DIF har denna säsongen ett lag för minst topp 6. Jag tycker Säcken borde lyckas göra mer med laget. Jag tror också att vi kan resa oss, men då krävs det skärpning både från spelare och ledare.Östgöten skrev:Oj vad många som bölar efter kvällens förlust.
DIF är inget topplag! Har inte varit de senaste säsongerna. Det beror inte på Säcken utan på att vi inte har mycket pengar.
Falken har inte spelat de sista matcherna och då räcker inte DIF till tyvärr. Kontrollera statistiken för i år när Falken inte är på planen. Skälet är att DIF utan Falken vid sidan av Otto saknar en stabil center. Orsaken till det är pengar. Varken Engkvist eller Bäcker räcker till. Vem tänkte sig att Hörnkvist skulle dominera mellan Danielsson och Linkan i år?
Det hjälper inte DIF att Axelsson varit direkt dålig sedan landslagsmatcherna i december. Att han blev bänkad mot Timrå och idag har inte varit helt fel. Förhoppningsvis tar han det på rätt sätt, något han visade i slutet av dagens match.
Tyvärr måste sportansvariga sätta dumstruten på sig när det gäller backarna och jag tänker närmast på Tompa J, som tyvärr inte längre räcker till. Att Jiri floppat är tråkigt, men det är knappast något Säcken kan lastas för.
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 14/1 2008
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är inte bara det att backarna är rätt svaga vi har dessutom samma sorts backar i väldigt stor utsträckning; Defensiva, tunga och tyvärr i många fall klumpiga och usla med puck. Känns som att hela vårt anfallsspel säckar ihop så fort en back blir lite stressad för då är han inte kapabel till att slå en enkel passning till rätt adress. Absolut sämst på detta alla kategorier är David Printz för övrigt. Bara i dagens match bjussade han på minst ett friläge pga av idiotpass.
Har länge tjatat om att våra backar är stöpta i samma form och nu börjar det märkas. Vi har inga snabba eller pucksäkra försvarsspelare. Det kommer se ut så här så länge som vi inte får ledningen i matcherna. Våra motståndare ligger på och vi skall försöka spela konstruktivt med backar som inte är bra på att hantera puck. Gissa hur väl detta funkar? Har under snart 3 säsonger tyckt att värvningarna av backar till klubben skötts väldigt märkligt sedan vem som bär huvudansvaret här vill jag låta vara osagt, men de som sköter scoutningen kan inte direkt vara nöjda.
Tyvärr har vi bara två bra backar just nu i Ossi och Timmy. Resten är rätt svaga. Bara att hoppas att Ronnie hittar matchformen snabbt som bara den. Printz, Jiri, Edvin och Tompa underpresterar utav bara den just nu. Kan tänka mig att flera av de spelarna dessutom sitter på rätt hyfsade kontrakt. Min rekomendation är att man dumpar minst Printz och kanske även Jiri och istället försöker på tag på en back som i alla fall kan hantera puck och åka grillor.
Har länge tjatat om att våra backar är stöpta i samma form och nu börjar det märkas. Vi har inga snabba eller pucksäkra försvarsspelare. Det kommer se ut så här så länge som vi inte får ledningen i matcherna. Våra motståndare ligger på och vi skall försöka spela konstruktivt med backar som inte är bra på att hantera puck. Gissa hur väl detta funkar? Har under snart 3 säsonger tyckt att värvningarna av backar till klubben skötts väldigt märkligt sedan vem som bär huvudansvaret här vill jag låta vara osagt, men de som sköter scoutningen kan inte direkt vara nöjda.
Tyvärr har vi bara två bra backar just nu i Ossi och Timmy. Resten är rätt svaga. Bara att hoppas att Ronnie hittar matchformen snabbt som bara den. Printz, Jiri, Edvin och Tompa underpresterar utav bara den just nu. Kan tänka mig att flera av de spelarna dessutom sitter på rätt hyfsade kontrakt. Min rekomendation är att man dumpar minst Printz och kanske även Jiri och istället försöker på tag på en back som i alla fall kan hantera puck och åka grillor.
Vi har absolut inget lag för topp 6. Vi saknar minst 1 toppcenter, 1 målgörare och 2 toppbackar för att realistiskt kunna ligga topp 6. Det är verkligheten som håller på att springa ikapp oss just nu. Vi har klarat av att ta en hel del pinnar takcvare hög effektivitet och en hel del flyt. Nu saknar vi detta delvis och då blir resultaten därefter...Emil svelander skrev:DIF har denna säsongen ett lag för minst topp 6. Jag tycker Säcken borde lyckas göra mer med laget. Jag tror också att vi kan resa oss, men då krävs det skärpning både från spelare och ledare.Östgöten skrev:Oj vad många som bölar efter kvällens förlust.
DIF är inget topplag! Har inte varit de senaste säsongerna. Det beror inte på Säcken utan på att vi inte har mycket pengar.
Falken har inte spelat de sista matcherna och då räcker inte DIF till tyvärr. Kontrollera statistiken för i år när Falken inte är på planen. Skälet är att DIF utan Falken vid sidan av Otto saknar en stabil center. Orsaken till det är pengar. Varken Engkvist eller Bäcker räcker till. Vem tänkte sig att Hörnkvist skulle dominera mellan Danielsson och Linkan i år?
