Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Edin »

Tänk om den där pucken han hade i final 3 hade gått ribba in istället, eller om han bara hade kunnat hålla ner skottet vid det öppna målet mot Örebro. Då hade historien sett helt annorlunda ut.

Fan Otto, låt det inte ta slut såhär. :cry:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
supreme

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av supreme »

BaronVonDif skrev:Innan nån engagerar sig i en Otto-insamling eller dyl bör ni ju kolla med Challe om dom verkligen vill ha han i laget. Truppen är enligt Challe spikad och uppenbarligen var Otto ingen man prioriterade då dom dyra platserna i laget snabbt fylldes med andra namn.
Är helt säker på att Otto var en ur stommen man ville behålla, men då hans motivation sviktade direkt efter kvalserien valde man att gå vidare med andra namn, och Otto petades ner i prioritet.

Jag antar att om ekonomin tillät skulle man absolut signa ett nytt kontrakt, och därför bör ju möjligheten finnas att leta andra alternativ för att ta Ottos lön. Extern finansiär är väl en möjlighet...
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jag vägrar gå med på det här. När Jensa försvann till SSK var det jobbigt, men han platsade inte längre. Nu är det en av våra viktigaste spelare det handlar om. Det får inte gå till så här.
Svanberg eller Persson, hosta upp nu!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jimpen// Är ju skribenten som påpekar Fimpen och Jimmy.
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Jag är DIFare sedan barnsben och har följt den här tråden sedan i januari utan att regga mig. Men efter debaclet med Otto kände jag att det var dags.

För det första måste man ifrågasätta påståendet om att petningen av Otto endast har ekonomiska skäl. Han var ju en av de fem spelare som skulle bilda stommen i laget 2012/13 (det blev två av fem, bra facit...). Att dra ut på processen och skicka ut Otto ur laget i slutet av juni ger en mycket besk eftersmak. Det känns på något sätt som om hade man velat ha kvar Otto så hade man ordnat finansieringen.

Om nu truppen är spikad så tycker jag att lagledningen ska vara öppen gentemot alla fans och redovisa hur tankarna har gått och vilken budget man haft att röra sig med. Att bara lägga locket på när frågor ställs som Challe gör tycker jag ser mycket illa och oprofessionellt ut (jag var inte på årsmötet igår men av vad jag har hört så var det inte mycket till redovisning). Klubbens agerande är mycket ambivalent då man ena dagen vädjar till oss fans att förnya medlemsskap och köpa säsongskort och andra dagen kväva all form av diskussion.

För övrigt ställer jag givetvis upp på en insamling för att behålla Otto men det fordrar att Challe tar bladet från munnen först. Hur mycket behövs för att täcka upp för Ottos lön?!
Användarvisningsbild
SettleR

Inlägg av SettleR »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5043546.ab

Jag kan fan inte gå med på detta asså. Jag sitter med fakturan för säsongskortet i handen och känner att en del av djurgården försvinner nu med Otto. Jag kommer betala det idag, men känslan är ej den samma.

Jag fysiskt och psykiskt dåligt över att se detta ske. Det måste finnas nån lösning på detta. Ottosson är DIF! Det är precis honom vi behöver på resan tillbaka, den ultimata djurgårdsprofilen.

Måste citera en person "Kunde SSK så kan Sveriges finaste klubb, Djurgårdens IF" Det måste finnas någon lösning på detta!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Zamboni99 skrev:
För det första måste man ifrågasätta påståendet om att petningen av Otto endast har ekonomiska skäl. Han var ju en av de fem spelare som skulle bilda stommen i laget 2012/13 (det blev två av fem, bra facit...). Att dra ut på processen och skicka ut Otto ur laget i slutet av juni ger en mycket besk eftersmak. Det känns på något sätt som om hade man velat ha kvar Otto så hade man ordnat finansieringen.
Jag tror som flera varit inne på att Otto uttryckte tveksamheter om han var tillräckligt motiverad tidigare, vilket gjorde att man från DIF's sida var tvungen att gå vidare med andra kontrakt först.

Eller jag HOPPAS att det ligger till så i varje fall...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det som känns jobbigast för mig är att truppen till nästa år känns otroligt mycket svagare. Den saknar en andracenter. Det kändes som att man hade något annat bättre namn, och blev det inte den spelaren så blev det Otto. Nu blev det ingen. Och vi känns jävligt mycket svagare....
Expert.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vill också "rädda" mig med tanken att det åtminstone delvis tryter med motivationen, vilket å ena sidan är förståeligt, men å andra... att avsluta 16 säsonger med degradering, det kommer svida i all framtid.

Sen vet vi ju inte de ekonomiska villkoren heller, kan tro att lönereduceringen
blev för stor för att rädda en ändå naggad motivation. För jag tror nog att Challe
velat behålla honom.

Tack för allt, Otto, välkommen på tröjhissning härnäst.

Låt mig nu bara slippa se dig skinna in på isen i nån LHC-tröja (eller ännu värre ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ville inte gamarna i LHC skriva ett långt kontrakt med Otto för ett par år sedan?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Ville inte gamarna i LHC skriva ett långt kontrakt med Otto för ett par år sedan?
Musse Håkansson och Ottosson samtidigt. Fick rätt bra med pröjs.

Resultatet?

En hora. En hjälte.
Expert.
12139

Inlägg av 12139 »

Det är oerhört lämpligt av en moderator att kalla en hockeyspelare och familjefar för hora...
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Hej Alla!

Strax innan jag gick på lunch så talade jag med Challe i telefonen.
Han uppskattade initiativet med en eventuell insamling, för "ingen skulle bli gladare än jag om jag fick tillgång till även Otto i truppen" sade han.
Han tillade också att man från DIF Hockeys sida jobbar på att få fram mer pengar externt för att kunna signa Otto!

Så, min fråga till er alla är, om jag startar ett bankgiro för ändamålet, är det någon som vill vara med att bidra till en "fansens sign-on-bonus" till otto om han vill skriva på ett nytt kontrakt?

Jag vill i så fall att alla som sätter in pengar mailar till en specifik e-mail adress vilket belopp och från vilket konto och namn man satt in pengarna, så att jag (om inget nytt kontrakt skrivs) kan sätta tillbaka pengarna till de som bidragit!

Jag tänkte också sätta en tidsgräns till Fredag den 6/7, då jag antar att Otto snart vill ha ett svar på vad han ska göra framöver..

Vad säger ni?

Mvh,

Martin Karlsson, Malung
Senast redigerad av cCat den 2012-06-28 11:52:39, redigerad totalt 1 gånger.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:Det är oerhört lämpligt av en moderator att kalla en hockeyspelare och familjefar för hora...
Men det är väl ingen nyhet att Musse horade ut sig för mer pengar i LHC direkt.
Expert.
Låst