Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
robin_dif

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av robin_dif »

Mitt Bidrag till DIF 09/10

1a femman:

L.Klasén- Engqvist - Marcus Nilson

Ragnarsson - Holmqvist

2a femman:

Danielsson - Ottosson - Anger

S. Kronwall - Robin Jonsson

3e Femman

T.Eriksson- M.Holmqvist-Ölvestad

D.Printz -T.Pettersson

4e Femman

C.Eklund - Falk - Ahlén

Urbom - Andersson

Extra spelare : Carl Gustafsson

Målvakter: Henrik Karlsson ,Wesslau

Utlånade: Owuya, O.Eklund ,Deilert, H.Eriksson ,Josefson

Utlånade förklaring: Alla har väldigt mycket talang men tjänar mer på att spela ett år i Allvenskan med mycket spel tid än att harva i 4e kedjan.

Förluster, Ridderwall ->Islanders, Ronnie-Slutar-> Figren-> Islanders, Schneider -> ? Bremberg -> KHL

Nyförvärv: S.Kronwall Toronto , L.Klasén ssk , Robin Jonsson timrå , Henrik Karlsson Mif , Marcus Nilson Khl.

Om Falk spelar back kommande säsong så lånas Urbom ut och Josefson tar centar platsen i 4e kedjan.
Om Klasén inte kommer så är Musse Håkanson ett annat alternativ.
Alla förutom Timmy och Danielsson är från 08 området.

Hyfsat Realistiskt några kronor för mycket kanske.
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

robin_dif skrev:Mitt Bidrag till DIF 09/10

1a femman:

L.Klasén- Engqvist - Marcus Nilson

Ragnarsson - Holmqvist

2a femman:

Danielsson - Ottosson - Anger

S. Kronwall - Robin Jonsson

3e Femman

T.Eriksson- M.Holmqvist-Ölvestad

D.Printz -T.Pettersson

4e Femman

C.Eklund - Falk - Ahlén

Urbom - Andersson

Extra spelare : Carl Gustafsson

Målvakter: Henrik Karlsson ,Wesslau

Utlånade: Owuya, O.Eklund ,Deilert, H.Eriksson ,Josefson

Utlånade förklaring: Alla har väldigt mycket talang men tjänar mer på att spela ett år i Allvenskan med mycket spel tid än att harva i 4e kedjan.

Förluster, Ridderwall ->Islanders, Ronnie-Slutar-> Figren-> Islanders, Schneider -> ? Bremberg -> KHL

Nyförvärv: S.Kronwall Toronto , L.Klasén ssk , Robin Jonsson timrå , Henrik Karlsson Mif , Marcus Nilson Khl.

Om Falk spelar back kommande säsong så lånas Urbom ut och Josefson tar centar platsen i 4e kedjan.
Om Klasén inte kommer så är Musse Håkanson ett annat alternativ.
Alla förutom Timmy och Danielsson är från 08 området.

Hyfsat Realistiskt några kronor för mycket kanske.
Min spontana tanke är att Håkansson är gammal och kommer begära mer lön än vad han kommer vara värd.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

jensa85 skrev:Kanske en tråd som skapas allt för tidigt. Men många pratar ju redan om nästa års lag och då har vi här en tråd vi kan göra detta i.

Tänkte presentera mitt hyfsat realistiska "drömlag" till nästa säsong,hehe.

Årets lag: (2008/2009)

Målvakter
30 Mark Owuya 19 år 187 cm 91 kg
39 Stefan Ridderwall 20 år 188 cm 91 kg
41 Gustaf Wesslau 23 år 193 cm 85 kg

Backar
03 David Printz 28 år 193 cm 100 kg
04 David Schneider 29 år 175 cm 86 kg
06 Ronnie Pettersson 37 år 192 cm 96 kg
07 Andreas Holmqvist 27 år 193 cm 94 kg
08 Alexander Deilert 19 år 182 cm 81 kg
10 Marcus Ragnarsson 37 år 186 cm 97 kg
15 Oscar Eklund 20 år 181 cm 84 kg
16 Nichlas Falk 37 år 182 cm 89 kg
24 Niklas Andersson 22 år 188 cm 92 kg
33 Timmy Pettersson 31 år 188 cm 89 kg

