Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Du vet lika väl som jag Kall-El att DIF Hockey aldrig gör radikala förändringar under en säsong. Man tror blint på sitt första omdöme vilket kommer bli vårt fall. Nej, detta är upp till spelarna själva, något tränarbyte kan vi bara drömma om.

Hur fan ska vi klara oss i en ev. kvalserie? Malmö, Leksand, packet och allas favorit Mora?
Om vi byter plats med gnaget i en avgörande kvalseriematch tar jag mitt liv.
Säg den glädje som varar
Bigge

Inlägg av Bigge »

Och så händer detta:

Ragnarsson skadad?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3802519.ab

.
There is no I in TEAM!!!!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Säcken lyckades aldrig med DIF, men nu går det jäkligt bra för SAIK. Vilka här inne tycker SAIK borde ligga före DIF på pappret?

Det är inte tränarna det är fel på, det är spelarna! Släng ut alla gamlingar så de flyger och ryker all världens väg (Nåja, nästan). Det känns som att de hindrar framfarten av unga spelare mer än vad de hjälper. Lär sig de yngre verkligen att ta ansvar på isen? Kanske är det därför juniorkedjan fungerat så bra, de har tvingats ta ansvar eftersom det inte finns någon annan som gör det åt dem när de är på isen.
i
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:Du vet lika väl som jag Kall-El att DIF Hockey aldrig gör radikala förändringar under en säsong. Man tror blint på sitt första omdöme vilket kommer bli vårt fall. Nej, detta är upp till spelarna själva, något tränarbyte kan vi bara drömma om.

Hur fan ska vi klara oss i en ev. kvalserie? Malmö, Leksand, packet och allas favorit Mora?
Om vi byter plats med gnaget i en avgörande kvalseriematch tar jag mitt liv.
Dagens DIF-gäng i en kvalserie skulle inte bli någon rolig historia alls. Det skulle antagligen sluta väldigt illa t o m.

Tyvärr brukar det inte göras förändringar under säsong vilket är synd. Enda gången jag kan minnas var väl när Boustedt eller var det Lillis(?) valde att kliva av frivilligt...
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Ända fram till kvalserien skall vi gååååååå..... Detta är dåligt. Riktigt jävla dåligt. Period 3 är bedrövlig, och stora delar av 2:a skall man ju inte prata om.

Känns fruktansvärt jobbigt när man efter 23 spelade matcher saknar all tänkbar struktur i laget. Man har ingen övergripande plan känns det som, alla flaxar iväg som yra hönor.

Att sen ett Hovet med över 7000 personer kan vara så förbannat tyst 99.9% av matchen är bedrövligt. Vad sysslar egentligen klacken med en dag som denna? Fullständigt knäpptyst när de som mest behövs, och väljer ofta helt fel sångval.

Nä usch & fy. Jag är inte bitter. Inte alls (......). Men vi har verkligen inte råd att förlora matcher som denna om vi vill undvika kvalserien... :|
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag saknar nästan ord för hur jävla förbannad och upprörd jag är just nu. Jag blir så illamående av att se den här cirkusen. Orkar inte ens gå in på enskild spelarkritik. Det här jävla laget förtjänar inte ens hälften av stödet som dom får. Helt chanslösa på hemmaplan ännu en gång. Ingen vilja, ingen tanke. Känns verkligen som att tränarna inte har någon som helst aning om varför det går dåligt heller. Kanske var det fyllehelgen i Skellefteå som satte sina spår... Loserstämpeln som Djurgården har skaffat sig de senaste åren kommer inte att gå att tvätta bort på väldigt många år.

Ser inte hur den här spiralen kan sluta på något annat sätt än i Allsvenskan. Och pengarna som läggs ut på att försöka få folk till matcherna med hjälp av snygga affischer och grejer... spara dessa till kommande konkursförhandlingar i samband med degraderingen...

Hade vi varit vilket annat lag som helst så hade man iaf kunnat hoppas på lite desperata krisåtgärder. Sådant är vi inte direkt bortskämda med här. Då ser man hellre att skeppet sjunker.

