Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008
Herregud, skojar ni med mig eller? Ska vi vända laget ryggen nu när det går tungt? Det är då vi ska stå starkare än någonsin, det är då vi behövs. Lägg ner snacket om bojkotter i en period osv. Det kommer inte förbättra någonting.
Förra säsongen var det tre tränare i DJURGÅRDEN,
Särkijärvi var huvudtränare, sedan var Johansson andratränare och Montén tredje så som jag ser det!
Det kanske vart ett för stort kliv för Montén att gå från tredje till "första".
Styrelsen kanske skulle satsa på att hitta en huvudtränare och ha Johansson som andra och Montén som tredje i år igen!
Särkijärvi var huvudtränare, sedan var Johansson andratränare och Montén tredje så som jag ser det!
Det kanske vart ett för stort kliv för Montén att gå från tredje till "första".
Styrelsen kanske skulle satsa på att hitta en huvudtränare och ha Johansson som andra och Montén som tredje i år igen!
Hej
Satt själv på läktaren i Ängelholm och följde matchen. Måste säga att Djurgården hade bra flyt de 2 första perioderna men sedan kom Rögle tillbaka och gjorde en riktigt bra sista period
och vände till Rögle-seger. Tror inte det hjälper att hela tiden ta fram argumentet att tränarna ska avgå. Kollektivet måste jobba tillsammans och ni som suppotrar ska stötta så kommer det säkert att lösa sig i framtiden.
Sedan måste jag tillägga att ett antal sk suppotrar från olika lag och städer(Stockholm.Ängelholm,Köpenhamn,Helsingborg)ställde till regäla slagmål inne i centrala Ängelholm timmarna innan matchstart. Tur att det bara var där och inte vid hallen. Vi har varit förskonade från detta under en längre tid i Ängelholm. Vad vinner man på att ställa till alla dessa slagsmål. Man skrämmer bara bort folk från arenorna. Se http://www.hd.se
Djurgården lycka till i framtiden både på och utanför plan.
Hans
Satt själv på läktaren i Ängelholm och följde matchen. Måste säga att Djurgården hade bra flyt de 2 första perioderna men sedan kom Rögle tillbaka och gjorde en riktigt bra sista period
och vände till Rögle-seger. Tror inte det hjälper att hela tiden ta fram argumentet att tränarna ska avgå. Kollektivet måste jobba tillsammans och ni som suppotrar ska stötta så kommer det säkert att lösa sig i framtiden.
Sedan måste jag tillägga att ett antal sk suppotrar från olika lag och städer(Stockholm.Ängelholm,Köpenhamn,Helsingborg)ställde till regäla slagmål inne i centrala Ängelholm timmarna innan matchstart. Tur att det bara var där och inte vid hallen. Vi har varit förskonade från detta under en längre tid i Ängelholm. Vad vinner man på att ställa till alla dessa slagsmål. Man skrämmer bara bort folk från arenorna. Se http://www.hd.se
Djurgården lycka till i framtiden både på och utanför plan.
Hans
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Antagligen det inlägg som fått mig att skämmas mest som Djurgårdare någonsin. Och som du själv skriver "Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå." Vad tror du att du skulle åstadkomma med en sådan aktion? Få spelare och ledare att känna att dom verkligen är ensamma?season skrev:Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå.
Kan vi (400 säsongare och övriga) bara tömma klacken en period nästa match. Denna förnedring på hemmaplan måste få ett slut. T.ex. Järnkaminerna bjuder på bärs i baren en period så får Montén klara sig själv ett tag.
(och sen kommer en mer än någonsin taggad klack in såklart....)
Sju sorters apa!

- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ni som snackar om banderoller och bojkottningar - Håll käften!
Visst Tomas kanske inte är rätt man, men inte fan hjälper det med massa småungar som protesterar.
Vi är Djurgårdshjältar, inte gnagare. Tillsammans vänder vi detta!
Visst Tomas kanske inte är rätt man, men inte fan hjälper det med massa småungar som protesterar.
Vi är Djurgårdshjältar, inte gnagare. Tillsammans vänder vi detta!
Sjunger avgå Johnny...
Om man nu vill visa sitt missnöje tycker nog jag att bojkotta en period skulle kunna få ett ganska bra genomslag. Framför allt om klacken sedan tar i ut av bara den i övriga två. Då sänder det signaler både till spelare och ledning att vi gör vårt bästa då förväntar vi oss samma sak tillbaka. Dessutom är denna form av protest betydligt mer talande och givande än att gasta ur sig krav om avgångar hit och dit. Protester med lite tankeverksamhet inblandat blir 99/100 mycket mer verkningsfulla jämfört med att bara bröla ut sitt missnöje...