Forwards
09 Kristofer Ottosson 32 år 179 cm 84 kg
13 Robin Figren 20 år 180 cm 82 kg
14 Dick Axelsson 21 år 190 cm 84 kg
17 Niklas Anger 31 år 187 cm 87 kg
18 Michael Holmqvist 29 år 191 cm 91 kg
19 Jimmie Ölvestad 28 år 185 cm 88 kg
20 Christian Eklund 31 år 182 cm 84 kg
21 Andreas Engqvist 20 år 190 cm 88 kg
23 Fredrik Bremberg 35 år 183 cm 91 kg
26 Tim Eriksson 26 år 174 cm 75 kg
28 Carl Gustafsson 19 år 169 cm 80 kg
37 Henrik Eriksson 18 år 183 cm 95 kg
40 Jacob Josefson 17 år 183 cm 85 kg
44 Nicklas Danielsson 23 år 184 cm 83 kg

Förluster från 2008/2009:
Gustaf Wesslau, mv - uppsägning av kontrakt
Ronnie Pettersson, b - slutar
Nichlas Falk, b - slutar
Niklas Andersson, b - uppsägning av kontrakt
David Schneider, b - ?
Robin Figren, f - NHL
Dick Axelsson, f - NHL
Fredrik Bremberg, f - ?

Utlåningar från laget 2008/2009:
Carl Gustafsson, f

Nyförvärv inför 2009/2010:
Mikael Tellqvist, mv - Phoenix
Alexander Urbom, b - J20 (A-Lagskontrakt)
Daniel Tjärnqvist, b - Colorado
Marcus Nilson, f - Yaroslavl
Patrick Thoresen, f - Lugano
Mikael Ahlén, f - J20 (A-Lagskontrakt)
Stefan Söder, f - J20(A-Lagskontrakt)

Laget 2009/2010:

Målvakter:
30. Mark Owuya
32. Mikael Tellqvist - NY
39. Stefan Ridderwall

Backar:
3. David Printz
7. Andreas Holmqvist
8. Alexander Deilert
10. Marcus Ragnarsson
15. Oscar Eklund
33. Timmy Pettersson
34. Daniel Tjärnqvist - NY
36. Alexander Urbom - NY från J20

Forwards:
9. Kristofer Ottosson
13. Stefan Söder - NY från J20
17. Niklas Anger
18. Michael Holmqvist
19. Jimmie Ölvestad
20. Christian Eklund
21. Andreas Engqvist
24. Mikael Ahlén - NY från J20
26. Tim Eriksson
37. Henrik Eriksson
40. Jacob Josefsson
41. Patrick Thoresen - NY
44. Nicklas Danielsson
78. Marcus Nilson - NY

Tänk er sedan följande formationer:

Thoresen - Josefsson - Nilson
T Eriksson - Engqvist - Danielsson
Anger - Ottosson - H Eriksson
Ölvestad - M Holmqvist - C Eklund

Ragnarsson - A Holmqvist
Tjärnqvist - Timmy
Printz - O Eklund
Urbom

Det ser väl ganska hyfsat ut? :D
Dock är jag fullt medveten om att det kan bli svårt inte minst ekonomiskt att få ihop detta lag.
Men Linkans, Falkens och Scheiders löner är ganska feta misstänker jag och borde kunna ge plats åt en del lite dyrare värvningar.
Och man kan ju alltid få drömma lite ibland :wink:
En klar förbättring! :|
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Lucas

Inlägg av Lucas »

robin_dif skrev:Mitt Bidrag till DIF 09/10

Förluster, Ridderwall ->Islanders
Har inte vi kontrakt med Riddarn över minst ett år till? Hade för mig att någon här inne hade nämnt det..

