Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!
Re: Djurgårdens IF - Rögle, 26/12 2008 - Storsatsningen, del 1!
Hylliningen av super Bo var underbar..
sthlm_dif skrev:Klacken 3/5?eliaus skrev:Tifo= 2/5!
Klacken=3/5!
Publiksiffran=4/5!
Röglesupportrarna=2/5!
Super Bo=5/5
Spelarna=4/5
Wesslau 5/5(Jag tyckte att han var grym:))
Allt sammanlagt får 4/5;)
Här har vi en person som inte var på Hovet denna eftermiddag.
Sen angående tifot... Du förstod förmodligen inte syftet med tifot, för om du hade gjort det hade du minst gett tifot 4/5...
Var jag inte där? xD Jag var där 50 minuter innan matchstart och stannade 10 minuter efter slutsignal! Vad var syftet med tifot dåe?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Syftet med tifot var att hylla Bosse Andersson... Något som han absolut är värd efter alla sina år i Djurgården.eliaus skrev:Var jag inte där? xD Jag var där 50 minuter innan matchstart och stannade 10 minuter efter slutsignal! Vad var syftet med tifot dåe?
Och om du nu var där, som du påstår... Då undrar jag vad du förväntar dig av en svensk ishockeyklack. Vi skapade en så hög volym inne på arenan, som ingen annan svensk ishockeyklack har kapacitet till.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Såklart han var värd det men det var ändå inge snyggt:S, klacken var tyst flera ggr under matchen, men höll en bra nivå när vi vände. Jag vet att vi kan bättre än så här och den var inte alla som sjöng så därför gav ja inte klacken 5/5!
eliaus, jag håller med dig till 100%, klacken skulle kunna mycket bättre. Dock var det grym stämning vid T.montens järnkaminer/johanssons.
Den kvinnliga publikvärden som stod nedanför trappen vid A10 blev angripen med stryptag, det är VÅLD!!!zkcaml skrev:Personligen så anser jag att hela incidenten är kraftigt uppförstorad och det största felet var att man valde att bjuda ut dessa personer inne på hovet istället för utanför. För faktum är att någon Djurgårdare inte använde något våld alls, förutom några som slet sig förbi den ena kvinnliga publikvärden.
Jävla idioter är vad det är frågan om, vill inte se skiten igen. Hoppas DIF Hockey tar och identifierar varenda en och portar de på livstid. Att det inte står ett ord om det i matchrapporten eller att DIF Hockey går ut med ett avståndstagande tycker jag är svagt. Att publikvärdar/klack släpper in personerna i klacken igen är också jävligt svagt!!!
Grymt besviken efter den här uppvisningen ikväll, hoppas slippa se dylikt mot HV71.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Tack!, Och jag håller med dej! Det var himmelsk stämning när vi vände me Montens/Johanssons järnkaminer!narren skrev:eliaus, jag håller med dig till 100%, klacken skulle kunna mycket bättre. Dock var det grym stämning vid T.montens järnkaminer/johanssons.
När var du senast på en match då Djurgårds-klacken sjöng 60 minuter i sträck utan några uppehåll?eliaus skrev:Såklart han var värd det men det var ändå inge snyggt:S, klacken var tyst flera ggr under matchen, men höll en bra nivå när vi vände. Jag vet att vi kan bättre än så här och den var inte alla som sjöng så därför gav ja inte klacken 5/5!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det är klart att man tar uppehåll men nu var den några perioder som var 1-2 minuter långa.... Det e bara att inse! Klacken var inet Fantastisk ikväll... Thats it
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grymt härligt stämning stundtals men flertalet gubbar och tonårstjejer står knäpptysta och vissa sitter till och med ner. Detta måste förhindras då stämningen blir så drabbad. Tystad är smittande och sprider sig snabbt. Hellre några hundra färre i klacken än en klack där det sitter tyst folk lite hipp som happ.
