Säsongen 18/19
-
Re: Säsongen 18/19
Spyr av att kolla på Luleå sista perioden. Dom kommer vinna sm-guld på uddamålssegrar och det finns noll värdighet i deras lag. Att dom skulle åka ur i kvarten skulle nästan vara lika mycket värt som att DIF tar ett sm-guld. För övrigt kul att Hv lyckades skrälla mot FBK
- Lee Harvey Oswald
Äh, det där är Bajen/Loser-mentalitet, så har förlorande sida sagt sedan begynnelsendiftobbe89 skrev:Luleå är en skam för hela SHL. Vilket brutalt tråkigt litet pisslag dom är. Händer ju ingenting i deras matcher. Förstår att det inte är utsålt vem fan vill gå och kolla på det pinsamt tråkiga hockeylaget som egentligen inte ens är duktiga heller, det är bara ett stort underbetyg till övriga lag i ligan som inte lyckats hitta ett sätt att knäcka deras defensiva risiga spelsystem. Tvi
Det var inte direkt så att jag varken skämdes eller gäspade käken ur led när DIF under perioden 1989-1991 totaldominerade Svensk Ishockey, och nej, i ärlighetens namn var spelet inte alltid så sexigt då heller.
DIF var en maskin ingen motståndare var i närheten att kunna kontrollera.
Saknar den tiden
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vilken tid vilket lag vilken total dominansLee Harvey Oswald skrev:Äh, det där är Bajen/Loser-mentalitet, så har förlorande sida sagt sedan begynnelsendiftobbe89 skrev:Luleå är en skam för hela SHL. Vilket brutalt tråkigt litet pisslag dom är. Händer ju ingenting i deras matcher. Förstår att det inte är utsålt vem fan vill gå och kolla på det pinsamt tråkiga hockeylaget som egentligen inte ens är duktiga heller, det är bara ett stort underbetyg till övriga lag i ligan som inte lyckats hitta ett sätt att knäcka deras defensiva risiga spelsystem. Tvi
Det var inte direkt så att jag varken skämdes eller gäspade käken ur led när DIF under perioden 1989-1991 totaldominerade Svensk Ishockey, och nej, i ärlighetens namn var spelet inte alltid så sexigt då heller.
Saknar den tiden
Så JA det var bättre förr
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tillhör ingen förlorande sida, tycker dom spelar en extremt tråkig händelsefattig piss-hockey that's it. Ingen underhållning, tacklar minst i ligan osv osv. Jag hade inte velat att det vore DIF oavsett om det innebar ett par placeringar högre upp i ligan. Hade förmodligen tappat intresset och slutat gå på matcherna så småningom.Lee Harvey Oswald skrev:Äh, det där är Bajen/Loser-mentalitet, så har förlorande sida sagt sedan begynnelsendiftobbe89 skrev:Luleå är en skam för hela SHL. Vilket brutalt tråkigt litet pisslag dom är. Händer ju ingenting i deras matcher. Förstår att det inte är utsålt vem fan vill gå och kolla på det pinsamt tråkiga hockeylaget som egentligen inte ens är duktiga heller, det är bara ett stort underbetyg till övriga lag i ligan som inte lyckats hitta ett sätt att knäcka deras defensiva risiga spelsystem. Tvi
Saknar den tiden
Spela fult
Hur många frilägen har Dick sumpat?
Tror vi tar en match. Så 4-1 i matcher till saik. Sedan ryker saik i semi.
