Säckens vara eller inte vara...
- Jack Daniel
Diffe89 skrev:Det finns ju faktiskt många tränare som inte vunnit något men som änd gjort ett bra jobb!mårten skrev:Caveman skrev:DanneS skrev:http://www.difhockey.se/season.php?sasong=1998
Vet inte hur arbetsfördelningen var mellan Lundh och Wikegård. Är man med och tar ett lag till SM-final och där torskar på ett individuellt misstag så kan man ju inte vara helt usel. Eller? Bara en tanke.
Mmm, visst, men Wikegård har aldrig vunnit något och han kommer aldrig att göra.... Nolla..
Gör honom väl knappast till en nolla?
Hade gärna sett Wikegård tillbaka i DIF
Det finns det säkert men till den kategorin tillhör INTE Wikegård...
Han har mest stoppat spelare i deras utveckling, då han tror att det räcker med att åka och spela fysiskt.
Jag tycker att Säcken och Challe gör så gott de kan med truppen. Säcken visar munterhet utåt via kameran och challe är duktig på att kritisera. De passar bra tillsammans.
Men min favorit tränare för Djurgården hockey i dagsläget är KENTA. Jag förstår egentligen inte varför han sparkades från klubben efter torsken i kvarten mot Frölunda för ett par år sedan. Kenta är en mycket skicklig tränare som vi alla vet. Redan där gjorde styrelsen ett fatalt misstag. Hade Kenta fått bestämma själv så hade han lagt ner torpedhockeyn och börjat om från scratch.
Jag hoppas innerligt att vi får se Kenta i båset om ett par år. Varför inte tillsammans med brorsan och Challe? Alternativt ta hem Hardy och Waltin.
För att avika lite från ämnet så hoppas jag verkligen att Dif kan knyta till sig Hannula. Han skulle passa perfekt i den här situationen, å andra sidan vilken annan spelare av Hannulas kaliber skulle inte göra det?
Wernblom skulle också passa perfekt i laget. Men han lär ju knappast vilja flytta ner. Fiske är alltid fiske...Låt oss sjunga bort Wernblom på Hovet den 4/1 han kommer lätt ur balans om han får höra små roliga glåpord =)
Men min favorit tränare för Djurgården hockey i dagsläget är KENTA. Jag förstår egentligen inte varför han sparkades från klubben efter torsken i kvarten mot Frölunda för ett par år sedan. Kenta är en mycket skicklig tränare som vi alla vet. Redan där gjorde styrelsen ett fatalt misstag. Hade Kenta fått bestämma själv så hade han lagt ner torpedhockeyn och börjat om från scratch.
Jag hoppas innerligt att vi får se Kenta i båset om ett par år. Varför inte tillsammans med brorsan och Challe? Alternativt ta hem Hardy och Waltin.
För att avika lite från ämnet så hoppas jag verkligen att Dif kan knyta till sig Hannula. Han skulle passa perfekt i den här situationen, å andra sidan vilken annan spelare av Hannulas kaliber skulle inte göra det?
Wernblom skulle också passa perfekt i laget. Men han lär ju knappast vilja flytta ner. Fiske är alltid fiske...Låt oss sjunga bort Wernblom på Hovet den 4/1 han kommer lätt ur balans om han får höra små roliga glåpord =)
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När man tänker efter så är det helt sinnejssjukt att vi sparkade Kenta. Hade han stått kvar hade vi säkerligen legat bra mycket bättre till i dagens tabell.Lugnet skrev:Jag tycker att Säcken och Challe gör så gott de kan med truppen. Säcken visar munterhet utåt via kameran och challe är duktig på att kritisera. De passar bra tillsammans.
Han har ju visat tidigare att han kan göra guld av sand, Timrå har haft en stor fördel som haft Kenta.
Sjunger avgå Johnny...
Visst har säcken kontrakt över nästa säsong?
Säcken måste bort. Jag fattar inte hur vissa här inne kan vara nöjda med en tiondeplats! Visst var vi nära slutspel men oj vad många gånger vi vek ner oss när det som minst behövdes.
Och bara tanken att det hade räckt med två ynka extra poäng under den där svackan i höstas för slutspel. Suck.
Nej, bort med säcken och in med någon som kan nå den sjätteplats som var målet den här säsongen!
Säcken måste bort. Jag fattar inte hur vissa här inne kan vara nöjda med en tiondeplats! Visst var vi nära slutspel men oj vad många gånger vi vek ner oss när det som minst behövdes.