Idag var sista gången på väldigt länge som jag lade ut några pengar på överprissatta biljetter för att se ett gäng förlorare som inte ens bryr sig om hur matchen slutar. (Finns väldigt få undantag där.)
Senast redigerad av *Knirre den 2008-11-18 22:01:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

-daniel- skrev: Att sen ett Hovet med över 7000 personer kan vara så förbannat tyst 99.9% av matchen är bedrövligt. Vad sysslar egentligen klacken med en dag som denna? Fullständigt knäpptyst när de som mest behövs, och väljer ofta helt fel sångval.
1000 spänn på att du inte skulle bidra med nå bättre en match som denna. Kom och agera om du törs...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Grrr, jag börjar bli mer o mer irriterad....för F - N det är match killar. Nästintill fullsatt på hovet och laget spelar totalt utan hjärta. Det ser ängsligt o osäkert ut och bara ett fåtal i laget visar att man verkligen vill vinna.

Sen är det otroligt frustrerande att se tränarna småflina när vi ligger under med 0 - 3 och ingenting funkar i stort sett. Det måste bli nån som ryter till, snart går tåget och jag är orolig för att Djurgårn snart parkerar nedanför det nedersta sträcket.

FAN vi har ett bra lag på pappret men Montén - Johansson verkar inte få ut de yttersta utan det är bekvämt på allt för många håll o kanter, inräknat tränare och en handfull spelare.

Usch vad surt, vi ska bara slå Brynäs 9 ggr av 10. Nu är det dax att ta fram hårdhandskarna annars finns det snart inte bara ett lag i Sthlm...utan ett helt gäng med förortslag som vill dänga till Djugårn i en kvalserie...SKÄRPNING NU :cry:
Senast redigerad av Doyle den 2008-11-18 22:06:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Varför står inte Wesslau ikväll? Han känns väl rätt så mycket hetare än Ridderwall??

Det vore ju synd om vi kunde vinna några hemmamatcher detta år också. Vad är problemet? Är dom rädda för att det ska bli för mycket folk på läktarna? Publiken levererar i år som aldrig förr. Klacken är tillbaka med råge, men laget spelar som ett gäng kärringar och jag är riktigt orolig för tabellen samt att folk ska skita i att gå till hovet snart och se sitt lag bli förnedrat gång på gång.

Sen måste även jag hålla med folket här att tränarna måste bort nu. Denna match kändes liksom som droppen. Hur kan Ridderwall stå still i sin målgård från 18.00 - 19.20 i princip när vi är i deras zon hela tiden? Herrarna i båset känns inte som några som kommer få rätsida med laget i år trots att vi på pappret ser starkare ut än på länge.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dif rules skrev:
-daniel- skrev: Att sen ett Hovet med över 7000 personer kan vara så förbannat tyst 99.9% av matchen är bedrövligt. Vad sysslar egentligen klacken med en dag som denna? Fullständigt knäpptyst när de som mest behövs, och väljer ofta helt fel sångval.
1000 spänn på att du inte skulle bidra med nå bättre en match som denna. Kom och agera om du törs...
Oj jävlar va rädd jag blir. Skall du inte börja späda okvädningsord om min mamma också?

Några talande exempel på vad jag menar angående kritiken:
1) totalt knäpptyst stora delar av 2:a perioden.

2) Klacken väljer att sjunga SFGD när det återstår 1-2 minuter och vi jagar en kvittering. Behövs något som sätter FART på spelarna. SFGD är underbar, så klart, men den kan väl sjungas när vi är i ledning i slutet av en match. Bedrövligt irriterad på det.

3) Relativt stora delar av den, till antalet (nuförtiden) alltid imponerande klacken står 90% av tiden och mumlar utan att ge ifrån sig ett jävla knyst.

Idag var det verkligen inte bara bedrövligt på isen.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

-daniel- skrev:Oj jävlar va rädd jag blir. Skall du inte börja späda okvädningsord om min mamma också?

2) Klacken väljer att sjunga SFGD när det återstår 1-2 minuter och vi jagar en kvittering. Behövs något som sätter FART på spelarna. SFGD är underbar, så klart, men den kan väl sjungas när vi är i ledning i slutet av en match. Bedrövligt irriterad på det.

3) Relativt stora delar av den, till antalet (nuförtiden) alltid imponerande klacken står 90% av tiden och mumlar utan att ge ifrån sig ett jävla knyst.

