Mora IK - Djurgårdens IF, 17/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Maximal oflyt att vi ska få möta FBK som precis förlorat med 7-2 i nästa omgång.. dom brukar ju skänka bort poäng till oss ibland annars., antagligen med motivet att dom inte vill att vi ska åka ur., men nu blir det nog så att dom kör över oss istället. Kan nog bli upp emot 11-12 kassar i baken. Sen tar vi ut målvakten så får dom 2 ytterligare.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Vi måste vända detta eländes elände snart, det kan FAN inte fortsätta att vara sådant här oflyt i all oändlighet, KLART SLUT :?
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

En dag som denna saknar man de prestationsbaserade lönerna. Finns inte en spelare som ska ha betalt den här månaden. Även om våra förutsättningar i många fall är obefintliga så är det väldigt få förunnat att få dra på sig a-lagströjan. Därmed följer en hel del förväntningar som ska svaras upp till.

Mora vs. DIF 5-2 samt de resterande matcherna i januari säger väl en hel del om lagets prestation. Läge för banderoll nästa match, med texten "Presterar ni - presterar vi"?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Frågan är varför det blivit skit helt plötsligt? Säg denna sida nyår?

Tror vi helt enkelt hamnar i en formsvacka, precis som (nu förbiser jag kvällens resultat) SSK och SAIK exempelvis fick en liten injektion i samma veva vilket tajtat till botten. Vad jag menar är att jag vidhåller att DIF har den i mitt tycke bästa / näst bästa truppen av lagen på undre halvan och att tid och matcher återstår att vända på skutan. Man kan stirra sig blind på en tabell efter en matchomgång men flyt i några matcher och "rätt" motstånd för tabellkollegorna kan ge en felaktig bild - liksom även omvänt. Jag hade INTE räknat med att torska i kväll, trots vårt dåliga facit mot Mora, och givetvis kan dessa förlorade poäng stå oss dyrt, men minns då trepoängaren som grejades i sista minuten mot SAIK hemma. Jag godtar fan inga ursäkter efter 55 omgångar, i konkurrens med SSK, SAIK, LHF och Mora är det fan vi som ska till slutspel.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Elias skrev:En dag som denna saknar man de prestationsbaserade lönerna. Finns inte en spelare som ska ha betalt den här månaden. Även om våra förutsättningar i många fall är obefintliga så är det väldigt få förunnat att få dra på sig a-lagströjan. Därmed följer en hel del förväntningar som ska svaras upp till.

Mora vs. DIF 5-2 samt de resterande matcherna i januari säger väl en hel del om lagets prestation. Läge för banderoll nästa match, med texten "Presterar ni - presterar vi"?
Tar du på dig att göra banderollen? Iofs så lär styrelsen som är otroligt rädda för kritik ta ned den med en gång, men jag stöttar absolut en sån banderoll!

''Kämpar ni - Kämpar vi!'' ?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Bäcker och Thomas Johansson ska inte spela när vi har tillräckligt med folk.

ALLA lag hamnar i svackor. Nu gäller det att vi tar oss ur vår snabbt.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Helt väntat kammar vi NOLL mot Mora igen. Helt jävla otroligt att vi har plockat 1 poäng av 12 möjliga mot Mora IK!!
Gör man inte bättre ifrån sig mot det jävla sopgänget förtjänar man fan ingen slutspelsplats.

Vi har verkligen ingen spelidé överhuvudtaget. Underläge 1-2 inför sista o det händer inte ett jävla skit(1 byte av Dicken o co undantaget)
Alla åker omkring för sig själva o det hela blir bara patetiskt att titta på.

Att jag personligen anser att det var hög klubba på en Mora-spelare vid deras äckliga 3-1 mål orkar jag inte ens bli förbannad på.
Det håller inte att som Thomas Johansson inte helt oväntat sa efter matchen, "vi har inte marginalerna med oss" o "vi kämpar o sliter".

Man kan inte skylla på marginaler och otur hela tiden när man inte ha vunnit en enda jävla match mot världens kanske sämsta hockeylag på hela säsongen. Man ska bara slå dom ändå. O det värsta är ju att Moras seger är helt rättvis. Återigen är dom BÄTTRE än oss. Helt otroligt.

Är väl bara Larsson, Printz, Falk o Linus Persson som får godkänt idag. Övriga underkända.

Nu är det väl bara 1-2 poäng ner till 9:e platsen. Kan inte någon vänlig själ slänga till lite pengar så vi kan få råd med en SPELSKICKLIG offensiv back som kan styra ett PP från blå!? För spelet i den formen är obefintligt.

