Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008
Ett steg i rätt riktning, hoppas det fortsätter så här...
Antar att det förjävliga vädret hade mycket att göra med dagens publiksiffra, även fast den inte varit så mycket högre annars
Antar att det förjävliga vädret hade mycket att göra med dagens publiksiffra, även fast den inte varit så mycket högre annars
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Idag mina vänner fick vi se något som vi inte sett så mycket av på senaste tiden. Nämligen jävla vilja och VILKEN kämparglöd!!!!!
Fortsätter grabbarna så här så är vi snart uppe på slutspelsplats. Detta borde tändt grabbarna enormt nu när vi vann ikväll.
Så nu vill jag se en ytterligare en seger nästa match!!!
Heja Djurgårn, fy fan vilken bra dag jag har haft på jobbet idag!!!
Fortsätter grabbarna så här så är vi snart uppe på slutspelsplats. Detta borde tändt grabbarna enormt nu när vi vann ikväll.
Så nu vill jag se en ytterligare en seger nästa match!!!
Heja Djurgårn, fy fan vilken bra dag jag har haft på jobbet idag!!!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Visst är A. Holmqvist bättre än Schneider i en rak jämförelse men att påstå att Schneider är dålig är ju befängt. Har ännu inte sett några konkreta argument för vad han gör som är dåligt.
Han gör visserligen inte så mycket poäng som de flesta trodde men han är heller inte första alternativet i pp sen Holmqvist anlände. Han är grymt skridskostark och skicklig med klubban. Han löser trängda situationer väldigt snyggt med sin fina teknik. Det syns att han lirat på mindre rinkar. Det var också på dessa vitsord han kom till DIF så han är verkligen ingen missräkning, vi har fått vad man kan förvänta sig!
Han gör visserligen inte så mycket poäng som de flesta trodde men han är heller inte första alternativet i pp sen Holmqvist anlände. Han är grymt skridskostark och skicklig med klubban. Han löser trängda situationer väldigt snyggt med sin fina teknik. Det syns att han lirat på mindre rinkar. Det var också på dessa vitsord han kom till DIF så han är verkligen ingen missräkning, vi har fått vad man kan förvänta sig!
Blue Brigade Sthlm
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visst, jag har ju själv gnällt på honom för att han drar på sig sina dumma utvisningar. Men han kommer mer med i spelet nuförtiden. Skapar chanser med sitt slit och han smäller på i bättre lägen nu. Med lite flyt hade han iaf kunnat gjort 2 kassar. Men sluta haka och slå det håller jag med om.Lee Harvey Oswald skrev:Härligt vet jag inte, men visst känner man igen honomJockmaniac skrev: Härligt att känna igen Ölvestad
Karln fortsätter att dra på sig helt vansinnigt korkade hakningsutvisningar.
Har man ett C på tröjan ska man väl föregå med gått exempel?
I dagsläget raserar Ölvestad mer än han bygger upp
100% DJURGÅRDSJ***L
En tanke till funktionären i sekritariatet kanske vi ska ha också, inte så kul att få en puck i skallen, men klart man tar en för djurgårn!!

"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
det missade jag...vem fick äran att få vinnarpucken i skallen???KRNI skrev:En tanke till funktionären i sekritariatet kanske vi ska ha också, inte så kul att få en puck i skallen, men klart man tar en för djurgårn!!
Och vart linjemannen hittade touchen på den pucken har jag ingen aning om...KRNI skrev:En tanke till funktionären i sekritariatet kanske vi ska ha också, inte så kul att få en puck i skallen, men klart man tar en för djurgårn!!![]()
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
spiik skrev:Visst är A. Holmqvist bättre än Schneider i en rak jämförelse men att påstå att Schneider är dålig är ju befängt. Har ännu inte sett några konkreta argument för vad han gör som är dåligt.
Dålig är inte Schneider, men han spelar inte på den nivå som en spelare bör göra som är här på artistkontrakt.