Jag håller inte med. Liknande kampanjer skulle kunna fungera mot särskilda beslut som föreningen tagit, exempelvis arenafrågor, någonting som rör läktarmiljön, eller speciella fall där klubben stänger av en spelare. I en rejäl svacka som denna tror jag att det snarare skulle stjälpa laget, då de redan mycket väl vet hur dåligt det just nu går.Kall-El skrev:Om man nu vill visa sitt missnöje tycker nog jag att bojkotta en period skulle kunna få ett ganska bra genomslag. Framför allt om klacken sedan tar i ut av bara den i övriga två. Då sänder det signaler både till spelare och ledning att vi gör vårt bästa då förväntar vi oss samma sak tillbaka. Dessutom är denna form av protest betydligt mer talande och givande än att gasta ur sig krav om avgångar hit och dit. Protester med lite tankeverksamhet inblandat blir 99/100 mycket mer verkningsfulla jämfört med att bara bröla ut sitt missnöje...
Däremot håller jag med om att det inte leder någonstans att bröla ut sitt missnöje, det är något som medgångssupportrar gör.
Ansvaret för den situation som klubben har hamnat i ligger helt och fullt på styrelsen och de i klubbledningen som ska ge de sportsligt ansvariga förutsättningar för att skapa ett slagkraftigt lag.
Med 2 miljoner människor och 10-tusentals företag i närområdet ska det inte vara omöjligt att skapa förutsättningar för ett slagkraftigt elitserielag trots att man inte äger sin arena och att många håller på bajen eller aik. Vi måste ifrågasätta dessa argument. På en så stor marknad som Stockholmsområdet måste det trots ovanstående finnas alla förutsättningar för att skapa ett riktigt starkt elitserielag.
Det måste bli slut på tycka synd om oss själva inställningen hos klubbledningen. Jag säger som Thomas Johansson, nu är det accepterat att DIF ligger i botten, det är otroligt farligt och kommer inte hålla i längden.
Med 2 miljoner människor och 10-tusentals företag i närområdet ska det inte vara omöjligt att skapa förutsättningar för ett slagkraftigt elitserielag trots att man inte äger sin arena och att många håller på bajen eller aik. Vi måste ifrågasätta dessa argument. På en så stor marknad som Stockholmsområdet måste det trots ovanstående finnas alla förutsättningar för att skapa ett riktigt starkt elitserielag.
Det måste bli slut på tycka synd om oss själva inställningen hos klubbledningen. Jag säger som Thomas Johansson, nu är det accepterat att DIF ligger i botten, det är otroligt farligt och kommer inte hålla i längden.
Den här matchen var inte specielt svår analyserad den förlorades på utvisningsbänken
Sen kan jag bara konstatera att dommaren hade DIF-ögat på sig och det är inte frågan om undanflyckter utan så blir det bara i bland. även dommare kan göra en mindre bra match.
El-Kalle och Emil Svedlander
"Självmål för jag vet inte vilken gång denna säsong samt en ovilja att åka skridksor vilket inte bara ledde fram till egna utvisningar utan även till att andra spelare tvingades ta till utvisningar för att täcka upp hans misstag. Att han dessutom skulle haft ytterligare en i samband med Rögles 1-1 säger det mesta. Å andra sidan torskade vi inte matchen pga av Printz, den torskades på bedrövlig inställning samt ovilja att åka skridskor. Rögle vann rättvist och de gjorde det på inställning".
Till Kalle-EL och Lill Emil Svedlander undrar jag bara om ni vill förklara lite närmare
1 hur man duckar för ett slagskott på skidskon.
2 Vilken del av matchen åkte Printz ut för hans ovilja att åka skridskor.
3 Andra spelare SKALL väl täcka upp när man lämnar sin posotion eller....
4 Om vi nu inte torskade pga Printz varför detta omnämnade.
5 inte ett ord om Falk, Timmy, Otto det måste betyda att deras insatts var OK,
men det var just då matchen vände...
Var nu för fan lite sakliga om ni ska gå till personangrepp.
Nä jag tycker i dett mörker att Printz en av de få visade lite attetyd och jävlar i namma.
och alla som går i klich en spelare som Abott är ok, får man dessutom med sig samma man på utvisningen så är ingen skada skedd.
Så det ända jag är överens med dig är att vi inte torskade pga Printz.
Snart är det ny match och då jäv.......
Sen kan jag bara konstatera att dommaren hade DIF-ögat på sig och det är inte frågan om undanflyckter utan så blir det bara i bland. även dommare kan göra en mindre bra match.
El-Kalle och Emil Svedlander
"Självmål för jag vet inte vilken gång denna säsong samt en ovilja att åka skridksor vilket inte bara ledde fram till egna utvisningar utan även till att andra spelare tvingades ta till utvisningar för att täcka upp hans misstag. Att han dessutom skulle haft ytterligare en i samband med Rögles 1-1 säger det mesta. Å andra sidan torskade vi inte matchen pga av Printz, den torskades på bedrövlig inställning samt ovilja att åka skridskor. Rögle vann rättvist och de gjorde det på inställning".
Till Kalle-EL och Lill Emil Svedlander undrar jag bara om ni vill förklara lite närmare
1 hur man duckar för ett slagskott på skidskon.
