Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Järnkaminen90
Några jag tycker skulle vara intressanta till Dif är:
Målvakt:
Mikael Tellqvist (om Larsson drar måste vi ha en ny)
Backar:
Douglas Murray (blir svår pga han speltid i NHL, men värt ett försök)
Daniel Tjärnqvist (borde vilja komma hem till Dif nu)
Forwards:
Robin Figren (som var grym i Små Kronorna)
Nils Ekman (Djurgård´s krigare som det finns chans för att han kommer hem)
Mika Hannula (utan kontrakt till nästa säsong)
Justin Morrison (en grymt bra spelar men som Frölunda använde på fel sätt, dessutom utan kontrakt)
Patrick Thoresen (som nu harvar i farmarlaget)
Marcus Nilson (som är utfryst i Calgary)
Alla dessa kanske inte är möjligt, men det skulle inte vara fel och hoppas på att vi försöker få hit någon/några av dom.
Målvakt:
Backar:
Douglas Murray (blir svår pga han speltid i NHL, men värt ett försök)
Daniel Tjärnqvist (borde vilja komma hem till Dif nu)
Forwards:
Robin Figren (som var grym i Små Kronorna)
Nils Ekman (Djurgård´s krigare som det finns chans för att han kommer hem)
Mika Hannula (utan kontrakt till nästa säsong)
Justin Morrison (en grymt bra spelar men som Frölunda använde på fel sätt, dessutom utan kontrakt)
Patrick Thoresen (som nu harvar i farmarlaget)
Marcus Nilson (som är utfryst i Calgary)
Alla dessa kanske inte är möjligt, men det skulle inte vara fel och hoppas på att vi försöker få hit någon/några av dom.
- DIF_Soldier
Onödigt att lägga pengar på Tellan i dagsläget, och även en bra tid framöver. Vi har exeptionellt duktiga keeprar inom organisationen i år framöver (Ridderwall, Owuya, Tim Sandberg, J20)Järnkaminen90 skrev:Några jag tycker skulle vara intressanta till Dif är:
Målvakt:
Däremot behövs en rutinerad backup-keeper bakom Riddarn om nu Larsson drar vilket jag inte tror han gör än på ett tag.
Många har tidigare nämnt Joaquin Gage som nu spelar i Italien, själv är jag tveksam om han fortfarande håller måttet.
Och snälla, det stavas DIF.
Säg den glädje som varar
-
Tellqvist har ju varit med om det mesta, hans rutin duger gott!DIF_Soldier skrev:Onödigt att lägga pengar på Tellan i dagsläget, och även en bra tid framöver. Vi har exeptionellt duktiga keeprar inom organisationen i år framöver (Ridderwall, Owuya, Tim Sandberg, J20)Järnkaminen90 skrev:Några jag tycker skulle vara intressanta till Dif är:
Målvakt:
Däremot behövs en rutinerad backup-keeper bakom Riddarn om nu Larsson drar vilket jag inte tror han gör än på ett tag.
Många har tidigare nämnt Joaquin Gage som nu spelar i Italien, själv är jag tveksam om han fortfarande håller måttet.
Tellan är en mycket bra målvakt. Men jag tror han stannar i NHL ett tag. Han har ju tagit de chanser han fått i Phoenix, och hade förmodligen varit förstavalet idag om inte Anaheim satt upp Illya Bryzgalov på waverlistan.stolpskott skrev:Tellqvist har ju varit med om det mesta, hans rutin duger gott!DIF_Soldier skrev:Onödigt att lägga pengar på Tellan i dagsläget, och även en bra tid framöver. Vi har exeptionellt duktiga keeprar inom organisationen i år framöver (Ridderwall, Owuya, Tim Sandberg, J20)Järnkaminen90 skrev:Några jag tycker skulle vara intressanta till Dif är:
Målvakt:
Tror att han väljer att stanna där borta ett tag till och kämpar på.
- DIF_Soldier
Jo visst gör den det, men han passar bara inte in just nu när Riddarn m.fl. är i utvecklingsstadiet. Att ha Tellan eller Riddarn som andrakeeper går bara inte, det blir fel vad man än väljer, och vi kan inte hålla på och vela fram och tillbaka mellan dem.stolpskott skrev:Tellqvist har ju varit med om det mesta, hans rutin duger gott!DIF_Soldier skrev:Onödigt att lägga pengar på Tellan i dagsläget, och även en bra tid framöver. Vi har exeptionellt duktiga keeprar inom organisationen i år framöver (Ridderwall, Owuya, Tim Sandberg, J20)Järnkaminen90 skrev:Några jag tycker skulle vara intressanta till Dif är:
Målvakt:
Säg den glädje som varar
-
Haha. Komik*Knirre skrev:Mmm..jag tar vem som helst så länge vi blir av med "Säcken", verkligen vem som helst. André Mattsson som spelande tränare i samarbete med "Ribben" skulle vara ett lyft för föreningen.warrant skrev:Sen kan man ju undra vem som blir huvud tränare nästa säsong
Stephan Lundh är ju tillgänglig