Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:Man kan nog tyvärr inte räkna med Ronnie i mer än kanske 50% av matcherna denna säsong med tanke på killens krämpor. Detta ter sig inte direkt bra då vår försvarslinje inte direkt är vare sig bred eller "toppig"

Med tanke på den backbesättning vi har hade Ronnies lugn varit guld värt. En sak är säker och det är att Ragge kommer tvingas ta ett enormt stort ansvar, bara att hoppas att han pallar med detta.
Jag både hoppas och tror att Ragge kommer spela 25-30 minuter per match. En spelare av hans kaliber växer inte på träd och skall utnyttjas till fullo.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-09-09 23:02:42, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Undrar om hans kropp håller för det. Kanske vore bättre att ta det lite försiktigt med gubben i alla fall till en början. En skada på Ragge vore i det närmaste förödande för laget skulle jag tro.
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Ähh, Ragnarsson är inte så gammal:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3284447.ab
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Knappt en vecka kvar och att stiga in på Hovet igen kommer kännas så fantastiskt kul. Ännu en säsong av skönsång på läktaren.
Såg att någon postade denna på JK forum.

Vilket fantastiskt drag och att sittplats hänger på ger mig gåshud. Iår ska vi få med sittplats på allvar!

Djurgårdsfamiljen är laddad nu kör vi!
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Bäst-i-stan skrev: Såg att någon postade denna på JK forum.

Vilket fantastiskt drag och att sittplats hänger på ger mig gåshud. Iår ska vi få med sittplats på allvar!

Djurgårdsfamiljen är laddad nu kör vi!
Med risk för skryt kan jag säga att det var jag, då jag efter att ha sett matchen på TV, tyckte att det måste spridas, den visar verkligen hur vi utvecklats på Hovet, och att vi nu ett "ni kan inte rubba oss" gäng :)

Tagga till nu förfan, nu visar vi spelarna vilket enormt stöd dem kommer ha i fortsättningen!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag skulle inte kalla Ragge en gubbe efter att ha sett semifinalen mot Frölunda. Ossitakter.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Highwind skrev:Jag skulle inte kalla Ragge en gubbe efter att ha sett semifinalen mot Frölunda. Ossitakter.
Så satt han på läktaren matchen efter... :wink:

Jag hoppas att Ragge håller och kör på samma linje som mot frölunda.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Highwind skrev:Jag skulle inte kalla Ragge en gubbe efter att ha sett semifinalen mot Frölunda. Ossitakter.
Ja, han hade ett par riktigt sköna tacklingar. Helt plötsligt verkade hans kropp förvandlats till sten och motståndaren låg och kravlade vi hans fötter. Sjukt sjön syn!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

En vecka kvar till premiären, ge mig lite taggningsflashar och eventuellt biljettbarometer redan nu! Det kommer säkert, men börjar bli sjukt taggad.

Surra med polarna, DIF familjen mobiliserar för en sjuhelvetes säsong!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inhandlade Sportbladets försök till en elitseriebilaga idag. Kan bara säga en sak: vill du bli taggad inför premiären, köp den och läs de totala utdömningarna av vår publik och stämningen på våra matcher. Jag har aldrig varit med om något så felaktigt. Fy fan!

Hata Sportbladet!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Tooga

Inlägg av Tooga »

Tack Emil, den tändvätskan hjälpte rätt rejält med taggningen. Vilken jävla tomte!
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil svelander skrev:Inhandlade Sportbladets försök till en elitseriebilaga idag. Kan bara säga en sak: vill du bli taggad inför premiären, köp den och läs de totala utdömningarna av vår publik och stämningen på våra matcher. Jag har aldrig varit med om något så felaktigt. Fy fan!

Hata Sportbladet!
'

Kan man få en ungefärlig sammanfatttning vad som skrevs? Var våran publik usel enligt dem eller vad?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

DIF_Soldier skrev:
Emil svelander skrev:Inhandlade Sportbladets försök till en elitseriebilaga idag. Kan bara säga en sak: vill du bli taggad inför premiären, köp den och läs de totala utdömningarna av vår publik och stämningen på våra matcher. Jag har aldrig varit med om något så felaktigt. Fy fan!

Hata Sportbladet!
'

Kan man få en ungefärlig sammanfatttning vad som skrevs? Var våran publik usel enligt dem eller vad?
Mats Wennerholm skrev följande:

"Det kommer fortfarande vara fler bortafans på läktarna när Djurgården spelar hemma och jublet större när besökarna gör mål. Helt unikt i idrottsvärlden."

Sedan rankades elitserielagens stämning på en sida och där var vi 9:a. Helt ofattbart. ''Djurgårdens tragiska publiksituation'' pratades det bland annat om.

Man blir äcklad.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Mats Wennerholm skrev:Det kommer fortfarande vara fler bortafans på läktarna när Djurgården spelar hemma och jublet större när besökarna gör mål. Helt unikt i idrottsvärlden.
Nja! Det är en sanning med modifikation. Sanningen är att bortafansen + de neutrala som fått sponsorsbiljetter är i majoritet på våra läktare.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Emil svelander skrev:
Mats Wennerholm skrev följande:

"Det kommer fortfarande vara fler bortafans på läktarna när Djurgården spelar hemma och jublet större när besökarna gör mål. Helt unikt i idrottsvärlden."

Sedan rankades elitserielagens stämning på en sida och där var vi 9:a. Helt ofattbart. ''Djurgårdens tragiska publiksituation'' pratades det bland annat om.

Man blir äcklad.
Fy fan. Vi var många klasser bättre än något annat lag förra året. Ingen sjöng ut oss på Hovet. Nästa säsong med start torsdag den 18e kommer vi fortsätta dominera i hockeysverige. Det här blir man extra laddad av.

Sjung nu högt för Djurgårn vårat lag!
Skriv svar