2 Vilken del av matchen åkte Printz ut för hans ovilja att åka skridskor.
3 Andra spelare SKALL väl täcka upp när man lämnar sin posotion eller....
4 Om vi nu inte torskade pga Printz varför detta omnämnade.
5 inte ett ord om Falk, Timmy, Otto det måste betyda att deras insatts var OK,
men det var just då matchen vände...
Var nu för fan lite sakliga om ni ska gå till personangrepp.
Nä jag tycker i dett mörker att Printz en av de få visade lite attetyd och jävlar i namma.
och alla som går i klich en spelare som Abott är ok, får man dessutom med sig samma man på utvisningen så är ingen skada skedd.
Så det ända jag är överens med dig är att vi inte torskade pga Printz.
Snart är det ny match och då jäv.......
Senast redigerad av janne08 den 2008-11-23 10:27:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Emil Svelander
Printz gör två matchavgörande misstag. Ett självmål och en helt sjuk rusning på Röglespelare vilket föranledde utvisning och mål.
Detta är dessvärre ingen ovanlighet när det gäller Printz. Han gör en okej match i övrigt, men det håller inte att göra misstag likt dessa. Skulle han minimera dessa misstag skulle han vara en av våra bättre defensiva backar, men som det är nu så dyker de matchavgörande misstagen upp allt för ofta.
Detta är dessvärre ingen ovanlighet när det gäller Printz. Han gör en okej match i övrigt, men det håller inte att göra misstag likt dessa. Skulle han minimera dessa misstag skulle han vara en av våra bättre defensiva backar, men som det är nu så dyker de matchavgörande misstagen upp allt för ofta.
Sjunger avgå Johnny...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag tycker inte om det här förslaget alls. Främst för att vi då skulle härma Luleå som ju gjorde något liknande föregående säsong. Tycker inte att vi ska ta efter sådana lags aktioner.season skrev:Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå.
Kan vi (400 säsongare och övriga) bara tömma klacken en period nästa match. Denna förnedring på hemmaplan måste få ett slut. T.ex. Järnkaminerna bjuder på bärs i baren en period så får Montén klara sig själv ett tag.
(och sen kommer en mer än någonsin taggad klack in såklart....)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1908476.ab
Även om inte skälen är riktigt detsamma så känns det "bonnigt".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Styrelsen är indirekt ansvarig till allt elände som händer. Har skrivit det i en annan tråd. Det mest akuta är att få in en ny röst i båset. Därefter måste det till en ny handlingskraftig styrelse som kan få DIF på rätt köl igen.
Och en sak till och det gäller alla och då menar jag alla....
Lägg ner snacket om bojkott och annat skitsnack.
För mig är det glasklart vi är här för att vi är Djurgårdare och då ska vi oxå visa att vi är det,
Det finn ett kinesikt ordspråk som jag tycker passar in just nu....
" DET ÄR I MOTVIND OCH INTE MEDVIND SOM EN DRAKEN STIGER"
som sakt nu är det snart match igen och då jäv.......
Lägg ner snacket om bojkott och annat skitsnack.
För mig är det glasklart vi är här för att vi är Djurgårdare och då ska vi oxå visa att vi är det,
Det finn ett kinesikt ordspråk som jag tycker passar in just nu....
" DET ÄR I MOTVIND OCH INTE MEDVIND SOM EN DRAKEN STIGER"
som sakt nu är det snart match igen och då jäv.......
Senast redigerad av janne08 den 2008-11-23 12:28:59, redigerad totalt 1 gånger.
Vaddå banderoller och demonstrationer? Vi är väl inte aik!?
Vad hände med Djurgår'n tills jag dör, Vi ger aldrig upp Djurgår'n och Vi älskar er ändå?
Det är väl ialla fall ingen som förlorar med flit!
Jag är också otroligt frustrerad men inget blir bättre av att svika laget och tränarna.
Kom igen nu... Lite finare, lite bättre....
Vad hände med Djurgår'n tills jag dör, Vi ger aldrig upp Djurgår'n och Vi älskar er ändå?
Det är väl ialla fall ingen som förlorar med flit!
Jag är också otroligt frustrerad men inget blir bättre av att svika laget och tränarna.
Kom igen nu... Lite finare, lite bättre....
Självmål?? Det är spel 5/3 för Rögle när pucken styrs via Printz skridskor, att kalla det för självmål blir bara löjligt. När det var spel 4/4, då Falk & Ölvestad är ute vid sargen och tappar pucken hör vi ingenting om, men det var väl Printz fel det med..Emil Svelander skrev:Printz gör två matchavgörande misstag. Ett självmål och en helt sjuk rusning på Röglespelare vilket föranledde utvisning och mål.
Inte ett ord om Timmy och hans onödiga utvisningar men det var väl inte hans fel...
Det som är oroväckande är DIFs BP som inte alls fungerar det blir nästan mål varenda gång.
Edit; Jag ser att Janne08 har varit inne på detta i ett tidigare inlägg, bra där!