BOMBOM BOUCHARD skrev:18DIF91 skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Rix skrev:Om man följer snacket här så är domedagen nära, allt är katastrof och ingen spelare är godkänd (undantag Wesslau). Nej vi har inte spelat så bra i matcherna men vi ligger ändå på 6e plats och inte många poäng uppåt, vi har knappt spelat 10 matcher men vissa av er är beredda att sälja hela laget, slänga ut Hardys spelidé på gatan.
Vi kanske ska lugna oss lite, visst spelet är väl inte det bästa just nu, men vi har ju i stort sätt precis börjat. Om nu inte Mika kommer, så får vi värva en Center som kan leda en bra förstalina, men inte fan behöver vi ha panik över det nu?
Kan vara jag som bara tycker allt tjat och gnäll är överdrivet men känns som varannan kommentar är om hur usla spelare, fansen, draget på läktaren, coachningen och allt möjligt. Lite överdrivet va?

Vet inte, domedagen nära, inte så många som uttrycker det tycker jag.
Tycker det gnälls på helt i sin ordning. Ibland blir det kanske överdrivet, men vad är forumet till för då? Klart man ska kritisera välbetalda hockeyspelare och tränare när man inte tycker att de gör sitt jobb. Tänk om jag underpresterade på jobbet 2-3 månader per år?
Sedan får du gärna vara nöjd med att vi ligger 6:a med bara några poäng uppåt till lagen ovanför. Sett till spelet ska vi vara tacksamma för dessa inspelade poäng.
Jag bryr mig mer om spelet än om poängen i detta skede av säsongen. Och den som, utifrån hur vi genomfört matcherna så här långt, kan vara lugn, har nerver av stål.
Det ser allt annat än bra ut och i långa loppet är det ett bra spel som ger de höga tabellplaceringarna.
Men tack för att du hjälper till och balanserar upp de flertalet negativa åsikterna.
Ett nyanserat forum är alltid mera spännande och intressant.

Ärligt talat finns det gott om folk i detta land som underpresterar på jobbet och inte når upp till den potential de skulle kunna ha.
Å andra sidan när det gäller spelet såg det inte så vidare vackert ut i början av de två senaste säsongerna hitills.
Även om spelet ser dåligt ut nu, så tycker jag det är på tok för tidigt att kunna utröna varthän det skall gå.
Majoriteten av människor här inne på forumet var ju övertygade om att vi inte skulle nå slutspel de två tidigare säsongerna också, redan vid denna tiden.
Håller inte med. För två säsonger sedan (silversäsongen) kunde man redan under träningsmatcherna se en fart och finess som man inte sett på flera år. Efter premiären mot HV skrev jag att det var bland det bästa jag sett. Spelet var redan från början bra och allt eftersom började poängen trilla in.
Men förra säsongen inledde vi med ett dåligt spel som sedan aldrig blev riktigt bra. Stundtals fungerade det och då såg vi ut som ett möjligt mästarlag. Andra matcher föll vi igenom katastrofalt. Som jag ser det hittade vi aldrig någon jämnhet i spelet. Med tanke på det lag vi hade blev året en besvikelse.
Nu inleder vi säsongen på liknande sätt som ifjol, så det är väl klart man är orolig att vi inte kommer hitta någon jämnhet detta år heller.
Sedan kan man ställa sig frågan om lagbygget till denna säsong gjort oss bättre?
Det är väl bara att vänta och se hur det utvecklar sig. Frölunda borta nu närmast.
Urgh, allt citerande börjar bli knepigt nu hehe.
Jag förstår hur du menar, även om jag inte helt och hållet håller med. Visst kan vårt spel se en smula darrigt ut just nu, men vi kommer kunna spela upp oss och hamna på en bra nivå i år igen tror jag.
Det som saknas lite (Tror jag) är att laget inte riktigt är komplett förrän vi vet hur Mika kommer göra. Tror det påverkar laget en smula då det inte är "komplett" så att säga.
Nu syftar jag inte så mycket på att Mika är någon slags mirakelkur, även om han är duktig.
Jag syftar mest till att laget som nu saknar lite av "helhet" då alla element inte finns med ännu, först när vi fått veta om Mika kommer med, eller om det blir en ersättare, tror jag att laget kommer blir stabilare igen.
Är av samma anledning som jag har lite svårt för den här "vänta och se" attityden från Mika litegrann, då han faktiskt varit en kugge i Djurgårdens lagbygge, även om kanske inte den viktigaste. Därför som jag faktiskt kan sympatisera med b.la soldatens kritik av Mika. Dock så misunnar jag inte Mika chansen han fått, tycker bara han kunde varit rakare mot Djurgården.
Som sagt, jag kanske är jobbigt optimistisk, men jag tror att när Mika situationen är löst, på ett eller annat sätt, så kommer det infinna sig mer stabilitet i spelet.
Alltid Oavsett.