Djurgårdens IF - Mora IK, 3/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

OM du hade sett när mitt inlägg skrevs hade det inte varit svårt att se att det skrevs efter 2 perioder. Var så besviken efter dessa att jag gav tusan i att titta under sista 20. Med tanke på resultatet är jag glad att jag slapp se eländets sista akt.

Under de 40 minutrar jag såg var samtliga spelare underkända utom Larsson och det står jag fast vid.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Det här är första matchen i år som jag är riktigt besviken på vårt spel. det var totalt värdelöst, vi skapar inte ett jäävla kit. det är 2 spelare som får godkänt den hätr matchen... det är Linkan och Ossi, trots att han bara spelade 1 period. jag älskar hans inställning och hans tacklingar, underbart. vi har en 5e plats i tabellen inför uppehållet. nu jävlar vilar vi upp och kommer in heltaggade efter uppehållet.

FÖERVIGT TROGEN ! <3
Djuuuuuuuuuuuuu
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Det är frapperande hur mycket Dicken saknas. I tredje när vi ska satsa allt och plocka fram den absolut sista krämen inför uppehållet skapar vi... - ingenting!

Usch, jag kan ta en torsk mot ett bättre lag men Mora gör mål på sitt första skott o ställer sen upp med hela laget i mittzon. Så jävla trist men med fart kan man komma förbi ett sådant destruktivt spelande lag. Men vi har just nu varken kunnande eller ork att spela mot sådant motstånd. Skönt med ledigt ett tag!
Blue Brigade Sthlm
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Surt, samt att ssk vann över vf med 7 - 2 HURDÅ? fy fan.

efteruppehålet möter vi vf, hur sak detta gå? - vi är Sveriges bästa bortalag.
Senast redigerad av mr.gr den 2007-11-03 17:55:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Re: SKANDAL!!!!

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Remy Lebeau skrev:
Raffe_DIF89 skrev:
Varför göra sig av med Morten! Han hade nog accepterat sin roll i laget det tror jag

JAG ÄR ARG PÅ DIF LEDNINGEN!!
Vad är det du inte förstår med att Morten ville ha mer speltid än vad DIF kunde garantera?

Det kallar inte jag att "acceptera sin roll i laget"

Men du är ung och naiv, så du är delvis förlåten!
Läs allt så förstår du nog va jag menar och så kan du ju sluta ta upp en halv sida med dina fula jävla bilder
MOT 17:E
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SKANDAL!!!!

Inlägg av odburt »

Raffe_DIF89 skrev:
Remy Lebeau skrev:
Raffe_DIF89 skrev:
Varför göra sig av med Morten! Han hade nog accepterat sin roll i laget det tror jag

JAG ÄR ARG PÅ DIF LEDNINGEN!!
Vad är det du inte förstår med att Morten ville ha mer speltid än vad DIF kunde garantera?

Det kallar inte jag att "acceptera sin roll i laget"

Men du är ung och naiv, så du är delvis förlåten!
Läs allt så förstår du nog va jag menar och så kan du ju sluta ta upp en halv sida med dina fula jävla bilder
Jag gillar när man tillför någonting till forumet. :!:
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

FÖRSTÅR NI NU VAD JAG MENAR!!!

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Nu kanske ni förstår vad jag menar med min oerhörda frustration gällande bortplockningen av Morten Ask.

Carl Gustafsson står på NOLL poäng efter 13 matcher när han har fått spela med Linkan och Bengan! Idag stod Calle i vägen för Linkan i PP flera gånger bakom kassen dessutom ett antal felpassningar och vid några tillfällen agerade han någon sorts back när båda backarna redan fanns hemma. Inget personligt mot Calle men jag undrar hur vi kan ha honom före Morten Ask. Det är en svår fråga?
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF har nu gjort tre matcher i rad som inte varit bra, detta tror jag beror på alla skador, DIF ser mycket trötta ut och detta uppehåll kommer lägligt för DIF.
En sak förutom DIF´s spel som oroar mej är nivåerna på domarna, det kan inte vara lätt att vara spelare när man inte har en aning om vad det är för regler de dömmer efter. Matchstraffet på Ossi idag var rent löjeveckande, Harant åkte och visade att det kom blod från näsan, Lahti väljer då att ge Ossi ett matchstraff. Harant spelade vidare efter tacklingen, konstigt då jag trodde att han var på väg att dö där ett tag?

