Folk med koll inom föreningen tycker ju också uppenbarligen det, rankar jag ju något högre än pajaser som leker något på ett forum, där toppar du nästan listan.Jim Morrison skrev:Å andra sidan tycker du Ahlén är en nödvändig spelare.diftobbe89 skrev:Hahah sköna reaktioner när en medioker spelare som Cehlin går till en annan klubb, kunde seriöst inte brytt mig mindre, bra beslut KG.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spela fult
- minalman
- Säsongskort: Ja
Inget motståndarlag har något att tjäna på att scouta oss?SirDIFalot skrev:Är det någon som kan hjälpa mig att peka ut någon röd tråd i hur man har hanterat Heinerö, Hage, Cehlin, Nilson, Fleury, Guter, Fällström, Murray och Trukhno. Det är så konstigt alltihop. En logik gäller för en spelare. En annan för nästa spelare. Vad är det Djurgården vill uppnå? Eller låter man humöret för dagen ta beslut åt en i dessa frågor? Allt känns så jävla oprofessionellt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
diftobbe89 skrev:Folk med koll inom föreningen tycker ju också uppenbarligen det, rankar jag ju något högre än pajaser som leker något på ett forum, där toppar du nästan listan.Jim Morrison skrev:Å andra sidan tycker du Ahlén är en nödvändig spelare.diftobbe89 skrev:Hahah sköna reaktioner när en medioker spelare som Cehlin går till en annan klubb, kunde seriöst inte brytt mig mindre, bra beslut KG.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jaha, där hade man hoppats på lite känslor men så blev det bara skit av det också.
Felet i år är ju knappast att vi har för många spelare som kan vinna en närkamp.
Helt OK för mig mot den bakgrunden att vi släpper Guter och tar in en sådan som MN.
Men jag hade gärna sett Murray i laget om man nu skall klaga. Jag känner mig nog lite kränkt också nu när jag känner efter.
Felet i år är ju knappast att vi har för många spelare som kan vinna en närkamp.
Helt OK för mig mot den bakgrunden att vi släpper Guter och tar in en sådan som MN.
Men jag hade gärna sett Murray i laget om man nu skall klaga. Jag känner mig nog lite kränkt också nu när jag känner efter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Har du verkligen inga andra aspekter du tittar på utöver det fysiska spelet?sensei skrev:Jaha, där hade man hoppats på lite känslor men så blev det bara skit av det också.
Expert.
Som vadå menar du?SirDIFalot skrev:Har du verkligen inga andra aspekter du tittar på utöver det fysiska spelet?sensei skrev:Jaha, där hade man hoppats på lite känslor men så blev det bara skit av det också.
- SirDIFalot
Skottkraft, sikte, passningsspel, puckkontroll, hand-eye, räckvidd, acceleration, snabbhet, balans, rörlighet, klubbteknik, speluppfattning etc.sensei skrev:Som vadå menar du?SirDIFalot skrev:Har du verkligen inga andra aspekter du tittar på utöver det fysiska spelet?sensei skrev:Jaha, där hade man hoppats på lite känslor men så blev det bara skit av det också.
Expert.
Inte så mycket som dig säkert. Den största skillnaden mellan spelare på elitnivå är bl a viljan att vinna och betala priset, mod och förmågan att vinna en puck i en 50-50 situation. Det är iaf min teori. Sen finns det givetvis extremfall som André Mattson. Men generellt gillar jag min teori så här långt.SirDIFalot skrev:Skottkraft, sikte, passningsspel, puckkontroll, hand-eye, räckvidd, acceleration, snabbhet, balans, rörlighet, klubbteknik, speluppfattning etc.sensei skrev:Som vadå menar du?SirDIFalot skrev:Har du verkligen inga andra aspekter du tittar på utöver det fysiska spelet?sensei skrev:Jaha, där hade man hoppats på lite känslor men så blev det bara skit av det också.
Men lugn nu för fan ang Sillen.. det är ju löjligt uppenbart att vi inte vågar riskera detta med vår usla budget såhär på slutspurten.. MEN att vi redan är på det klara med Patrick att han joinar upp efter säsongen ifall vi klarar oss kvar i SHL.