Annars skulle jag självklart vilja se Tellan tillbaka (lär inte hända), Marcus Nilson (kanske), Hannula (lär inte hända), samt Nisse (lär aldrig hända. Suck. Lycka är att var Djurgårdare..
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

spelar väl ingen roll om spealrna har kontrakt, NHL gör alltid precis som dom vill :/
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

robin_dif skrev:spelar väl ingen roll om spealrna har kontrakt, NHL gör alltid precis som dom vill :/
Det är ju klart säger Islanders att dem vill ha Riddarn nu (nästa säsong), så svarar Djurgårds ledningen nej, då kan Islanders hota med att bryta kontraktet! Och jag tror inte Montén eller Johansson skulle säga ifrån att han inte fick åka över. Dem har nog inte modet att krosa Riddarns NHL dröm.

För att återgå till silly season, så tror jag rätt mycket på att Mikael "Musse" Håkansson kan få ta på sig DIF tröjan nästa år!!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4137116.ab
Det finns en gul ruta till höger med spelare det snackas om!!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Sebbe G skrev:
robin_dif skrev:spelar väl ingen roll om spealrna har kontrakt, NHL gör alltid precis som dom vill :/
Det är ju klart säger Islanders att dem vill ha Riddarn nu (nästa säsong), så svarar Djurgårds ledningen nej, då kan Islanders hota med att bryta kontraktet! Och jag tror inte Montén eller Johansson skulle säga ifrån att han inte fick åka över. Dem har nog inte modet att krosa Riddarns NHL dröm.

För att återgå till silly season, så tror jag rätt mycket på att Mikael "Musse" Håkansson kan få ta på sig DIF tröjan nästa år!!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4137116.ab
Det finns en gul ruta till höger med spelare det snackas om!!
Personligen tror jag inte han kommer vara värd den lön han antagligen kommer begära, syftar på ett uttalande han gjorde i aftonbladet gällande LHC och att han bland annat visste sitt marknadsvärde.. ger intrycket av att han fokuserar främst på pengar och det är inte ngt som går bra ihop med våran ekonomi.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag vill inte se "Musse" igen i DIF tröjan. Är vi någon slaskhink till LHC? Först tränar vi upp dom sen när dom börjar blomma ut och är i sina bästa år ja då tar dom spelarna, sen när dom är 35+ och helt värdelösa ja då har dom mage att komma tillbaka. Dra åt h#¤%& din sopa!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Plocka hem Marcus Nilson och en sniper. Antingen Thoresen eller Hörnqvist. Ragge håller en säsong till.

Då har vi en förstaline med tung spetskompetens:

Hörnqvist/Thoresen, Enqvist och Nilson.
A.Holmqvist, Ragnarsson.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Jag ser jätte gärna Thoresen och marcus nilsson tillbaka nästa säsong :) Jag hoppas jätte mycket på det;) den första kedjan du skriver ser riktigt vass ut men jag skulle vilja ha Linkan-Thoresen-Nilson:) Thoresen är Center man kan kan säkert spela ytterforward oxå
DIF <3
Lucas

Inlägg av Lucas »

Apropå nästa säsong kom jag precis ihåg en liten artikel jag läste i DN (kanske SvD) för typ 2 veckor sen som handlade om DIF och våran situation. Dock så skiljde den sig från de vanliga artiklar som bara framhäver att vi inte har pengar. I denna artikel, så hade dom haft en snackis med någon i DIF styrelsen (kommer inte ihåg vem det var men har fått för mig att det var Mats Larsson, iaf inte Janne), där han berättade om hur DIF skulle stor satsa inför nästa säsong. Hade det varit AB eller liknande hade jag verkligen inte brytt mig, och det kanske jag inte ens bör göra nu heller, men hjärtat dunkar alltid till lite extra när man får läsa liknande. Kanske stämmer, kanske inte. Vi kanske inte ens kommer så långt att vi får uppleva det. En sak är dock glas klar för mig, det kommer bli en förbannat stor skillnad mellan att hamna åtta och nia. Om dessa uppgifter om en så kallad stor satsning stämmer, så skulle det nog betyda världen om vi tog oss till kvartsfinal åtminstånde och skrapade ihop minst 2 fullsatta hemma matchs pengar.

