Men det går inte att jämföra en plats ända framme vid plexit med en plats längst ner på Globen. Avståndet mellan glaset/sarg och stol förstör din upplevelse av farten på spelet. Sitter du däremot ända framme, jag snackar med näsan i glaset, så går allt i sån fort att du inte tror det är samma sport du brukar se bara ett par rader längre upp.BOMBOM BOUCHARD skrev:Håller med till 100%.Kall-El skrev:Kan inte förstå de människor som vill sitta precis bredvid ett plexiglas. Överblicken blir lika med noll. Du ser din lilla vinkel och inget mera alls. Ungefär som när man förpassas till gamla Ullevis bortaläktare. Därifrån ser man i bästa fall 25% av ena planhalvan. Resten är helt bortom synfältet. Skulle faktiskt vilja gå så långt som att hävda att det är bättre att sitta lite högre upp i en kurva jämfört med att sitta på första raden på en långsida.
Var själv lite sent ute till en finalmatch i Globen och hamnade på första raden.
Fick spendera större delen av tiden med att blicka upp mot jumbotronen vilket min nacke inte tyckte så mycket om. Satt mest och retade mig på hur usel plats jag hade, och trots en säker seger var mycket av glädjen förlorad.
Och i Globen är ändå första raden en bit upp.
Vet inte om jag skulle göra om det även om biljetten så vore gratis, då skulle jag nog hellre beställa hem matchen. Jag vill i varje fall SE matchen.
I övrigt kommer du ALDRIG ifrån att platserna längst ner har sämre överblick än dom längre upp. På Globen/Hovet idag tappar man dock de positiva egenskaperna med att sitta nära spelet samtidigt som alla de negativa är kvar...