Inget i det jag sa antydde på att du skulle börja grina, utan jag vill säga ifrån till folk som klagar och klagar, men inget gör. Jag klagar också, men jag försöker ju göra nåt åt saken, även om jag måste medge att det är rätt svårt liksom...

1) Ja, vi har en stor skara medgångare i Djurgårdsfamiljen, och på det sättet DIF agerar idag blir det väldigt svårt att få sång i struparna på vissa.
2) SFGD körs som vanligt i slutet mot matchen, inget mer att tillägga. Förstår din åsikt dock.
3) En iaktagelse som många också noterat. Finns väldigt lite vi kan göra åt saken, och när någon säger till så händer inte mycket.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Dingman skrev:Varför står inte Wesslau ikväll? Han känns väl rätt så mycket hetare än Ridderwall??

Det vore ju synd om vi kunde vinna några hemmamatcher detta år också. Vad är problemet? Är dom rädda för att det ska bli för mycket folk på läktarna? Publiken levererar i år som aldrig förr. Klacken är tillbaka med råge, men laget spelar som ett gäng kärringar och jag är riktigt orolig för tabellen samt att folk ska skita i att gå till hovet snart och se sitt lag bli förnedrat gång på gång.

Sen måste även jag hålla med folket här att tränarna måste bort nu. Denna match kändes liksom som droppen. Hur kan Ridderwall stå still i sin målgård från 18.00 - 19.20 i princip när vi är i deras zon hela tiden? Herrarna i båset känns inte som några som kommer få rätsida med laget i år trots att vi på pappret ser starkare ut än på länge.
Kanske för att Riddarn var bäst på isen mot SAIK?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dif rules skrev:
-daniel- skrev:Oj jävlar va rädd jag blir. Skall du inte börja späda okvädningsord om min mamma också?

Inget i det jag sa antydde på att du skulle börja grina, utan jag vill säga ifrån till folk som klagar och klagar, men inget gör. Jag klagar också, men jag försöker ju göra nåt åt saken, även om jag måste medge att det är rätt svårt liksom...

1) Ja, vi har en stor skara medgångare i Djurgårdsfamiljen, och på det sättet DIF agerar idag blir det väldigt svårt att få sång i struparna på vissa.
2) SFGD körs som vanligt i slutet mot matchen, inget mer att tillägga. Förstår din åsikt dock.
3) En iaktagelse som många också noterat. Finns väldigt lite vi kan göra åt saken, och när någon säger till så händer inte mycket.
Jag gräver ner stridsyxan och säger förlåt. Vet självklart att det finns många som gör ett förjävla bra jobb men blir bara så irriterad på dessa tattare som står i klacken för att de tycker det är "coolt" (eller nåt...). Det hade väl varit OK om vi inte haft någon ambition av att vara bäst, men vi är ju DIF så såklart strävar vi efter att vara bäst.

Måste få rikta min aggression mot något dock. Nån som har nåt förslag? Tror jag riktar in mig på Herrar Montén / Johansson. Ja, det låter bra.

AVGÅ. NU! SLUTA FLINA I BÅSET. KÄKA TAGGTRÅD OCH BLI FÖRBANNAD! När vi har ett - så på pappret - bra lag skall vi fan kunna leverera något bättre än detta. Tycker allt varit för jävla hattit den här säsongen....

Får vi stryk på torsdag också så MÅSTE något ske...det måste väl förfan vem som helst inse? 3 gånger torsk i rad mot Pisslunda på hemmais blir liksom för mycket.
Användarvisningsbild
Dingman

Inlägg av Dingman »

Kall-El skrev:
Dingman skrev:Varför står inte Wesslau ikväll? Han känns väl rätt så mycket hetare än Ridderwall??

Kanske för att Riddarn var bäst på isen mot SAIK?
Okej, jag ska inte säga emot det eftersom jag inte såg den matchen. hade iofs varit kul att veta varför Wesslau inte fick stå den matchen efter en nolla (vet hur det låter med tanke på att Riddarn uppenbarligen var bra då)

Min poäng är ju iallafall att det hattas för jävla mycket mellan dessa två, och i mina ögon spelar Wesslau stabilare än Ridderwall. Hur står du själv i denna fråga, är nyfiken och orkar inte leta upp gamla inlägg där du ev har svarat på detta.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Om jag inte har fel, är det sju poäng till andraplatsen.
Skriv svar