Om allt nu går vägen så kanske det trots allt blir en vänding! Då kanske allt börjar rulla på, tänker framför allt på nyförvärv i form av återvändare. Första gubben på listan; Marcus Nilson.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Åtta vore ju en dröm. Mer realistisiskt är att hoppas på tiondeplatsen.

Tror vi kommer före SSK, men vi måste plocka ett lag till. Modo och Timrå tror jag är för starka. Kanske kan vi även plocka Rögle, men det blir tufft.

En storsatsning i allsvenskan vore inte så roligt.
Lucas

Inlägg av Lucas »

jensa öhling skrev:Åtta vore ju en dröm. Mer realistisiskt är att hoppas på tiondeplatsen.

Tror vi kommer före SSK, men vi måste plocka ett lag till. Modo och Timrå tror jag är för starka. Kanske kan vi även plocka Rögle, men det blir tufft.

En storsatsning i allsvenskan vore inte så roligt.
Håller med en storsatsning i allsvenskan inte direkt skulle vara skoj, speciellt med tanke på att alla som har stora plånböcker väljer att strunta i att satsa på ett DIF i allsvenskan (skulle inte förvåna mig i alla fall).

Mjo, åtta är en dröm (men en ganska tråkig sådan om man tänker efter, vi får möta något av dom lagen som har för mycket pengar.. Jaja, så blir det väl i vilket fall som helst, bara det inte blir LHC eller Frölunda tror jag vi kan bjuda upp till dans). De lag vi bör lämna bakom oss är absolut SSK, Rögle (om dom fortsätter falla fritt), och Brynäs (i mina ögon kan dom falla lång om in nu Markström's hysteriska form håller i sig. Men å andra sidan, ett lag kräver mer än en tokbra målvakt). Sedan gäller det att peta ner Timrå som förhoppningsvis inte vaknar upp och vips så är vi åtta. Spekulationer spekulationer.. Jaja.

Kanske va lite off-topic så jag räddar detta inlägg med lite mer relevans till silly season 2009/10; Kristoffersson till Cortina... Tydligen är det bara för resten av säsongen men tror inte riktigt vi får se Krisse nästa säsong. Hade vi haft plats och pengar hade jag gärna haft tillbaka honom, men han känns inte överdrivet viktig med situation vi är i nu.
Niklas88

Inlägg av Niklas88 »

Brynäs är absolut inte ett lag som djurgården "ska" komma ikapp. Laget har 2 bra målvakter (lindbäck) är nästan i klass med markström! och den senare är ju en av seriens bästa målvakter. Lägg därtill ett stabilt försvarsspel sett över hela säsongen, så jag ser ingen anledning varför man ska klanka ner på det laget.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Niklas88 skrev:Brynäs är absolut inte ett lag som djurgården "ska" komma ikapp. Laget har 2 bra målvakter (lindbäck) är nästan i klass med markström! och den senare är ju en av seriens bästa målvakter. Lägg därtill ett stabilt försvarsspel sett över hela säsongen, så jag ser ingen anledning varför man ska klanka ner på det laget.
Som jag skrev tidigare, en bra målvakts duo är bara en bit på vägen, man måste ha mer än så. Visst ok dom har inte släppt in så mycket mål, men hur många har dom gjort då? Bara SSK har gjort mindre mål. Ta bort Widing och plötsligt gör dom inga mål alls. Brynäs är i min åsikt, högt upp eller väldigt långt ner (just nu på väg ner). Dom flyger som en fågel när dom har 6 raka vinster men sjunker som en matte bok när dom väl börjar förlora. Tänk dig själv ett Brynäs utan Markström och Widing. Ingen vacker syn om man nu hejar på dom (vilket jag får en känsla av att du gör). Brynäs kan mycket väl passeras, men det är nog lite mer upp till dom än till oss i mina ögon, vi tar trots allt poäng titt som tätt och börjar dom rasa är det inte långt till kvalserien för dom plötsligt. Det enda som talar emot, är att det inte är så fruktansvärt många matcher kvar.
Låst