Det hjälper inte DIF att Axelsson varit direkt dålig sedan landslagsmatcherna i december. Att han blev bänkad mot Timrå och idag har inte varit helt fel. Förhoppningsvis tar han det på rätt sätt, något han visade i slutet av dagens match.
Tyvärr måste sportansvariga sätta dumstruten på sig när det gäller backarna och jag tänker närmast på Tompa J, som tyvärr inte längre räcker till. Att Jiri floppat är tråkigt, men det är knappast något Säcken kan lastas för.
Kall-El skrev:Vi har absolut inget lag för topp 6. Vi saknar minst 1 toppcenter, 1 målgörare och 2 toppbackar för att realistiskt kunna ligga topp 6. Det är verkligheten som håller på att springa ikapp oss just nu. Vi har klarat av att ta en hel del pinnar takcvare hög effektivitet och en hel del flyt. Nu saknar vi detta delvis och då blir resultaten därefter...Emil svelander skrev:DIF har denna säsongen ett lag för minst topp 6. Jag tycker Säcken borde lyckas göra mer med laget. Jag tror också att vi kan resa oss, men då krävs det skärpning både från spelare och ledare.Östgöten skrev:Oj vad många som bölar efter kvällens förlust.
alla kan ha svackor.... mot slutspel !
Djuuuuuuuuuuuuu
Printz är ju en back som inte ska vara speciellt pucksäker eller något av en spelande back. Han ska vara tung o jobbig att möta o dessutom vara bra defensivt. Det var han inte till en början, men han har faktiskt spelat upp sig betydligt och hans s.k "idiotpassningar" har minskat i antal betydligt.Kall-El skrev:Det är inte bara det att backarna är rätt svaga vi har dessutom samma sorts backar i väldigt stor utsträckning; Defensiva, tunga och tyvärr i många fall klumpiga och usla med puck. Känns som att hela vårt anfallsspel säckar ihop så fort en back blir lite stressad för då är han inte kapabel till att slå en enkel passning till rätt adress. Absolut sämst på detta alla kategorier är David Printz för övrigt. Bara i dagens match bjussade han på minst ett friläge pga av idiotpass.
Edvin Frylén är isf klasser sämre än Printz. Edvin ska i första hand vara en spelande back som kan producera poäng, och dessutom vara användbar i PP var det tänkt. Så har det väl knappast blivit. Printz har ju tom stått för fler poäng trots att han är en utpräglad defensiv back.
Att Edvin dessutom är urusel i egen zon gör ju inte saken bättre.
Slutsats: Edvin Är värdelös i båda zoner, Printz är åtminstone bra i egen zon vilket borde betyda att det isf är Edvin vi ska bryta med.
Skulle dessutom tro att den senare har ett fetare lönekuvert än Printz.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Denna match känns så jävla sanslöst äckligt dålig. Vi har två jättelägen i powerplay under de första minuterna. Mål där, hade vi med stor säkerhet vunnit.
Tyvärr är inte skärpan kvar i avsluten längre. Trots två kanonleveranser av "Linkan" på bladet blir det bara nått j...a fjös mot mål. De skotten kunde knattemålvakten i första periodpausen räddat.
Saknaden efter Falk är obeskrivlig. Han måste tillbaks NU. Laget måste fan börja ta en vitaminkur och få lite sprätt i benen. Det känns som att ingen längre tar tag i rodret. Dax att visa vägen nu OSSI, du har rutinen och kan vända denna nedåtgående spiral, det är just nu totalt handlingsförlamat. Alla åker runt och tittar på varann, ingen rycker tag i fighten och visar vägen.
Nej kära Djurgårdslag, dax att göra en analys, titta i spegeln, knyta näven och visa att Ni är stolta Djurgårdare och kan visa bättre takter, NI HAR INTE GJORT ERT BÄSTA, självrannsakan
Tyvärr är inte skärpan kvar i avsluten längre. Trots två kanonleveranser av "Linkan" på bladet blir det bara nått j...a fjös mot mål. De skotten kunde knattemålvakten i första periodpausen räddat.
Saknaden efter Falk är obeskrivlig. Han måste tillbaks NU. Laget måste fan börja ta en vitaminkur och få lite sprätt i benen. Det känns som att ingen längre tar tag i rodret. Dax att visa vägen nu OSSI, du har rutinen och kan vända denna nedåtgående spiral, det är just nu totalt handlingsförlamat. Alla åker runt och tittar på varann, ingen rycker tag i fighten och visar vägen.
Nej kära Djurgårdslag, dax att göra en analys, titta i spegeln, knyta näven och visa att Ni är stolta Djurgårdare och kan visa bättre takter, NI HAR INTE GJORT ERT BÄSTA, självrannsakan

Printz är en risk överallt på isen för han kan inte hantera pucken. Om man vet med sig att man inte kan hantera puck får man se till att slå sarg ut och spela säkert. Inte ens detta har killen vett på att begripa. Andre Matsson var fasen i mig en säkrare back med puck för han visste sina begränsningar.
