Djurgårdens IF - Brynäs IF, 30/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Ja vad ska man säga om kvällens match, såg ju inte speciellt mycket, men det lilla man fick se på Canal+ var ett jäkla snyggt 1-0 mål. Sen måste jag ju säga att det är pinsamt vid 1-1 målet då två djurgårdare går bort sig och täcker vid fel stolpe. Där kommer för övrigt den tredje djurgårdaren in. På andra sidan är det helt öppet och Larsson kan inte göra mycket. Kasst försvar! Tacklingen, eller missen är en kul grej, bra att vi kör på...!

Sen skönt att SSK och Modo vinner ikväll, de vi har runt oss i tabellen tappar värdefulla poäng. Förstår inte varför det skulle vara bättre att FBK vann!? Södertälje är bottensediment och inget vi behöver bry oss om. Ja så länge vi fortsätter den här trenden vi haft på slutet... :wink: :? :D
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Känns jävligt tungt att tappa poäng efter alla lägen i övertidsperioden. Fan jag trodde pucken va inne när det var ca 10 sekunder kvar!
Aja, kul med fullsatt iaf, kunde varit mer liv i klacken dock. Förstår inte varför folk sitter ner...

P.S. Dags att dra igång "tjocka feta sittplats" efter "stå upp om ni älskar DIF", det är fan pinsamt att bara kurvan reser sig upp!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Synd att vi gjorde mål när vi hade fina lägen mitt i slottet.

+ Calle och Ossi

- Linkan och Ölvestad

Linkan var för jävla dålig idag, misslyckades totalt med nästan allt. Men alla får ha n dålig dag.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Visst, matchen kanske inte höll högsta klass. Men det spelar ingen roll, är det Djurgårn som spelar då är det värt det iallafall :D
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

KRNI skrev:Ja vad ska man säga om kvällens match, såg ju inte speciellt mycket, men det lilla man fick se på Canal+ var ett jäkla snyggt 1-0 mål. Sen måste jag ju säga att det är pinsamt vid 1-1 målet då två djurgårdare går bort sig och täcker vid fel stolpe. Där kommer för övrigt den tredje djurgårdaren in. På andra sidan är det helt öppet och Larsson kan inte göra mycket. Kasst försvar! Tacklingen, eller missen är en kul grej, bra att vi kör på...!

Sen skönt att SSK och Modo vinner ikväll, de vi har runt oss i tabellen tappar värdefulla poäng. Förstår inte varför det skulle vara bättre att FBK vann!? Södertälje är bottensediment och inget vi behöver bry oss om. Ja så länge vi fortsätter den här trenden vi haft på slutet... :wink: :? :D

Äh, kanske är jag överdrivet nojig, vet inte.
Men det vore så skönt om SSK & Mora bara halkade hjälplöst efter & blev totalt jättesist så man kunde glömma det nedersta träsket.

Så länge DIF fortsätter att bomma 3poängare i hemmamatcherna finns det fortfarande en risk att vi missar slutspel.
Vi kan ju inte bara ta 3poäng i bortaspelet.
Då lär DIF hamna runt det där förhatliga sträcket iaf.

Det 3 hemmavinsterna, sett ur ett neutralt icke DIF-perspektiv:

DIF-SAIK 4-0
DIF ställs mot ett pinsamt, håglöst, lamt & tamt SAIK där det bara inte går att förlora.

DIF-FHC 6-0.
DIF tillåts spela bortaspel på hemmaplan.
FHC vinner skottstatistiken klart men lyckas missa allt.

DIF-LHF 6-1
DIF vänder turligt ett 0-1 underläge till 2-1 då LHF fram tills dess haft har total koll på matchen.
Sedan i 3:e perioden har DIF 100% utdelning & siffrorna springer iväg.
Återigen förlorar DIF skottstatistiken klart
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Enligt Sportexpressen var det Printz som missade tacklingen :shock:

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... a-tackling
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Det trodde de flesta men reprisen på tv visade att det var ossi och printz hoppade in snabbt och bytte av ossi
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Hemma från matchen :) otroligt kul med ett fullsatt hovet och klacken sjöng på bra tycker jag... men synd att vi bara fick oavgjort, vi har vart väldigt effektiva hittills i elitserien med idag visar vi inte upp det.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Jockizz

Inlägg av Jockizz »

tycker det var skönt tryck på matchen idag. speciellt på johanssons/säckens- järnkaminer, blev lite uttjatat efter att den vart igång i typ 5 minuter. skönt att så mycket folk hade hittat till hovet idag 8091 är en grymt bra siffra. besviken på att dif hade en sån jävla måltorka i andra och tredje. tråkigt med bara en pinne mot ett sånt soppgäng från gävle!

EDIT: tycker det är sjukt dålig kvalite på domarna i årets elitserie. inte bara idag utan också mot LHC och SSK.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Japp sjukt kul med så mycket folk. Jag var inte där men hörde på Tvn att det var ett bra drag. Men den stora frågan är kommer publiken tillbaka? I nästa hemmamatch mot Mora så kommer jag vara där och jag hoppas att så många som möjligt kan hitta tillbaka till Hovet. Framförallt eftersom det är en lördagsmatch också. Jag kommer skaffa min biljett imorrn!

NU FYLLER VI HOVET PÅ LÖRDAG IGEN!!!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Ossi är fan underbar! Även om han missade tacklingen och flög huvustupa över in i spelarbåset så är det helt rätt inställning. Mer sånt! Tycker att Engqvist är grymt bra. Får mycket tid i boxplay och gör det väldigt bra. Han var för övrigt en av de få Djurgårsspelare som jag tycker får godkänt.
Om Bengan fortsätter vara så pass anonym som han ändå har varit den här säsongen får han nog svårt att ta en plats i Nashville.
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Vart var klackledarn?
hamous

Inlägg av hamous »

mr.gr skrev:Vart var klackledarn?
har vi ens haft det i hockeyn denna säsong? Igår var det ju typ Micke Nylander som ett par gånger drog igång något..

Och FAN vilken jobbig jävla unge som ville få igång en miljon klappramsor hela tiden... "Alla som inte klappar får gå hem.."
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Men vi ska ha en klackledare som får igång klacken hela tiden, igår första perioden sög klacken helt!

Han var helt IG!

kunde bara en ramsa: ''alla vi som älskar Djurgården klappar nu *klapp* *klapp*''

han sjöng johanssons Järnkaminern istället för Särkijärvis Järnkaminer, störde mig på honom!
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

så det finns fler som ogillade honom :o
Låst