Jag hade fan inte heller lagt våra sista pengar på en skadedrabbad lirare, det är ju en helt omotiverad chansning, hur mycket djurgårdare han än är! Tänk lite nu va? Hur nöjda hade "vi" blivit om vi plockat in honom för de sista kulorna och sen spelar han 2 matcher resten av säsongen?
Näe, klockrent upplägg.. låt han lajja runt lite i Lyxfällan och sen (om han funkar och är hel) så kommer han hem igen! Enkelt!
Jag hade fan inte heller lagt våra sista pengar på en skadedrabbad lirare, det är ju en helt omotiverad chansning, hur mycket djurgårdare han än är! Tänk lite nu va? Hur nöjda hade "vi" blivit om vi plockat in honom för de sista kulorna och sen spelar han 2 matcher resten av säsongen?
Näe, klockrent upplägg.. låt han lajja runt lite i Lyxfällan och sen (om han funkar och är hel) så kommer han hem igen! Enkelt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
Jag ser ju mig själv som en förespråkare av fysisk hockey. Kanske inte lika mycket som för några år sedan. Men generellt vill jag att vi ska vara jobbiga att möta. Men tar ju hellre en skicklighet spelare som är klen än en dålig spelare som är tuff.sensei skrev:Inte så mycket som dig säkert. Den största skillnaden mellan spelare på elitnivå är bl a viljan att vinna och betala priset, mod och förmågan att vinna en puck i en 50-50 situation. Det är iaf min teori. Sen finns det givetvis extremfall som André Mattson. Men generellt gillar jag min teori så här långt.SirDIFalot skrev:Skottkraft, sikte, passningsspel, puckkontroll, hand-eye, räckvidd, acceleration, snabbhet, balans, rörlighet, klubbteknik, speluppfattning etc.sensei skrev:Som vadå menar du?SirDIFalot skrev:Har du verkligen inga andra aspekter du tittar på utöver det fysiska spelet?sensei skrev:Jaha, där hade man hoppats på lite känslor men så blev det bara skit av det också.
Expert.
"Namn: Alltid Oavsett!
Sänt: 2015-01-26 21:34 Ändra
Det stora problemet med Cehlin är att hans högra axel krånglar. Får han en smäll där är han borta för resten av säsongen."
Skrämde självklart upp lite Leksingar. De ska få oroa sig över Cehlin-värvningen.
Sänt: 2015-01-26 21:34 Ändra
Det stora problemet med Cehlin är att hans högra axel krånglar. Får han en smäll där är han borta för resten av säsongen."
Skrämde självklart upp lite Leksingar. De ska få oroa sig över Cehlin-värvningen.
Usla budget som i ett utfall innan ev. om 5 miljoner?captcash skrev:Men lugn nu för fan ang Sillen.. det är ju löjligt uppenbart att vi inte vågar riskera detta med vår usla budget såhär på slutspurten.. MEN att vi redan är på det klara med Patrick att han joinar upp efter säsongen ifall vi klarar oss kvar i SHL.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så tänker nog de flesta, inkl. alla sportchefer. Jag tar nog hellre i detta fall den sämre spelaren som är fysisk, just för att det generellt är mindre relativ skillnad mellan "bra" och "dålig" spelare kontra fysisk och ofysisk bland elitspelare.SirDIFalot skrev: Jag ser ju mig själv som en förespråkare av fysisk hockey. Kanske inte lika mycket som för några år sedan. Men generellt vill jag att vi ska vara jobbiga att möta. Men tar ju hellre en skicklighet spelare som är klen än en dålig spelare som är tuff.
En annan aspekt är att den "dåliga" och fysiska spelaren alltid bidrar i lagmaskinen, även om assisten och målskyttet klickar. Den skickliga spelaren, a.k.a den snyggaste killen i klassen med guldhandleder, är meningslös en dålig dag -- eftersom han inte bidrar på det sättet. Lägen uppstår vidare nästan alltid genom en vunnen närkamp genom att det skapas ytor. Osv osv.
Självklart kombinerar jag dock allt det här i samma paket, om någon undrar.
Man skulle kunna parafrasera socialdemokraternas slagord:
Gärna bra handleder, men först ett rejält fysiskt spel
Gärna bra handleder, men först ett rejält fysiskt spel
-
Oddsen på att Cehlin och Guter showar upp Djurgården stenhårt imorgon?
1.01
1.01
25/4-2025