Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 28/10 2008

Inlägg av Järnkaminen90 »

Hur svårt kan det vara att motivera till en match med ett fullt hovet och mot äckliga Södertälje!?!?
Borde inte vara några problem!!
Men kolla dom ser ju ut som yra höns på isen för fan!!
    Användarvisningsbild
    Järnkaminen90

Haha rent utav världens skämmigaste lag just nu!!!
    Användarvisningsbild
    Caveman
    Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Det är ganska tydligt att DIFs bortaturne sitter i spelarnas ben & huvuden.
    Senast redigerad av Caveman den 2008-10-28 20:48:43, redigerad totalt 1 gånger.
    Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag kan bara garva. Riddarn måste bort från förstaspaden. Nu skiter jag fullständigt i poängen. SSK pissar på oss och Riddarn hjälper till, hockeysverige garvar. Detta är det mest pinsamma jag varit med om i hela mitt liv.

OHHH ALLLLA VEEET ATT DJURGÅRDEN ÄR LÄTT ATT LEKA MED
    100% DJURGÅRDSJ***L
    Användarvisningsbild
    Järnkaminen90

Jovisst men dom försöker ju inte ens!?
    Användarvisningsbild
    Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Jockmaniac skrev:Jag kan bara garva. Riddarn måste bort från förstaspaden. Nu skiter jag fullständigt i poängen. SSK pissar på oss och Riddarn hjälper till, hockeysverige garvar. Detta är det mest pinsamma jag varit med om i hela mitt liv.

Pinsamt värre...
    Användarvisningsbild
    Caveman

Inlägg av Caveman »

Jockmaniac skrev:Jag kan bara garva. Riddarn måste bort från förstaspaden. Nu skiter jag fullständigt i poängen. SSK pissar på oss och Riddarn hjälper till, hockeysverige garvar. Detta är det mest pinsamma jag varit med om i hela mitt liv.

Wesslau står nu, det var på han de gjorde 1-5!
    Användarvisningsbild
    warrant

Inlägg av warrant »

Detta var också en skrattmatch..DIF skulle vinna lätt..
    Satt och svor på läktaren..

http://www.difhockey.se/match.php?id=652
    rikkard

Inlägg av rikkard »

Vi har seriens sämsta förstemålvakt. Jag var kritisk mot satsningen på Ridderwall på förhand och mina farhågor har besannats. Han är på tok för instabil. Släpper in lösa skitmål och strör puckar runt omkring sig. Att han dessutom ligger och chanssimmar på isen istället för att försöka att läsa av situationerna förbättrar inte direkt hans chanser att mota puckar. Det hade varit bättre ifall de alternerat mellan målvakterna. Wesslau är ingen kanonmålvakt, men det är definitivt inte Ridderwall heller.

Sen måste vi lära oss att spela efter våra resurser. hur många matcher har vi vunnit de senaste åren på att spela full fart framåt.

Nej, nu vill jag se ett trendbrott. Tycker inte att vi haft ett fungerande grundspel i fler än några få matcher. Vi måste spela som ett lag, inte lira oss fram till poängen.

Hoppas på bättre spel framöver. Vi kan spela mycket smartare än så här...
    Användarvisningsbild
    Caveman

Inlägg av Caveman »

Försvaret är ett skämt, vi måste hjälpa våra målvakter, det här är löjligt det känns som vi spelar med 2-man mindre på plan, sa Falk i pausen.
    jensa85

Inlägg av jensa85 »

Palmgren skrev:Jag kollar inte på matchen. Men om Ridderwall släpper tre mål på en match, kan man då endast lasta han för dom målen. Jag tycker mer att det är försvaret som varit dåligt den här säsongen. Ridderwall har faktiskt varit riktigt bra i år, och då kan man inte bara slänga skit på honom efter en match. Eller hur?
    Ser du inte ens matchen? Ursäkta uttrycket, men då kan du lika gärna hålla käft.

Ridderwall har väl knappast varit "riktigt bra" i år? Hyfsad har han varit men absolut inte mer.
    Var väldigt många år sedan jag var så orolig när motståndarlagen får målchanser som jag är med Riddarn/Wesslau.

Frågan är förörigt vad alla spelarna på isen egentligen befinner sig? Har vi ens fem gubbar inne samtidigt? Försvaret läcker som ett jävla såll, samtidigt som vi bara har en gubbe i anfallszon när vi anfaller känns det som. Hmm, ser väldigt konstigt ut.

Någon mer än jag som ser skiten på säsongskortet och som bara vill spy på slöddertäljekommentatorn som man hör bara sitter och myser?
    Han skrek som om att han fick trippla orgasmer när Tälje gjorde 1-0.
    Var nog inte långt ifrån att han ringde Martin Beck och co när han inte såg Hyvönen varken på isen eller i båset i början av andra(!!!!!!)
    Sen hade han väl ungefär en halv periods genomgång av Kudrocs karriär mitt i allt med.
    Nä usch. Stunder som domma är det nästan plågsamt att älska Djurgården.
    Användarvisningsbild
    DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sluta kasta skit på Riddarn. Han har varit usel idag, visst, men det finns utespelare som varit kassa hela säsongen. Dessutom har Riddarn räddat oss ett flertal gånger, så håll käften.

Nu vill jag se att man försöker jämna till siffrorna i sista. Spela juniorkedjan i alla 20 om det behövs!

Vinnerborg borde pålas. Kommentatorn likaså. När Rögle kvitterade senast fick han ur sig ett krystat "Ja!". Fyfan säger jag,
    Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-10-28 20:35:33, redigerad totalt 1 gånger.
    Säg den glädje som varar
    Användarvisningsbild
    Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev: Detta är det mest pinsamma jag varit med om i hela mitt liv.
    Då har du inte varit med om så mycket

Precis som några få andra här på forumet så var jag rädd för denna match, det låg liksom lite i luften.
    Man kommer hem efter en SVÅÅÅÅR bortaturné med hyfsat facit & ska "bara" köra över sop-ssk.

Egentligen är detta helt logiskt, därmed inte sagt att det är ok.
    I en perfekt värld så väljer DIF att lägga skrattmatcherna på bortais.

Först frölunda sedan detta
    Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2008-10-28 20:35:57, redigerad totalt 1 gånger.
    -Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
    jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF_Soldier skrev:Sluta kasta skit på Riddarn. Han har varit usel idag, visst, men det finns utespelare som varit kassa hela säsongen. Dessutom har Riddarn räddat oss ett flertal gånger, så håll käften.

Nu vill jag se att man försöker jämna till siffrorna i sista. Spela juniorkedjan i alla 20 om det behövs!
    Vilka utespelare har varit kassa hela säsongen?
    Användarvisningsbild
    Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Som någon sa ovan: vi har seriens sämsta förstemålvakt. Kanske sämsta andremålvakt också. Samtliga 5 mål är helt otroliga tavlor från våra darriga målvakter...

Visst, Riddarn har varit hyfsad i vissa matcher, men han har gjort horribla misstag allt för ofta. Han är underkänd så här långt.

I övrigt är alla utom Linkan helt värdelösa.
    Sjunger avgå Johnny...
    Skriv svar