Och bara tanken att det hade räckt med två ynka extra poäng under den där svackan i höstas för slutspel. Suck.
Nej, bort med säcken och in med någon som kan nå den sjätteplats som var målet den här säsongen!
i
Frölunda hade en aningens bättre lag än DIF då så han kommer nog inte gå till final med oss. Iaf inte med det lag vi har idag
Nej jag vill inte heller ha Säcken kvar. Kan tänka mig "Lillis" som tränare..skulle dock vilja ha Putte Carlsson..
Nej jag vill inte heller ha Säcken kvar. Kan tänka mig "Lillis" som tränare..skulle dock vilja ha Putte Carlsson..
Senast redigerad av Djurgårn den 2007-03-03 12:14:13, redigerad totalt 1 gånger.
- Emil Svelander
-
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Emil - Han tillsammans med Challe jobbar tålmodigt med det material (sämre mtrl förra säsongen - bättre mtrl denna) man har. Ger dessa trygghet och motivation istället för att bygga vändkors till omklädningsrummet och byta ut spelare titt som tätt.Emil svelander skrev:Alla ni som berömmer Säcken, vad grundar ni det på? 2 säsonger i klubben, båda säsonerna har han missat målet.
Utan detta hade vi slutat i Allsvenskan förra året och fan vet om vi hade klarat oss tillbaka. Denna säsongen efter juluppehållet har ju visat att det har byggts en grund som de flesta måste se som positiv att bygga på.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
- Emil Svelander
Grabbarna spelar inte hockey under Säcken, de kämpar hockey som nån skrev i en annan tråd. Det håller absolut inte i längden. Allas favorit Ingvar ''Putte'' Carlsson har under hela säsongen klagat på att det inte finns en spelidé, jag tvekade på det först, men har insett att så är fallet. Detta spelarmaterial skulle gå till slutspel med en tränare som passar bättre in på laget. Säcken är säkert en bra tränare för ett lag som FBK, men i DIF passar han inte.JJ skrev:Emil - Han tillsammans med Challe jobbar tålmodigt med det material (sämre mtrl förra säsongen - bättre mtrl denna) man har. Ger dessa trygghet och motivation istället för att bygga vändkors till omklädningsrummet och byta ut spelare titt som tätt.Emil svelander skrev:Alla ni som berömmer Säcken, vad grundar ni det på? 2 säsonger i klubben, båda säsonerna har han missat målet.
Utan detta hade vi slutat i Allsvenskan förra året och fan vet om vi hade klarat oss tillbaka. Denna säsongen efter juluppehållet har ju visat att det har byggts en grund som de flesta måste se som positiv att bygga på.
Sjunger avgå Johnny...
-
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Du har inte fel avseende kämpande eller spelande lag.
Jag tror på att ha honom kvar antingen som huvud- eller andra tränare och komplettera med någon som kan bidra med det övriga. Personligen tror jag Micke kan vara denna.
Nu ska det bli intressant att se utvecklingen avseende vilka som går och kommer! Jag tror att vi kan se fram emot 2007/2008 med tillförsikt!
Jag tror på att ha honom kvar antingen som huvud- eller andra tränare och komplettera med någon som kan bidra med det övriga. Personligen tror jag Micke kan vara denna.
Nu ska det bli intressant att se utvecklingen avseende vilka som går och kommer! Jag tror att vi kan se fram emot 2007/2008 med tillförsikt!
Emil svelander skrev:Grabbarna spelar inte hockey under Säcken, de kämpar hockey som nån skrev i en annan tråd. Det håller absolut inte i längden. Allas favorit Ingvar ''Putte'' Carlsson har under hela säsongen klagat på att det inte finns en spelidé, jag tvekade på det först, men har insett att så är fallet. Detta spelarmaterial skulle gå till slutspel med en tränare som passar bättre in på laget. Säcken är säkert en bra tränare för ett lag som FBK, men i DIF passar han inte.JJ skrev:Emil - Han tillsammans med Challe jobbar tålmodigt med det material (sämre mtrl förra säsongen - bättre mtrl denna) man har. Ger dessa trygghet och motivation istället för att bygga vändkors till omklädningsrummet och byta ut spelare titt som tätt.Emil svelander skrev:Alla ni som berömmer Säcken, vad grundar ni det på? 2 säsonger i klubben, båda säsonerna har han missat målet.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!