-
Vet att det finns folk som inte bryr sig nåt om det, men nu får det snart vara nog med robbans kroppsspråk i båset!! Både jag och andra supportrar jag pratat med tycker samma sak, tillochmed andras supportrar har kommit och skrattat och påpekat det! När han kan spankulera omkring med ledsen min och båda händerna i fickorna när vi är inför en slutforcering i slutet av en slutspelsmatch är under ALL kritik!! Begär inte att han ska vråla och kasta grejer men han kan väl se ut som att han är på hugget! Skådespela om du måste robban, men nu börjar folk (och framförallt jag) att tappa tålamodet med din ledsna, trötta uppsyn!!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hur kan det då komma sig att Roger Melin lyckats så bra i många föreningar?Detblir3poäng skrev:Vet att det finns folk som inte bryr sig nåt om det, men nu får det snart vara nog med robbans kroppsspråk i båset!! Både jag och andra supportrar jag pratat med tycker samma sak, tillochmed andras supportrar har kommit och skrattat och påpekat det! När han kan spankulera omkring med ledsen min och båda händerna i fickorna när vi är inför en slutforcering i slutet av en slutspelsmatch är under ALL kritik!! Begär inte att han ska vråla och kasta grejer men han kan väl se ut som att han är på hugget! Skådespela om du måste robban, men nu börjar folk (och framförallt jag) att tappa tålamodet med din ledsna, trötta uppsyn!!!
I jämförelse till honom är ju Robban på gränsen till rabiat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Snälla, höj nivån.Detblir3poäng skrev:Vet att det finns folk som inte bryr sig nåt om det, men nu får det snart vara nog med robbans kroppsspråk i båset!! Både jag och andra supportrar jag pratat med tycker samma sak, tillochmed andras supportrar har kommit och skrattat och påpekat det! När han kan spankulera omkring med ledsen min och båda händerna i fickorna när vi är inför en slutforcering i slutet av en slutspelsmatch är under ALL kritik!! Begär inte att han ska vråla och kasta grejer men han kan väl se ut som att han är på hugget! Skådespela om du måste robban, men nu börjar folk (och framförallt jag) att tappa tålamodet med din ledsna, trötta uppsyn!!!
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
På de sista 15 matcherna på Hovet har vi släppt in första målet i tio av matcherna. Sluta upp med det tack.
Avskaffa tre mot tre.
- Daniel942
Och vi har vänt 2...?Mattias_87 skrev:På de sista 15 matcherna på Hovet har vi släppt in första målet i tio av matcherna. Sluta upp med det tack.
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Ja, denna säsongs hemmaspel är tragiskt, inte ens när vi åkte ur tappade vi så många matcher på Hovet.Daniel942 skrev:Och vi har vänt 2...?Mattias_87 skrev:På de sista 15 matcherna på Hovet har vi släppt in första målet i tio av matcherna. Sluta upp med det tack.
Vår Borg är numera bara en Plåtskjul ....med korsdrag genom
Meeeen, någon sorts mental styrka verkar det ändå finnas i truppen (jag har verkligen tvekat 2018/19).
Men att rida ut stormen igår mot Saik och kliva upp i 3:e och stänga matchen, mmh, nåt finns kanske runt hörnet...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skönt med en vilokväll. Jag mådde uppriktigt sagt illa igår. Anspänningen under slutspelsmatcher är på gränsen till ohälsosam.
Jobbigt att brinna för något så enormt, utan att kunna vara med och påverka spelet.
Ikväll hejar jag på Växjö och Hv.
.....och just det....Mora också.
Jobbigt att brinna för något så enormt, utan att kunna vara med och påverka spelet.
Ikväll hejar jag på Växjö och Hv.
.....och just det....Mora också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Samtidigt har lyxfällan 4-0 på Mora. På 6 skott...
Effektivitet?
Effektivitet?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Redan innan säsongen är klar försöker jag göra en analys, främst då jag blivit överraskad över de förväntningar som verkar ha funnits på laget, både från expertis men även här på forumet.
Nedan är förstås bara mina åsikter…
Ser jag truppen som var tänkt att ställas på benen i första matchen vill jag påstå att vi hade två centrar som skulle, utan att dra det till extremer, kunna ha rankats som 1 och 2 i hela ligan, Ante och Josef. Till detta hade vi en ytterforward i Dick som, när han är på humör, är högt upp i rankingen. 2 av dessa 3 spelare hade dock stora issues med skador (och humör) och redan efter match 2 insåg man att vi bara hade Josef kvar. Sen tycker jag det var ännu tunnare.
