inte som förstemålvakter i Elitserien. DIF måste också köpa ett par målskyttar. Vet att det är en utopi utifrån DIF:s ekonomiska läge men det vore riktigt bra om Mackan och Nisse som tydligen inte trivs så bra i RYssland kom hem. Även Daniel Tjärnqvist vore bra att få hem men tror tyvärr att DIF inte kommer att kunna matcha andra klubbar lönemässigt.
-
Det är klart du har rätt men sättet vi alltid förlorar på känns surt. Att vi inte tar poäng mot Fbk är absolut inte konstigt men att bara ge bönderna 3-4 kassar känns jävligt illa.Mans91 skrev:Men helvete ! vilka räknar med att vi ska ta poäng mot färjestad borta. vi hade inte förlorat på 4 matcher innan dag, och nu när vi förlorar börjar alla klaga som fan igen...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Här kommer min sena sammanfattning från denna match. Jag var på plats och kan säga att jag tycker att kaffeklacken är den mest pinsamma klack i hela elitserien tillsammans med plastklubbens.Dessutom så har Karlstad ännu bondigare musik än vad de har i Linköping, och kaffesumparna gillar det. Seriöst! Fågeldansen, Mora Träsk och en låt där klacken stämmer upp i ett "hey". Jag stod i höjd på ståplatsen med en av de allra värsta dessutom. En gubbe som hade mer hår i öronen och näsan än vad Zakk Wylde har på hela huvudet.
Sen mitt under slagsmålet mellan Ahlén och Goren så kastar ett pubisgäng med tuddgummi under överläpen mynt på oss. Jag svarar med några väl valda gester liksom många andra på DIF-läktaren och ordningsvakterna säger till oss att det inte är någonting. Hade detta hänt i Hovet i omvänd ordning så hade löpsedlarna varit: "Mordförsök på Färjestadssupportrar", "Här skämmer Djurgårdarna ut sig igen" eller "Skandal på Hovet - som vanligt". Pinsamt var ordet.
Förövrigt så sög matchen(bortsett från tredje perioden) och jag vill ha bort Niklas Andersson ögona böj. Bremberg måste skärpa sig liksom Otto(i avsluten). Skärpning till imorgon.
Sen mitt under slagsmålet mellan Ahlén och Goren så kastar ett pubisgäng med tuddgummi under överläpen mynt på oss. Jag svarar med några väl valda gester liksom många andra på DIF-läktaren och ordningsvakterna säger till oss att det inte är någonting. Hade detta hänt i Hovet i omvänd ordning så hade löpsedlarna varit: "Mordförsök på Färjestadssupportrar", "Här skämmer Djurgårdarna ut sig igen" eller "Skandal på Hovet - som vanligt". Pinsamt var ordet.
Förövrigt så sög matchen(bortsett från tredje perioden) och jag vill ha bort Niklas Andersson ögona böj. Bremberg måste skärpa sig liksom Otto(i avsluten). Skärpning till imorgon.
100% DJURGÅRDSJ***L