Kommer slutspels matcherna spelas på Hovet eller Globen? Jag fråga DIF men dom orka inte svara... kanske nån har koll här? Det perfekta vore ju spela på Hovet fram till finalserien mot fbk då kör vi på Globen. Eller va tycker ni?
Vore fruktansvärt onödigt att kasta bort flera miljoner på att spela på Hovet i stället för på Globen, då klackfolket dyker upp oavsett arena i slutspelet.
Emil svelander skrev:Vore fruktansvärt onödigt att kasta bort flera miljoner på att spela på Hovet i stället för på Globen, då klackfolket dyker upp oavsett arena i slutspelet.
Tyvärr kommer det inte +10.000 förns slutet på semi och finalerna.
Vore snarast korkat att inte spela på Hovet. Bättre tryck torde betyda bättre resultat från spelarnas sida. Dessutom är det inte alls säkert att klacklfolket dyker upp i Globen även om det är slutspel. Av vad jag kommer ihåg från tidigare säsonger brukar det krävas att det handlar om typ match 4-7 i ett slutspel för våra publiksiffror att öka klart över grundseriesnittet. ( Med unantag av entuell final då, men där lär vi knappast hamna ändå. )
Kan vi ta oss till slutspel och få till 3 matcher hemma i kvarten har grabbarna gjort det jävligt bra.
Emil svelander skrev:Vore fruktansvärt onödigt att kasta bort flera miljoner på att spela på Hovet i stället för på Globen, då klackfolket dyker upp oavsett arena i slutspelet.
Jag är väldigt tveksam, kommer nämligen ihåg när det i den första kvarten 2004 kom 6550 personer för att se DIF bli utspelade och förlora med 1-8 mot Frölunda. Helt rätt att lägga matcherna på Hovet, vi ska ju ändå enbart spela där nästa säsong.
Jag är väldigt tveksam, kommer nämligen ihåg när det i den första kvarten 2004 kom 6550 personer för att se DIF bli utspelade och förlora med 1-8 mot Frölunda. Helt rätt att lägga matcherna på Hovet, vi ska ju ändå enbart spela där nästa säsong.
Jo, men då hade vi förlorat 5 raka matcher innan slutspelet och publiken hade inga större förhoppningar om vinst. Möter vi typ Färjestad vill jag ha Globen varje slutspelsmatch.