Sen alla som säger att det räcker med 3000 personer i Hovet för att det ska bli stämning, lägg ner... Jag har fortfarande inte hört någqot som kan kallas för stämning på Hovet. Och NEJ, det räcker inte med Särkijärvis järnkaminer 15 minuter in i 2:a perioden för att det ska kallas för stämning.
Wedd

Re: Fy fan vad uselt!!

Inlägg av Wedd »

odburt skrev:
Emil svelander skrev:
Förresten så tror jag aldrig att jag sett en sämre domare, hur många utvisningar släppte han på Mora i mittenperioden egentligen?

Lahti din sorgliga ursäkt till människa, dra åt helvete!
LAHTI! Du är inte värd att döma damishockey i division 8 din invalida jävla idiot till hockeydomare! Hem och sticka yllemössor och dra hemkört istället din jävla djurgårdshatare.

SÄMRE ÄN LÄRKING, JA DU ÄR SÄMRE ÄN LÄRKING!
Haha, fyfan vilket härligt ordval, jag kunde inte spytt mer på han själv!
Alltid Oavsett.
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Vi som behöver ossi med till gbg den 13...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nyss hemkommen från Stockholm. Och jag måste få lov att ta tillbaka mitt tidigare inlägg om att Lahti är den bästa domaren i serien. Jag har ALDRIG sett en så dålig hockeydomare i hela mitt liv. Jag har alltid tyckt Lahti har tillåtit mycket Hockey när han dömt men vafan, tacklingen Ossi gjorde var fan den snyggaste jag sett tillsammans med Ölvestads första tackling i matchen. Men eftersom Mora idioten började blöda lite från läppen då började Lahti slicka både skåran och bägge skinkorna.

EN SÅN JÄVLA PINSAM DOMARINSATS!!!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ossi kommer väl att vara med i Gbg, om han inte blir skadad i Karjala-Cup? Han kommer inte bli avstängd för detta matchstraff, märkligt om han skulle bli det för en helt schysst tackling.

Foppa får se upp i Karjala.....
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Fan jag missade första och 10 min i andra perioden pga innebandy cup, var det då Ossi fick matchsstraff?
I alla fall jag tycker DIF förlorar idag på att vi inte såg pigga ut i benen och inte skapar framåt. Vi måste också få ett tätare försvar och jag längtar tills Ronnir och Frylén kommer tillbax.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Lahti - för vilken gång i ordningen pissar du på DIF?
:evil:

Ossi är KUNG!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Elitserien håller på att utvecklas till samma Kalle Anka-serie som Fotbollsallsvenskan där alla slår alla.
Tror inte att detta gynnar DIF på något sätt, hade helt klart föredragit några tydliga bottenlag som halkat efter räjält.
Att DIF överpresterat på bortais i några matcher kommer inte att betyda ett piss om vi inte hittar rätt i hemmaspelet snart.
Det går fort utför när det börjar luta åt det hållet.

Att man aldrig får slippa den där förhatliga sträck-nojan, börjar tära på psyket nu efter snart 3 år.

3mål framåt på det senaste 4 hemmamatcherna, det är låååågt.
lägre än ....ja ni vet

En annan pinsam sak är alla som efter varje match DIF torskat konsekvent skyller på domaren.
Trodde "Vi" var lite finare, lite bättre än så.
Överlåt sånt losersnack till Gnaget & Bajen - var sak på sin plats.

Skönt med uppehåll
Hoppas Foppas fot lossnar helt.....
Skriv svar