Printz föser för övrigt 9/10 upp sin motståndare mot sargen för att sedan låsa fast honom. Hade hellre sett att killen kommit med fart för att sedan tackla bort anfallaren. Printz sätt att spela betyder att anfallarna alltid kan låsa fast pucken i vår zon. Hade han istället tacklat hade man kunnat undvika detta i högre utsträckning. Printz +- är inte heller direkt bra, tror bara han slås av Tompa Johansson som har sämst....
Sedan har vi det där med att kunna tackla. Printz borde kunna göra detta rejält, men det händer inte ofta. 9/10 föser han istället in sin motståndare mot sargen. Använd dina kilon för tusan och smäll på! Det sistnämnda gäller för övirgt även Frylén.
Ser för övrigt inte Frylén som vare sig offensiv eller pucksäker utan mest som ett långsamt rundningsmärke.
Är ingen större beundrare av Frylén heller, men jag hade inga förhoppningar på denne spelare alls med tanke på hur han presterade i MIF förra säsongen.
Sedan kanske inte all skit skall läggas på backarna. Frågan är hur mycket enklare de haft de på isen om vår centerbesättning hade varit bättre. Detta är dock en fråga som vi aldrig kommer få svar på tyvärr.
Printz föser för övrigt 9/10 upp sin motståndare mot sargen för att sedan låsa fast honom. Hade hellre sett att killen kommit med fart för att sedan tackla bort anfallaren. Printz sätt att spela betyder att anfallarna alltid kan låsa fast pucken i vår zon. Hade han istället tacklat hade man kunnat undvika detta i högre utsträckning. Printz +- är inte heller direkt bra, tror bara han slås av Tompa Johansson som har sämst....
Sedan har vi det där med att kunna tackla. Printz borde kunna göra detta rejält, men det händer inte ofta. 9/10 föser han istället in sin motståndare mot sargen. Använd dina kilon för tusan och smäll på! Det sistnämnda gäller för övirgt även Frylén.
Ser för övrigt inte Frylén som vare sig offensiv eller pucksäker utan mest som ett långsamt rundningsmärke.
Är ingen större beundrare av Frylén heller, men jag hade inga förhoppningar på denne spelare alls med tanke på hur han presterade i MIF förra säsongen.
Sedan kanske inte all skit skall läggas på backarna. Frågan är hur mycket enklare de haft de på isen om vår centerbesättning hade varit bättre. Detta är dock en fråga som vi aldrig kommer få svar på tyvärr.
Håller inte riktigt med dej angåenade Printz.Kall-El skrev:Printz är en risk överallt på isen för han kan inte hantera pucken. Om man vet med sig att man inte kan hantera puck får man se till att slå sarg ut och spela säkert. Inte ens detta har killen vett på att begripa. Andre Matsson var fasen i mig en säkrare back med puck för han visste sina begränsningar.
Som sagt, till en början spelade Printz ganska mesigt i egen zon, slog många indianare och var allmänt dålig.
Men dom senaste 10-12 matcherna tycker jag han varit en av våra bästa backar. Spelet i egen zon har blivirt rejälare o mer effektivt.(även om man inte toksmäller spelare efter spelare) Han vinner väldigt mycket närkamper och får oftast ut pucken ut egen zon nuförtiden till skillnad mot tidigare. Och som sagt, hans slarv i passningsspelet har förbättrats avsevärt. Menar inte på något sett att Printz är en större backstjärna. Men nog fan är han en helt med elitseriemått mätt, godkänd defensiv back.
När det gäller Edvin menade jag att han värvades som det, att kunna stå för lite konstruktiva uppspel, göra poäng i PP. Men detta har han ju bevisligen misslyckats kapitalt med.
Jag är betydligt mer orolig för misstag när Edvin ska slå passningar eller gå in i närkamper då han i stort sett alltid lyckas göra fel.
Nä, inför nästa säsong ska Jiri, Ronnie o Tompa inte få förnyat samtidigt som vi ska bryta med Frylén om detta kan göras möjligt.
Gör allt för att behålla Ossi(även om detta förmodligen blir nästintill omöjligt). Förläng med Timmy på ett par år.
Då har vi
1 defensiv stjärnback i Ossi
1 duktig tvåvägsback i Timmy
1 helt okej defensiv back i Printz
Satsa på Eklund och även ta upp Deilert o SATSA på dom.
Försök sedan värva åtminstone en utpräglad offensiv back som är bra på rören o kan göra många mål från blå i PP..Och gör allt för att få hem Tjärnqvist.
Då har vi en mkt bra backbesättning nästa år..
Men nu sitter jag bara o drömmer mej iväg..

-
- Emil Svelander
Och värst av allt; Hur mycket bättre hade det sett ut om Frylén spelat i par med någon av Ronnie / David?Emil svelander skrev:Helt sjukt att man sätter ihop lagets två sämsta skridskoåkare i samma backpar...Kall-El skrev:Det backparet jag absolut under inga förhållanden skulle matcha ihop.Erik af Sibirien skrev:Idag bildade Ronnie och Printz backpar..............