MODO Hockey - Djurgårdens IF, 25/9 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berra

Inlägg av Berra »

Men va fan!!! Det är inte svenska mästarna vi ska ha bakom oss i tabellen. Utan Mora, Södertälje, Luleå, Skellefteå. Vi har inte vunnit i övik på flera år så vad är egentligen besvikelsen? Även om det inte är bra att släppa en tvåmålsledning i tredje såklart. Inom fyra veckor så kommer vi vara grymt förstärkta av spelare som kan hjälpa till att undvika dylika ras... Djurgårn fixar en sjunde plats i år och därmed basta!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Lee Harvey Oswald skrev:
*Knirre skrev:Det värsta är ju att spelarna måste ju bara känna samma sak som oss.. liksom "Näe, samma jävla sak igen.. 55 matcher i år igen.. nu ger jag fan upp!" Iaf de som varit med ett tag.
Precis, tror jag fattar varför Bremberg blev utbränd redan innan seriestarten.

Ångesten kom farandes, med demoooååner...
känns detta igen, han borde fan snart ana eller veta vad spelarna borde träna på, haft 30 omg förra säsongen då detta hände.

"- Vi slutade spela i den tredje perioden. Vi får ta med oss de två första inför nästa match, säger djurgårdstränaren Hans Särkijärvi"

Längtar tills Ossi kommer, finnarna brukar ju vara glada vid att tackla :)
Senast redigerad av Bigge den 2007-09-25 20:46:27, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Fnatte79 skrev:
MAP skrev:Fnatte,

Det är inte förlusten i sig som gör att folk blir upprörda. Det är insatsen. Vet inte om jag någonsin sett DIF så viljelösa och sega.
Ta sista målet som exempel, först tar Timmy en totalt hjärndöd utvisning i jakt efter en förlöpen puck i sarghörnet. Utvsining.
Sundström letar och letar och letar efter Wernblom framför kassen, alla ser det och alla vet det. Men vad gör djurgårdarna? Hakar Wernblom? Slår ner honom? Håller fast honom? Nejdå, dom gör ingenting, absolut ingenting!
Till slut kommer passningen och som Wernblom står placerad kan skottet bara komma längs isen, ändå lämnar Larsson lucka mellan benen. Trots att han intagit butterfly-position och att han endast behöver bekymra sig om att täcka isen och enbart isen.

Så jävla dåligt Djurgår´n!
Jag såg matchen och DIF var inte alls som du säger viljelösa...
tyckte nog att de såg bra ut förutom i tredje samt när Wernblom kom
där mot kassen i slutet... finslip... backförstärkning... då tar vi MoDo!

precis. det blir absolut slutspel om vi fortsätter så här
MAP

Inlägg av MAP »

Fnatte,

Jag kanske överreagerar lite. Men om du tänker efter, vad skapade kedorna utöver Linkans? Inte så mycket va?

Sista perioden är ju det som gör en mest irriterad. Här leder man med 4-2, har chansen att ge hela hockey-Sverige och alla skribenter en rejäl känga, och klappar ihop fullständigt. Måste ju finnas ett inövat försvarsspel i såna här lägen som gör att vi kan stänga till i mittzon.
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

*Knirre skrev:Det värsta är ju att spelarna måste ju bara känna samma sak som oss.. liksom "Näe, samma jävla sak igen.. 55 matcher i år igen.. nu ger jag fan upp!" Iaf de som varit med ett tag.
Om spelarna känner som "ni" härinne så är det säkert NI som fått dem dit...
alltså ert fel om de ger upp... ni kan väl för fan inte hålla på så här...
Sluta klaga och börja stötta istället!

Vi är DIF... lite finare... lite bättre...
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jag kanske överreagerar lite. Men om du tänker efter, vad skapade kedorna utöver Linkans? Inte så mycket va?

Sista perioden är ju det som gör en mest irriterad. Här leder man med 4-2, har chansen att ge hela hockey-Sverige och alla skribenter en rejäl känga, och klappar ihop fullständigt. Måste ju finnas ett inövat försvarsspel i såna här lägen som gör att vi kan stänga till i mittzon.
Det var väldigt mycket PP och då är Linkan/co mest inne! Tycker inte Anger femma gjorde bort sig för fem öre!
Bigge

Inlägg av Bigge »

Fnatte79 skrev:
Om spelarna känner som "ni" härinne så är det säkert NI som fått dem dit...
alltså ert fel om de ger upp... ni kan väl för fan inte hålla på så här...
Sluta klaga och börja stötta istället!

Vi är DIF... lite finare... lite bättre...
Har fan inte gett upp inte så jag menar med MINA inlägg, utan det känns bara som samma visa om igen, men nu har de chansen att visa detta på torsdag, att detta bara va en engångsföretelse.
There is no I in TEAM!!!!
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Jag var inte på matchen idag då jag bor i sthlm och har skola.
Det jag vill säga är att detta bara var en match och 54 omgångar kvar!
Vem har sagt att spelet kommer se ut såhär dessa 54 omgångarna som återstår?

+ på pappret ser modo ut som klara favvoriter till denna match enligt många, Och att vi lyckas klämma dit 4 puckar på Fjolårets smGuld vinnare är ennormt enligt mig!!
:twisted: :twisted: 54 Omgånga kvar att hejja framm DESSA GRABBAR!!!!!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror att det ska finnas i nån pärm, det är bara försvarsspelare som saknas för att genomföra det rent praktiskt :wink:
MAP

Inlägg av MAP »

Stocky,

Okej, jag ger mig. Verkar bara vara jag som är missnöjd.
Kanske bara är dålig förlorare. :)
finsta

Inlägg av finsta »

Tomas Johansson börjar den här säsongen som han slutade förra!
Då gav han bort pucken på blå mot Linköping och kostade oss slutspelet.
Nu går han bort sig framför mål och Wernblom är helt ostörd.
Jag skiter om han tillför rutin bla bla bjäppa bjäppa osv. En hungrig och
milt begåvad spelare skulle vara bättre än det vraket.
PL

Inlägg av PL »

Det är klart man är sjukt jävla besviken. Så som jag har längtat efter att säsongen ska dra igång.

MODO är ett grymt lag, men när vi leder med 4-2 så börjar ju man hoppas.
Alla som har skrivit ner vårat kära DIF skulle få en ordentlig knäpp på näsan, så händer det som vi alla sätt allelens för många gånger innan...

Det är väl bara att bita ihop och ladda inför nästa, men en grym jävla besvikelse i som satt sig i magen.

Hej föresten, har läst på forumet ett tag men först nu fått tummen ur och reggat mig.

/petter
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Självklart är vi alla besvikna - att tappa 2-4 till 5-4 på 20 minuter är skamligt.

Men sedan ska vi komma ihåg att vår förstaperiod var kanon. Det bevisar att årets upplaga av DIF har potential att gå till slutspel. Allt vi behöver rätta till är tredjeperiodsraset.

Bremberg är magisk som vanligt. Fyra pinnar på en match! Andrakedjan måste vakna nu. Och en sak till - låt Guter spela.
Säg den glädje som varar
Berra

Inlägg av Berra »

Hej och välkommen Petter!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ok, en sista fundering bara.

Undra hur många måls ledning som behövs inför 3:e per. på bortais för att DIF ska sno med sig en 3p hem?

Pissafton.
& så går IFK-Fiskrens upp i serieledning...
Skriv svar