Insamlingstråd
Skitbra grej det här!
Sådär, då har man förlängt medlemskapet för i år samt skaffat ett till tjejen oxå. Så där fick vi in lite mer stålar. En fråga, jag vann och köpte således Fimpens matchtröja från den gångna säsongen för 2500 tror jag det va. Går dom pengarna direkt till föreningen??? Samma sak gjorde tjejen med Hörnqvists tröja för 5000 eller nåt liknande. Och året innan köpte jag Ölvestads tröja från 2004 tror jag det va. Den kostade 4000 kronor. Så om man antar att Djurgården får ALLA dom stålarna har jag och tjejen bidragit med en 12-13000 kronor samt att vi båda har varsitt 1891-kort som drar in ytterligare 3800 kronor. Så det känns som vi gjort vad vi kunnat för att dra in pengar till klubben,(om dom får alla stålar för tröjorna såklart)
Ska troligen börja med att lägga in en 200/mån också, men det beror på hur det ser ut med pengar varje månad. Men förhoppningsvis så går det.
Sen kommer vi på sedvanligt vis sitta i sportbaren innan match o ta en öl eller käka. Även där ett par kronor.
Så alla ni som kan, bidra med det ni har råd med, köp en tröja, bli medlem, käka i sportbaren och hjälp vårat kära Djurgården.
/Trogen Djurgårdare med lika trogen Djurgårdare till flickvän
Ska troligen börja med att lägga in en 200/mån också, men det beror på hur det ser ut med pengar varje månad. Men förhoppningsvis så går det.
Sen kommer vi på sedvanligt vis sitta i sportbaren innan match o ta en öl eller käka. Även där ett par kronor.
Så alla ni som kan, bidra med det ni har råd med, köp en tröja, bli medlem, käka i sportbaren och hjälp vårat kära Djurgården.
Re: Skitbra grej det här!
Vilket Praktexempel! Djurgårdshjärtat blir jävligt glatt när man får höra att sånna som dig existerar, bara att hoppas vi får betalt för våra bidrag nästkommande säsong! Känner innerligt att atmosfären kring laget under den gångna säsongen verkligen fick grabbarna att ta till sig fansen, känns som att det var mer kontakt Lag, gentemot fansen än på mycket, mycket länge!Christer skrev:Sådär, då har man förlängt medlemskapet för i år samt skaffat ett till tjejen oxå. Så där fick vi in lite mer stålar. En fråga, jag vann och köpte således Fimpens matchtröja från den gångna säsongen för 2500 tror jag det va. Går dom pengarna direkt till föreningen??? Samma sak gjorde tjejen med Hörnqvists tröja för 5000 eller nåt liknande. Och året innan köpte jag Ölvestads tröja från 2004 tror jag det va. Den kostade 4000 kronor. Så om man antar att Djurgården får ALLA dom stålarna har jag och tjejen bidragit med en 12-13000 kronor samt att vi båda har varsitt 1891-kort som drar in ytterligare 3800 kronor. Så det känns som vi gjort vad vi kunnat för att dra in pengar till klubben,(om dom får alla stålar för tröjorna såklart)
Återigen, Riktigt fint att se Christer!
Alltid Oavsett.
-
Jag skaffade Medlems kort till Far min, och min bror Och sen jag då såklart =D!. Köpte match tröja till min bror, Snus lock till Farsan
.
Redan fixat så att jag kommer då vi har, Luleå hemma, Södertälje Hemma, Södertälje borta,Linköping Hemma. Kanske kommer en vecka till, dom har lovat mej om det blir slutspel så åker vi upp där igen!
Jag är dock bara 15 år, så har lite svårt och komma upp. Men precis sålt min moped, så att det var därför jag hade råd med mycket. + Alla jönköpings matcher, och 1 Linköping match borta, kommer jag på också.

Redan fixat så att jag kommer då vi har, Luleå hemma, Södertälje Hemma, Södertälje borta,Linköping Hemma. Kanske kommer en vecka till, dom har lovat mej om det blir slutspel så åker vi upp där igen!
Jag är dock bara 15 år, så har lite svårt och komma upp. Men precis sålt min moped, så att det var därför jag hade råd med mycket. + Alla jönköpings matcher, och 1 Linköping match borta, kommer jag på också.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Skitbra grej det här!