Jag fattar inte hur folk här inne kan svänga så snabbt. För en match sen var det stora sågen och nu pratas det om att börja klättra i tabellen och lätt klara slutspelsplats.
Vi har vunnit EN match. Timrå var dåliga. Djurgården ruskigt ineffektiva. Krävs det 40 skott för att vi ska vinna så blir det jäävligt tufft. Frågar ni mig så är vi fortfarande inte ute ur svackan som vi har haft jag vet inte hur länge (hela säsongen?). Det krävs några vinster de närmsta matcherna för att ändra på det.
Desssutom har vi en match mer spelad...
Wikegård var inte heller särskilt imponerad.
Vi har vunnit EN match. Timrå var dåliga. Djurgården ruskigt ineffektiva. Krävs det 40 skott för att vi ska vinna så blir det jäävligt tufft. Frågar ni mig så är vi fortfarande inte ute ur svackan som vi har haft jag vet inte hur länge (hela säsongen?). Det krävs några vinster de närmsta matcherna för att ändra på det.
i
Vem har gjort det? Jag kan inte se någon (förutom ett ironiskt inlägg) som gör det, efter en kortare skumläsning. Folk är jävligt glada över att DIF äntligen tog en seger, är man inte det som supporter så måste något vara fel.isolerad skrev:Jag fattar inte hur folk här inne kan svänga så snabbt. För en match sen var det stora sågen och nu pratas det om att börja klättra i tabellen och lätt klara slutspelsplats.
Jag är inte särskilt imponerad av Wikegård!isolerad skrev:Jag fattar inte hur folk här inne kan svänga så snabbt. För en match sen var det stora sågen och nu pratas det om att börja klättra i tabellen och lätt klara slutspelsplats.
- Lee Harvey Oswald
Delvis sant, DIF är inte ens i närheten av att vara ur krisen ännu.isolerad skrev:Jag fattar inte hur folk här inne kan svänga så snabbt. För en match sen var det stora sågen och nu pratas det om att börja klättra i tabellen och lätt klara slutspelsplats.
Men in det 2 första perioderna mot Rögle & i 60min mot Timrå visar DIF upp en bestämdhet & ett så stort engagemang att det omöjligt kan fortsätta staplas 0-poängare på hög.
Poängen bara måste komma om man kan hålla i detta, det är väl kanske mer det som folk ser.
Men visst, ska vi få till några vinstsviter på 4-5 matcher så MÅSTE effektiviteten upp inte bara ett snäpp utan en hel division
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det här med publiksiffran.. Det är väl bara andra matchen siffran dippar nedåt? Blir det dåligt nästa också kan man väl börja snacka.
Fortfarande glad om vi slipper kvalserien... Men ett jävla kliv framåt, skönt att dom visar hjärta. Fortsätter vi såhär kan vi nog klara oss kvar, slutspel blir nog svårt då vi har höstlöven i mål och ingen som kan göra mål framåt.
Glad apa.
Glad apa.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är väl för fan ingen som sagt att vi är ur "krisen"? Vi alla behövde dock en liten framgång mitt i all misär, och som Lee Harvey säger ovan så har 5 av de 6 senaste perioderna visat på ett bra mycket bättre spel än vad vi vant oss med senaste tiden.
Sen om dessa uppgifter stämmer skiter jag på mig av glädje:
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... qvist-kvar
Låter ju dock "något" flummigt med hans lön, om jag var i Andreas situation skulle jag vilja ha jävligt klart dokumenterat vad man kommer tjäna varje månad. I den situation som vår förening befinner sig i ekonomiskt så låter det Tommy säger något kryptiskt.
Sen om dessa uppgifter stämmer skiter jag på mig av glädje:
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... qvist-kvar
Låter ju dock "något" flummigt med hans lön, om jag var i Andreas situation skulle jag vilja ha jävligt klart dokumenterat vad man kommer tjäna varje månad. I den situation som vår förening befinner sig i ekonomiskt så låter det Tommy säger något kryptiskt.