Läktarbråken tänker jag inte ens ägna en tanke åt. Jag tycker bara att det är uppförstorat i media. Se rubrikerna i bajenbladet och expressen så får ni se.
Matchen var helt okej bortsett från att vi som vanligt backar oroväckande långt bak i banan i tredje bara för att vi leder. Bäst på isen var Printz(åter igen), Ragge, Wesslau, Falken och Linkan. Sämst var nog ingen. Ingen var utstickande dålig.
En av kvällens höjdpunkter var nog ändå Printz propp på tomatskaftet Jönsson.
Läktarbråken tänker jag inte ens ägna en tanke åt. Jag tycker bara att det är uppförstorat i media. Se rubrikerna i bajenbladet och expressen så får ni se.
Matchen var helt okej bortsett från att vi som vanligt backar oroväckande långt bak i banan i tredje bara för att vi leder. Bäst på isen var Printz(åter igen), Ragge, Wesslau, Falken och Linkan. Sämst var nog ingen. Ingen var utstickande dålig.
En av kvällens höjdpunkter var nog ändå Printz propp på tomatskaftet Jönsson.
100% DJURGÅRDSJ***L
Håller med fullständigt om att det är förjävligt. Men tycker du det är svagt av vanliga supportrar (många i tonåren) att inte vilja bli rejält misshandlade för en sån här faktiskt inte jättestor händelse? Vad gjorde du själv?KRNI skrev:Den kvinnliga publikvärden som stod nedanför trappen vid A10 blev angripen med stryptag, det är VÅLD!!!zkcaml skrev:Personligen så anser jag att hela incidenten är kraftigt uppförstorad och det största felet var att man valde att bjuda ut dessa personer inne på hovet istället för utanför. För faktum är att någon Djurgårdare inte använde något våld alls, förutom några som slet sig förbi den ena kvinnliga publikvärden.
Jävla idioter är vad det är frågan om, vill inte se skiten igen. Hoppas DIF Hockey tar och identifierar varenda en och portar de på livstid. Att det inte står ett ord om det i matchrapporten eller att DIF Hockey går ut med ett avståndstagande tycker jag är svagt. Att publikvärdar/klack släpper in personerna i klacken igen är också jävligt svagt!!!
Grymt besviken efter den här uppvisningen ikväll, hoppas slippa se dylikt mot HV71.
Tänker väl främst på publikvärdarna, men klacken kunde kanske backat bort från bråkmakarna eller pekat ut de för publikvärdarna. Själv satt jag en bra bit upp på A10, mitt i raden och hade ingen möjlighet, men jag kan lova att sittplatspubliken buade ut dessa lallare ordentligt när de passerade på väg mot klacken igen!Norjo skrev:Håller med fullständigt om att det är förjävligt. Men tycker du det är svagt av vanliga supportrar (många i tonåren) att inte vilja bli rejält misshandlade för en sån här faktiskt inte jättestor händelse? Vad gjorde du själv?
Det hände kanske 2 gånger att det var 1-2 minuter långa uppehåll, en gång i början av andra perioden och en gång i början av tredje, för att alla hade inte hunnit inta sina platser.eliaus skrev:Det är klart att man tar uppehåll men nu var den några perioder som var 1-2 minuter långa.... Det e bara att inse! Klacken var inet Fantastisk ikväll... Thats it
Vi två har helt enkelt två olika åsikter angående detta... Så jag tänker inte diskutera detta något mer...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Mycket ilska ikväll, men matchen då, jo det började jämnt, sen slumpmål av Rögle som kom till vare slarv av Ölvestad i mittzon och Falk är det väl som väljer att slänga sig, ajaj. Bra uppryckning därefter, med Anger, Ragnarsson och Bremberg, skönt att han sätter ett friläge igen förresten!! Sen Printz tackling som någon annan uppmärksammade också, snyggt!