Absolut, stort cred till dig, Christer!Wedd skrev:Vilket Praktexempel! Djurgårdshjärtat blir jävligt glatt när man får höra att sånna som dig existerar, bara att hoppas vi får betalt för våra bidrag nästkommande säsong! Känner innerligt att atmosfären kring laget under den gångna säsongen verkligen fick grabbarna att ta till sig fansen, känns som att det var mer kontakt Lag, gentemot fansen än på mycket, mycket länge!Christer skrev:Sådär, då har man förlängt medlemskapet för i år samt skaffat ett till tjejen oxå. Så där fick vi in lite mer stålar. En fråga, jag vann och köpte således Fimpens matchtröja från den gångna säsongen för 2500 tror jag det va. Går dom pengarna direkt till föreningen??? Samma sak gjorde tjejen med Hörnqvists tröja för 5000 eller nåt liknande. Och året innan köpte jag Ölvestads tröja från 2004 tror jag det va. Den kostade 4000 kronor. Så om man antar att Djurgården får ALLA dom stålarna har jag och tjejen bidragit med en 12-13000 kronor samt att vi båda har varsitt 1891-kort som drar in ytterligare 3800 kronor. Så det känns som vi gjort vad vi kunnat för att dra in pengar till klubben,(om dom får alla stålar för tröjorna såklart)
Återigen, Riktigt fint att se Christer!
Jo, detta känns riktigt skönt. Säsongen har inte ens börjat, men vi har redan härligt go i Djurgårdsfamiljen. Förra säsongens sista omgångar var magiska. Man riktigt såg på spelarna att de sprudlade av gjädle när DIF nätade - tänker främst på Ölvestads 2-1 mål (?) mot HV. Han bara skrek av gläde och dansade in i sargen. Kolla in "Bladmans" avatar så får ni se.
Ölvestad, vilken kille!

Säg den glädje som varar
-
- Kontakt:
Blir rörd när jag ser hur många som visar hur mycket DIF Hockey betyder för dem!
Många har lovat att sätta in pengar - kom ihåg att skriva Donation!
Kul att läsa alla idéer om hur man ska få in pengar! - Medlemsskap, auktion, souvenirköp säsongsplåt m.m
Vi är ett gäng som köper säsongskort och lägger till 200 kr per skalle, just nu är vi uppe i 27 personer och vi blir fler och fler för varje dag!
Målet är 50 pers.
Många har lovat att sätta in pengar - kom ihåg att skriva Donation!
Kul att läsa alla idéer om hur man ska få in pengar! - Medlemsskap, auktion, souvenirköp säsongsplåt m.m
Vi är ett gäng som köper säsongskort och lägger till 200 kr per skalle, just nu är vi uppe i 27 personer och vi blir fler och fler för varje dag!
Målet är 50 pers.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
- Andy
- Säsongskort: Ja
Har tjackat på min suvenirer samt fixat och betalt medlemskap till min systerson. Har dessutom mailat alla mina kompisar med DIF-hjärta och bett dem (A) bli medlemmar, (B) skaffa säsongsplåt alternativt ladda ner spelshemat i kalendern och boka in sig på så många fighter som möjligt, (C) köpa sovinirer samt (D) bidra till insamlingen.
Hoppas fler gör det samma så att detta sprider sig som ringar på vattnet. Hoppas alla officiella hemsidor typ JK och DIFhockey uppmärksammar detta gräsrotsinitiativ...
Hoppas fler gör det samma så att detta sprider sig som ringar på vattnet. Hoppas alla officiella hemsidor typ JK och DIFhockey uppmärksammar detta gräsrotsinitiativ...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- DIF_Soldier
Medlem?
För att slippa skapaen överflödig tråd tar jag upp frågan här.
Jag funderar på att skaffa ett ständigt medlemskap inför säsongen 08/09.
Lite info först.
Jag har varit medlem i 8 år nu (inkl. kommande säsong). Det innebär att jag har bidragit med 1600 kr i medlemsavgift. Om vi går ännu längre fram, om 6 år, då har jag hunnit betalt ytterligare 400 kr samt blivit 22 år gammal, vilket betyder att jag även har betalt vuxenavgift i 3 år. Då har jag sammanlagt bidragit med 3400 kr.
Det betyder att i långa loppet tjänar DIF på att jag är medlem år efter år, men å andra sidan behöver DIF alla pengar de kan få just nu. Jag vet ju inte hur vi ligger till ekonomiskt om 6 år. Så vad göra?
Ska jag hjälpa DIF ekonomiskt långsiktigt eller nu (3000 kr)?
Jag funderar på att skaffa ett ständigt medlemskap inför säsongen 08/09.
Lite info först.
Jag har varit medlem i 8 år nu (inkl. kommande säsong). Det innebär att jag har bidragit med 1600 kr i medlemsavgift. Om vi går ännu längre fram, om 6 år, då har jag hunnit betalt ytterligare 400 kr samt blivit 22 år gammal, vilket betyder att jag även har betalt vuxenavgift i 3 år. Då har jag sammanlagt bidragit med 3400 kr.
Det betyder att i långa loppet tjänar DIF på att jag är medlem år efter år, men å andra sidan behöver DIF alla pengar de kan få just nu. Jag vet ju inte hur vi ligger till ekonomiskt om 6 år. Så vad göra?
Ska jag hjälpa DIF ekonomiskt långsiktigt eller nu (3000 kr)?
Säg den glädje som varar
-