Nått sånt är ett måste om vi ska undvika kval. Tror vi får mycket svårt annars....suuuuuuck
Senast redigerad av jensa85 den 2008-01-17 21:35:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

*Knirre skrev:Maximal oflyt att vi ska få möta FBK som precis förlorat med 7-2 i nästa omgång.. dom brukar ju skänka bort poäng till oss ibland annars., antagligen med motivet att dom inte vill att vi ska åka ur., men nu blir det nog så att dom kör över oss istället. Kan nog bli upp emot 11-12 kassar i baken. Sen tar vi ut målvakten så får dom 2 ytterligare.
Och Ryan Savoia debuterar i denna match..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Vi måste vända detta eländes elände snart, det kan FAN inte fortsätta att vara sådant här oflyt i all oändlighet, KLART SLUT :?
Vad då oflyt?
DIF suger getballe just nu, den plats vi hamnar på efter 55 omgångar kommer vi förtjäna FETT.

Tycker snarare att DIF haft dyngtur i vissa matcher där det blivit oväntade 3 poängare på bortais, trots stort spelövertag av hemmalaget

Utan dessa bonuspoäng hade vi varit pisamt långt efter.
Om man då betänker att forwardsuppsättningen är minst en klass bättre än förra säsongen så blir man ännu mer mörkrädd.

Att kicka Säcken kommer aldrig att hända, finns inga pengar till sånt.
Vågar inte fundera nåt mer på vad ett missat slutspel skulle betyda ekonomiskt.
Kanske helt förödande, för DIF, stockholmshockeyn
Erik I

Inlägg av Erik I »

Remy Lebeau skrev:
*Knirre skrev:Maximal oflyt att vi ska få möta FBK som precis förlorat med 7-2 i nästa omgång.. dom brukar ju skänka bort poäng till oss ibland annars., antagligen med motivet att dom inte vill att vi ska åka ur., men nu blir det nog så att dom kör över oss istället. Kan nog bli upp emot 11-12 kassar i baken. Sen tar vi ut målvakten så får dom 2 ytterligare.
Och Ryan Savoia debuterar i denna match..
NÅN gång ska det ju vända och "en spelare gör inget lag"...FBK har sin beskärda del av skador och problem, Jörgen J till exempel. Och såvida vi nu inte trillar dit rejält kan en motståndare på pappret bättre - och ett s.k. klassiskt möte - där vi kan sätta defensiven främst vara precis vad vi behöver? Vill jag tro iaf.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Lee Harvey Oswald skrev:
Doyle skrev:Vi måste vända detta eländes elände snart, det kan FAN inte fortsätta att vara sådant här oflyt i all oändlighet, KLART SLUT :?
Vad då oflyt?
DIF suger getballe just nu, den plats vi hamnar på efter 55 omgångar kommer vi förtjäna FETT.

Tycker snarare att DIF haft dyngtur i vissa matcher där det blivit oväntade 3 poängare på bortais, trots stort spelövertag av hemmalaget

Om man då betänker att forwardsuppsättningen är minst en klass bättre än förra säsongen så blir man ännu mer mörkrädd.

Ursäkta, men jag måste fan undra vad ett slutspel egentligen betyder också? För inte fan vände det på skutan när vi var där sist och drog in x antal mille på hemmamatcherna...
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Det är bara att glömma slutspelet. :D

Djurgården trodde dom var säkra och tappa suget. spelar som om det vore knattehockey.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Erik I skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Vad då oflyt?

Ursäkta, men jag måste fan undra vad ett slutspel egentligen betyder också? För inte fan vände det på skutan när vi var där sist och drog in x antal mille på hemmamatcherna...
Slutspel kan nog vara skillnaden mellan liv och död inom några år.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Emil svelander skrev:
Erik I skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Vad då oflyt?

Slutspel kan nog vara skillnaden mellan liv och död inom några år.
Ja, vill det sig riktigt illa, usch...vill man ju inte tänka på. Och vad händer när veterangänget (Linkan, Falk osv.) som fortfarande betyder mycket slutar? Var ska man ta pengar till att ersätta dem? Därför jag menar att ett slutspel nog vore bra men, som vi tjatat om tidigare, det måste till politiska beslut för att överhuvudtaget möjliggöra elithockey i Stockholm, det klarar inte DIF ensamt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

[quote=

Ursäkta, men jag måste fan undra vad ett slutspel egentligen betyder också? För inte fan vände det på skutan när vi var där sist och drog in x antal mille på hemmamatcherna...[/quote]

Du kanske minns att detta var lockoutsäsongen.
Då hade DIF nog hyfsat höga lönekostnader & försäkrings åtaganden som borde kostat en hel del, därav utebliven ekonomisk vinst...
Skriv svar