Klack/publik gjorde ett bra jobb, fin avtackning av Bosse. Bra drag ibörjan av första, sen T Monténs / Johanssons Järnkaminer, fan vilket bra tryck! Ser verkligen fram emot stämningen mot HV71, tror det blir grymt!! Tack för ikväll ni riktiga djurgårdare!!
Klack/publik gjorde ett bra jobb, fin avtackning av Bosse. Bra drag ibörjan av första, sen T Monténs / Johanssons Järnkaminer, fan vilket bra tryck! Ser verkligen fram emot stämningen mot HV71, tror det blir grymt!! Tack för ikväll ni riktiga djurgårdare!!

Inte direkt vad Djurgården behöver.
publikstöd behövs, men tyvärr inte de efterföljande böter förbundet kommer att dela ut efter denna incident...
Var för inte så länge sedan och såg en NY Rangersmatch i Madison Squere Garden.
18 200 på läktarn, inte tillstymmelse till våldstendenser och tvärtemot vad de flesta säger så var det ordentligt drag på läktarna, då det hejas från alla håll på läktarna och inte bara där klackarna står som i Sverige (och fotbollseuropa).
Att inte Djurgården gått ut officiellt och tagit avstånd ifrån detta och förklarat vad man i fortsättningen skall göra i form av ombyggnationer av Hovet, avstägningar av supportrar mm, kan bara tolkas som att Djurgården nu har valt att inte "normala" hockeyintresserade samt de med yngre Djurgårdare i sällskapet skall gå på matcherna i framtiden.
Matcherna är numera till för dem som är uppväxta utan "taggarna" på Legot de lekte med som små (mindre...), bokstavskombinationer som börjar på ADH... samt andra mindre begåvade som inte insett att boxning är en egen idrott som utövas på andra tider än då det är Djurgårdsmatch.
Lev gärna farligt och tufft, boxas i grusgropar i Grödinge, Hitta på svensk text ifrån en grekiskfotbollsklubbs supportrars ramsor som du snappat upp på youtube, Bär gärna casual kläder,
Slicka gärna på sittringen på T-centralens toalett för att visa att du pallar en rejäl dos bakterier och är nära odödlig... Ta värvning i främlingslegionen, gör vad som helst för att få lite spänning i ditt trista liv,
Men ge faan i att bete dig så att det skadar Djurgården
Basta
publikstöd behövs, men tyvärr inte de efterföljande böter förbundet kommer att dela ut efter denna incident...
Var för inte så länge sedan och såg en NY Rangersmatch i Madison Squere Garden.
18 200 på läktarn, inte tillstymmelse till våldstendenser och tvärtemot vad de flesta säger så var det ordentligt drag på läktarna, då det hejas från alla håll på läktarna och inte bara där klackarna står som i Sverige (och fotbollseuropa).
Att inte Djurgården gått ut officiellt och tagit avstånd ifrån detta och förklarat vad man i fortsättningen skall göra i form av ombyggnationer av Hovet, avstägningar av supportrar mm, kan bara tolkas som att Djurgården nu har valt att inte "normala" hockeyintresserade samt de med yngre Djurgårdare i sällskapet skall gå på matcherna i framtiden.
Matcherna är numera till för dem som är uppväxta utan "taggarna" på Legot de lekte med som små (mindre...), bokstavskombinationer som börjar på ADH... samt andra mindre begåvade som inte insett att boxning är en egen idrott som utövas på andra tider än då det är Djurgårdsmatch.
Lev gärna farligt och tufft, boxas i grusgropar i Grödinge, Hitta på svensk text ifrån en grekiskfotbollsklubbs supportrars ramsor som du snappat upp på youtube, Bär gärna casual kläder,
Slicka gärna på sittringen på T-centralens toalett för att visa att du pallar en rejäl dos bakterier och är nära odödlig... Ta värvning i främlingslegionen, gör vad som helst för att få lite spänning i ditt trista liv,
Men ge faan i att bete dig så att det skadar Djurgården
Basta