Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Med facit i hand skulle jag nog påstå att vi skulle tagit Robin Figren. 3 mål på 6 matcher i LHC hittills och gjorde dessutom två mål i European Trophy. MÖNSTERBRYTARE som numera verkar kunna hitta målet också, sista han var här påminde han mycket om var Cehlin är idag. Men nu verkar han lärt sig göra mål och assist också. Förmodligen billigare än många andra i vår trupp och verkar vara en jävla skön kille att ha i laget.
Expert.
Givetvis svårt att spekulera i, men frågan är om inte nytändningen som Linköping innebar för honom har en stor del i att ha nu levererar? Risken om han kommit "hem" till Djurgården är ju att han känt sig misslyckad att behöva komma "hem" igen efter så kort tid "där borta". I Linköping måste han bevisa desto mer. Tror därför han kommer prestera bättre i LHC än vad han skulle gjort här.SirDIFalot skrev:Med facit i hand skulle jag nog påstå att vi skulle tagit Robin Figren. 3 mål på 6 matcher i LHC hittills och gjorde dessutom två mål i European Trophy. MÖNSTERBRYTARE som numera verkar kunna hitta målet också, sista han var här påminde han mycket om var Cehlin är idag. Men nu verkar han lärt sig göra mål och assist också. Förmodligen billigare än många andra i vår trupp och verkar vara en jävla skön kille att ha i laget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror Figren blivit lite mer mognare i sitt spel, och kanske framförall insett att man faktiskt måste avsluta i hockey för att göra mål. Sen om han verkligen är så bra som han stundtals var i matchen mot Frölunda i torsdags får framtiden utvisa.
Är fortfarande lite skeptisk till honom i det långa loppet, får se om jag har fel.
Är fortfarande lite skeptisk till honom i det långa loppet, får se om jag har fel.
- Datsyuk_13
Figren är ingen spelare som man vinner några mästerskapstitlar med. Tro mig.SirDIFalot skrev:Med facit i hand skulle jag nog påstå att vi skulle tagit Robin Figren. 3 mål på 6 matcher i LHC hittills och gjorde dessutom två mål i European Trophy. MÖNSTERBRYTARE som numera verkar kunna hitta målet också, sista han var här påminde han mycket om var Cehlin är idag. Men nu verkar han lärt sig göra mål och assist också. Förmodligen billigare än många andra i vår trupp och verkar vara en jävla skön kille att ha i laget.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- Christopher J
Ännu en förlust. Ingen presterar. uddlöst anfallsspel. Ge Linkan en chans nu.
Ärligt.. var fan ligger ditt problem? krockat med ribbstolen?Christopher J skrev:Ännu en förlust. Ingen presterar. uddlöst anfallsspel. Ge Linkan en chans nu.
DIF och Järlan har ju redan förklarat läget i olika medier och saken är självklar. Linkan kommer aldrig spela mer i DIF, trist men sant. Så sluta älta och kom med ett annat förslag i spelarväg som är intressant att diskutera.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Jim Morrison
http://difhockey.se/nyhet.php?news=8627 Lite INSIKT i alla fall. Kan ledningen kanske vakna och värva en spelare eller två som kan göra skillnad i offensiven? Zibanejad+Poängspruta skulle göra jävligt stor skillnad på vårat spel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Christopher J
Du måste vara dum i huvudet som kommenterar en sådan sak. Krockat? kom igen. Om du har tydliga problem så skulle jag inte bry mig ett smack om det. Jag är väl medveten om vad dem har sagt. Men när det inte fungerar på isen, spelare som underpresterar och vi fortsätter att förlora så skriver jag vad jag tycker. Ett forum är tillför att diskutera saker. Ordet är fritt och man får skriva vad man vill. Jag anser att Linkan skulle tillföra mycket. Både sportsligt och ekonomiskt. Vi är inte här för att försvara vad vår ledning anser och har sagt. Klart att man får ifrågasätta deras beslut. Vi har inte världens bästa ekonomi, så vi kan inte värva de allra bästa. Linkan är vår meste poängplockare och klart som fan att jag vill se han i vår trupp när ingen presterar.Billx skrev:Ärligt.. var fan ligger ditt problem? krockat med ribbstolen?Christopher J skrev:Ännu en förlust. Ingen presterar. uddlöst anfallsspel. Ge Linkan en chans nu.
DIF och Järlan har ju redan förklarat läget i olika medier och saken är självklar. Linkan kommer aldrig spela mer i DIF, trist men sant. Så sluta älta och kom med ett annat förslag i spelarväg som är intressant att diskutera.
Vi kan lägga ner att prata om spelare som vi vill se, då ledningen inte har sagt att man är intresserade av den spelaren. Varför prata om Nicky,Figren mm när dem har redan har kontrak med anda klubbar? Skärpning.
- DIF_Soldier
Åtminstone slipper man höra tjafset om att Tellqvist skulle gå före Wesslau. Hans spel har ju iallafall täppt till truten på många i det avseendet (än så länge).
Säg den glädje som varar
Så jävla bra har han inte varit. Godkänd tycker jag är ett rättmätigt betyg.DIF_Soldier skrev:Åtminstone slipper man höra tjafset om att Tellqvist skulle gå före Wesslau. Hans spel har ju iallafall täppt till truten på många i det avseendet (än så länge).
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Målvakter och PP kommer man aldrig vara nöjd med. Oavsett hur det ser ut.Mäklaren skrev:Så jävla bra har han inte varit. Godkänd tycker jag är ett rättmätigt betyg.DIF_Soldier skrev:Åtminstone slipper man höra tjafset om att Tellqvist skulle gå före Wesslau. Hans spel har ju iallafall täppt till truten på många i det avseendet (än så länge).
Expert.
- DIF_Soldier
Tellqvist har inte varit bättre.Mäklaren skrev:Så jävla bra har han inte varit. Godkänd tycker jag är ett rättmätigt betyg.DIF_Soldier skrev:Åtminstone slipper man höra tjafset om att Tellqvist skulle gå före Wesslau. Hans spel har ju iallafall täppt till truten på många i det avseendet (än så länge).
Säg den glädje som varar
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345 Kyle Turris
Intressant, ser bra ut statistiskt och har NHL-rutin.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Jim Morrison
Intressant? Något rykte eller bara en spelare du skulle vlija se?Billx skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345 Kyle Turris
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Står ju dessutom att han är skadad så lär ju va sådär troligt...