Vi hade Adam som kunde blomma ut till att bli något riktigt bra men inte bevisat det fullt ut ännu (lex slutspelet förra året). Vi hade Brodin som varit skadad en hel säsong och egentligen aldrig varit den där riktiga stjärnan även om han är en riktigt bra spelare att ha i en klassisk andra-tredjekedja, Lilja hade inte bevisat ännu att han var en förstakedjespelare och hade kunnat kampera ihop med brodin i andra. Vi hade McD kvar från juniskedjan och man kunde hoppas på att han skulle ta något steg till. På backsidan fanns några 3+ spelare, Hulta, Urbom och Tom även om den sistnämnda varit så skadad senaste åren att hans deltagande var väldigt osäkert.
Summa sumarum var det iaf i mitt huvud inget topp 4-lag i SHL och när jag säger att Brodin är en spelare för andra eller tredjekedjan är han det för mig i ett SM-guldlag. Utöver de 3 toppspelarna (som det fanns stora risker med) anser jag att detta laget inte kunde ha krav på sig att leverera ett guld.
Vad som hänt under säsongen är dock att jag tycker att alla andra lag också varit lite ”meh”. Dvs att även deras trupper inte stuckit ut och skrikit spets. Detta hänger förstås ihop med att NHL/AHL/KHL tömmer SHL på allt bra och mindre bra och kvar blir ”meh”.
Av de fyra lag som är kvar får jag nog anse att Fisk har den starkaste truppen men att vi absolut kan störa alla tre lag (även om jag tror vi hade haft svårast för Luleå). Detta är dock ett underbetyg till standarden på SHL.
Nedan är förstås bara mina åsikter…
Ser jag truppen som var tänkt att ställas på benen i första matchen vill jag påstå att vi hade två centrar som skulle, utan att dra det till extremer, kunna ha rankats som 1 och 2 i hela ligan, Ante och Josef. Till detta hade vi en ytterforward i Dick som, när han är på humör, är högt upp i rankingen. 2 av dessa 3 spelare hade dock stora issues med skador (och humör) och redan efter match 2 insåg man att vi bara hade Josef kvar. Sen tycker jag det var ännu tunnare.
Vi hade Adam som kunde blomma ut till att bli något riktigt bra men inte bevisat det fullt ut ännu (lex slutspelet förra året). Vi hade Brodin som varit skadad en hel säsong och egentligen aldrig varit den där riktiga stjärnan även om han är en riktigt bra spelare att ha i en klassisk andra-tredjekedja, Lilja hade inte bevisat ännu att han var en förstakedjespelare och hade kunnat kampera ihop med brodin i andra. Vi hade McD kvar från juniskedjan och man kunde hoppas på att han skulle ta något steg till. På backsidan fanns några 3+ spelare, Hulta, Urbom och Tom även om den sistnämnda varit så skadad senaste åren att hans deltagande var väldigt osäkert.
Summa sumarum var det iaf i mitt huvud inget topp 4-lag i SHL och när jag säger att Brodin är en spelare för andra eller tredjekedjan är han det för mig i ett SM-guldlag. Utöver de 3 toppspelarna (som det fanns stora risker med) anser jag att detta laget inte kunde ha krav på sig att leverera ett guld.
Vad som hänt under säsongen är dock att jag tycker att alla andra lag också varit lite ”meh”. Dvs att även deras trupper inte stuckit ut och skrikit spets. Detta hänger förstås ihop med att NHL/AHL/KHL tömmer SHL på allt bra och mindre bra och kvar blir ”meh”.
Av de fyra lag som är kvar får jag nog anse att Fisk har den starkaste truppen men att vi absolut kan störa alla tre lag (även om jag tror vi hade haft svårast för Luleå). Detta är dock ett underbetyg till standarden på SHL.